فونیکسریمکسبهتام

بهره برداری از باند دوم مسیر کرمان - زرند تا پایان امسال

عصر خودرو- مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: گفت: ۱۶ کیلومتر باند دوم مسیر کرمان - زرند بزودی تکمیل و آماده بهره برداری می شود.

بهره برداری از باند دوم مسیر کرمان - زرند تا پایان امسال
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، خداداد مقبلی در حاشیه بازدید معاون عمرانی استاندار از پروژه های راهسازی محورهای زرند و کوهبنان افزود: از جمله این پروژه ها، تکمیل 16 کیلومتر از مسیر کرمان به زرند بود که در مجموع 800 متر از مسیر و یک پل باقی مانده است.
    وی گفت: مقرر شد خاک برداری پل را شرکت 115 انجام دهد تا این پروژه در حداقل زمان به بهره برداری برسد.
    مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان درباره اهمیت این پروژه اظهار کرد: به این دلیل که مسیرِ بین چترود تا سرآسیاب، از بین چند روستا می گذرد و به تایید پلیس راه، این محدوده یکی از محورهای پرحادثه است؛ بنابراین، اگر باند دوم مورد بهره برداری قرار گیرد، خدمت خوبی به افرادی که از این محور عبور می کنند، خواهد شد و موجب روانی ترافیک و کاهش تصادف ها می شود.
    وی به بازدید از پروژه ساخت باند دوم ورودی زرند به سمت سه راهی مسجد ابوالفضل (ع) اشاره کرد و گفت: این پروژه هم فعال بود؛ ضمن این که تاکید شد پیمانکار فعالیت را بیشتر کند تا اواخر اسفند، هشت کیلومتر از باند دوم این پروژه، به بهره برداری برسد.
    مقبلی با بیان این که اصلاح نقطه حادثه خیز ده علی رضا از دیگر پروژه هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت افزود: به دلیل این که در آن نقطه، به جهت شیب خارج از استاندارد، واژگونی های زیادی داشتیم و کامیون هایی که از سمت مشهد می آیند، در شیب های این گردنه دچار مشکل و واژگون می شوند، برای کاهش تصادفات ساخت باند کندرو به طول هشت کیلومتر در دستور کار قرار گرفت.
    وی بیان کرد: پیمانکار این پروژه هم فعال بود و منتظر هستیم پس از زیرسازی و با مساعد شدن شرایط جوی، مسیر آسفالت شود.
    مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان افزود: از ساخت محور اصلی کوهبنان به سمت زرند نیز بازدید شد که براساس مصوبه کمیسیون 215، باید 35 کیلومتر از این مسیر ساخته شود؛ چرا که راهی که اکنون شهرستان کوهبنان استفاده می کند، راه اختصاصی شرکت زغال سنگ است و گردنه های خارج از مشخصات و قوس های تندی دارد.
    وی گفت: این مسیر نه تنها در زمستان بلکه در طول سال مشکلات ترافیکی دارد که اگر این 35 کیلومتر مسیر ساخته شود، کوهبنان دارای جاده ای اختصاصی به سمت زرند و کرمان خواهد شد.
    مقبلی با بیان این که این پروژه اعتبار پایداری ندارد بیان کرد: اکنون 16 کیلومتر از مسیر در دست ساخت است و پیشرفت خوبی هم دارد که پس از انجام زیرسازی مسیر، برای ساخت 17 کیلومتر بقیه مسیر هم اقدام خواهیم کرد.
    وی افزود: با ساخت 35 کیلومتر از این مسیر و بهسازی 50 کیلومتر مسیرِ ادامه آن، مشکل اصلی مسیر «زرند - کوهبنان» برطرف خواهد شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو