فونیکسریمکسبهتام

عضو هیات علمی دانشکده خودرو مطرح کرد

دو رویکرد جدید برای قراردادهای خودرو

عصر خودرو- عضو هیات علمی داشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت:« خودروساز ها باید به سمت ساخت خودروهای خلاقانه و با طراحی های جدید بروند.»

دو رویکرد جدید برای قراردادهای خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، روح الله طالبی، عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت  درباره تاثیر قراردادهای جدید خودروسازهای خارجی بر بازار داخلی کشور گفت:« این قرارداد ها دو رویکرد در صنعت خودرو ایجاد می کنند. کیفیت خوب و هزینه پایین هدف این قرارداد ها است. رقابت و ایجاد بازار رقابتی بحث دیگری است که قطعه سازان در آن نقش مهمی دارند و می توانند خوب در این زمینه کمک کنند تا خودور ها با کیفیت بالا و قیمت مطلوب ارائه شود. »

    وی ادامه داد:« اگر حمایت دولتی را از خودروساز برداریم و با روش های دیگر مانند مسکن ها به بازار خودرو کمک کنیم و خودروسازها می توانند روی پای خود بایستند. متاسفانه صنعت خودرو کشور در حال حاضر خصوصی نیست و زیر سیطره دولت قرار دارد. مادامی که تعرفه وارداتی خودرو بالا باشد قیمت خودرو ها تغییر نمی کند و وضعیت بهتری نخواهیم داشت.متاسفانه خودروسازهای ما به سمت ساخت خودروهای خلاقانه نمی روند.»

    طالبی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران نیازمند بازار رقابتی است گفت:« از طریق حمایت دولتی، بازار رقابتی را بسته ایم. این نوع قرارداد ها را در سال های گذشته نیز داشتیم و اگر برگردیم به نیم قرن پیش و به عمر شرکت های خودوساز توجه کنیم متوجه می شویم که به روش کار آن ها در طراحی و توجه به تحقیقات قطعات که ماموریت اصلی خودرو بوده اهمیتی داده نشده است. در حالی که اگر همین راه را در پیش بگیریم نمی توانیم موفق شویم.»

    وی افزود:« در پساتحریم اگر تلاش نکینم که از رکود اقتصادی خارج شویم، اتفاق خاصی برای این صنعت نمی افتد. اگر از نظر تولید قطعات پیشرفت کنیم و قطعات با کیفیتی تولید کنیم وضعیت بهتر خواهد شد. درحال حاضر چون قطعات با کیفیت پایین تر هم به راحتی  تهیه می شود دغدغه خودروساز ها کمتر شده است با این حال این موضوع تاثیری بر قیمت ها نگذاشته است.»

    این استاد دانشگاه یاداور شد:« دولت باید برنامه بلند مدتی برای این صنعت داشته باشد. حمایت از خودروساز های داخلی را کاهش دهد تا خودروساز ها بتوانند مستقل شوند. تا زمانی که به این شیوهاز خودروسازهای داخلی حمایت شود، پیشرفتی در این زمینه نخواهیم کرد.باید تعریفمان را از حمایت تغییر دهیم و با رویکرد جدیدی از این صنعت حمایت کنیم.حمایت زمانی موثر است که به خودروسازها اجازه بدهند تا در بازارهای خارجی رقابت کند. قطعه ساز و خودروساز ما نباید در کشور محدود شود و باید در دنیا رقابت کند. »

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو