فونیکسریمکسبهتام

پنج پژو آینده ایران‌خودرو را بشناسید

عصر خودرو: قرارداد ایران خودرو و پژو نهایی شده و با سفر رییس جمهوری به فرانسه این قرارداد به صورت رسمی به امضا خواهد رسید.

پنج پژو آینده ایران‌خودرو را بشناسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸:۰۰

به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از صنعت نویس، در این میان تولید حداقل پنج خودرو پژو نهایی شده و قرار است به زودی به زنجیره تولید ایران خودرو وارد شوند. این پنج خودرو عبارتند از پژو 207، پژو 208، پژو 2008، پژو 301 و پژو 308.
پژو 207

پژو 207 که از قبل در زنجیره تولید ایران خودرو قرار داشت ولی اکنون تولیدی ندارد. ایران خودرو این خودرو را برای تحویل در سال آینده پیش فروش کرده است. قیمت محتمل برای این خودرو 40 تا 47 میلیون تومان است.
پژو 208

این خودرو هاچ بک قرار است تا نیمه اول سال 95 عرضه شود و در زمره خودروهای کم مصرف پژو جای دارد و به نظر رقیب خوش سیماتری نسبت به 207 به نظر می رسد. آن طور که از شواهد امر بر می آید قیمت این خودرو در رنج 50 تا 60 میلیون تومان تعریف خواهد شد.
پژو 2008

این خودرو به نوعی کراس اوور پژو محسوب می‌شود. دارای 5 ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP اروپاست و از آپشن‌های خوبی برخوردار است.  با توجه به قیمت گذاری که برای S7 صورت گرفته بعید است ایران خودرو این خودرو را کمتر از 80 میلیون تومان قیمت‌گذاری کند.
پژو 308

این خودرو یکی از محصولات زیبای هاچ بک پژو محسوب می‌شود و در سال 2014 به‌عنوان خودروی سال اروپا انتخاب شد. پژو 308 اکسس دارای موتور 1.2 لیتری سه سیلندر توربو بنزینی است. پژو 308 اکسس دستی شش سرعته اکنون با قیمت 21990 دلار به فروش می رسد، در حالی که نسخه شش سرعته اتوماتیک آن دارای قیمت 24690 دلار است.
پژو 301

این خودرو که در فرانسه تولید می‌شود به نظر می رسد بتواند جایگاه خوبی در ایران برای خود دست و پا کند. سایپا نیز با الیزه قرار است رقابتی با ایران‌خودرو داشته باشد.
الیزه و 301 به‌نوعی یک خودرو به شمار می‌روند و پلت‌فرمی مشترک و یکسان دارند که اولی در سیتروئن به تولید می‌رسد و دومی نیز در پژو.. این دو شرکت (پژو و سیتروئن) در اصل به‌عنوان هلدینگ PSA (گروه پژوسیتروئن) فعالیت می‌کنند.

آن طور که منابع آگاه می‌گویند، اگر قرار به تولید همزمان الیزه و 301 در جاده مخصوص باشد، ایران خودرو بخشی از قطعات موردنیاز سایپا را (برای تولید سیتروئن الیزه) تامین خواهد کرد. به‌عبارت بهتر، چون الیزه و 301 قطعات مشترک زیادی دارند و گروه پژوسیتروئن نیز نمی‌خواهد همزمان در دو جای مختلف (برای دو محصول موردنظر) سرمایه‌گذاری کند، ایران خودرویی‌ها تامین بخشی از قطعات سایپایی‌ها را برای تولید الیزه بر عهده خواهند گرفت. قیمت این خودرو زیر 60 میلیون تومان خواهد بود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو