فونیکسریمکسبهتام

وقتی پیمانکاران داخلی جای خارجی‌ها را می‌گیرند

آزاد‌راه تهران – شمال کاملا ایرانی می‌شود

عصر خودرو- پس از چند سال گمانه‌زنی و البته تلاش بنیاد مستضعفان برای به‌کارگیری توان چینی‌ها در آزاد‌راه تهران – شمال به نظر می‌رسد سرانجام این بنیاد با همفکری وزارت راه و شهرسازی به این نتیجه رسیده‌اند که بزرگ‌ترین آزادراه کشور باید از سوی پیمانکاران ایرانی ساخته شود.

آزاد‌راه تهران – شمال کاملا ایرانی می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، آزاد‌راه تهران – شمال که عمری نزدیک به دو دهه پیدا کرده و در دولت‌های مختلف بنا به دلایل مختلف هرگز به افتتاح نرسیده، در دولت یازدهم در راستای تعیین تکلیف گام‌های مهمی را پشت سر گذاشته است.

    پس از ایمن‌سازی کامل قطعه چهار این آزاد‌راه در ماه‌های گذشته چند ماه قبل وزارت راه و شهرسازی با بنیاد مستضعفان بر سر ساخت قطعه یک این آزاد‌راه نیز به جمع‌بندی رسید تا پس از حضور طولانی‌مدت چینی‌ها در این قطعه این بار نحوه‌ی پیگیری طرح متفاوت شود.

    براساس توافق جدید این دو نهاد بنا شد بنیاد در طول کمتر از سه سال قطعه یک این آزاد‌راه را که در حوزه حفر تونل پیشرفت‌های قابل توجهی داشته، تکمیل کند تا دو طرف پس از آن بر سر قطعات دو و سه نیز مذاکراتی را آغاز کند. قرار‌دادی که باعث شد تغییری جدی در روند تکمیل این آزاد‌راه به وجود بیاید.

    بر اساس این گزارش، حسن احمدی نوری – معاون ساخت آزاد‌راه‌های شرکت ساخت – درباره‌ی این تغییر این چنین توضیح داده که با توجه به اهمیتی که قطعه یک آزاد‌راه تهران – شمال به دلیل کاهش 60 کیلومتری مسیر این سفر ایجاد می‌کند، وزارت راه و شهرسازی با بنیاد به توافق‌هایی دست یافت که یکی از آنها تغییر پیمانکاران پروژه بود.

    طبق اعلام وی در حال حاضر پنج پیمانکار ایرانی که با انجام مناقصه‌هایی برگزیده شده‌اند، در پنج نقطه مجزا از این قطعه کار را پیگیری می‌کنند که این موضوع می‌تواند سرعت تکمیل آن را به شدت افزایش دهد. در این راستا پیمانکار چینی که از گذشته در این حوزه فعال بود تا حدی زیادی کار خود را به پایان رسانده و جز یک تونل که مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد نقش دیگری برای این پیمانکار خارجی در نظر گرفته نشده است.

    با توجه به صحبت‌های احمدی نوری به نظر می‌رسد پس از سال‌ها گمانه‌زنی و شک و تردید درباره‌ی چگونگی تکمیل قطعات این آزادراه سرانجام دولت به این نتیجه رسیده که پیمانکاران داخلی توان و قابلیت بیشتری در پیگیری این آزاد‌راه مهم دارند و احتمالا با کنار رفتن طرف چینی از این پس تکمیل آزاد راه تهران – شمال به وسیله پیمانکاران ایرانی انجام خواهد گرفت. موضوعی که در صورت عملیاتی شدن می‌تواند به عنوان یک مدل موفق در قطعات دو و سه این آزاد‌راه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو