فونیکسریمکسبهتام

نودو ششمین ایستگاه مترو تهران آماده بهره برداری شد

عصر خودرو- نودوششمین ایستگاه مترو در یکی از شلوغ ترین و پرترددترین نقاط پایتخت آماده بهره برداری شد.

نودو ششمین ایستگاه مترو تهران آماده بهره برداری شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو)، ایستگاه مترو میرزای شیرازی به عنوان نود و ششمین ایستگاه ناوگان مترو تهران و حومه در خیابان شهید بهشتی و نزدیک خیابان ولی عصر (عج) واقع شده است.

    این ایستگاه با زیربنای 13 هزار متر مربع، حدفاصل ایستگاه مترو میدان جهاد و ایستگاه مترو شهید بهشتی در خط 3 قرار دارد. ایستگاه مترو میرزای شیرازی دارای سکویی به طول حدود 160 متر، عرض 14 متر و عمق 27 متر است.

    در ساخت این ایستگاه به روش زیرزمینی 88 هزار متر مکعب خاکبرداری، 5 هزار تن آرماتوربندی، 45 هزار مترمکعب بتن ریزی و 32 هزار متر مربع قالب بندی به کار رفته است.

    برای تردد شهروندان از طریق این ایستگاه تعداد 14 دستگاه پله برقی نصب و راه اندازی شده است. با بهره برداری از این ایستگاه به عنوان یکی از زیباترین ایستگاه‌های مترو تهران، امکان تردد روزانه حدود 30 هزار سفر با ناوگان مترو فراهم می‌شود.

    ایستگاه مترو میرزای شیرازی در محدوده مراکز و اماکن مهم تجاری، فرهنگی، درمانی و اداری قرار دارد و می‌تواند تقاضای سفر شهروندان خیابان‌های شهید بهشتی، خالد اسلامبولی( وزرا )، قائم مقام فراهانی، سید جمال الدین اسد آبادی، احمد قصیر( بخارست ) و خیابان ولی عصر( عج ) را تحت پوشش قرار دهد.

    این ایستگاه نیمه دوم ماه جاری آماده مسافرگیری است. ایستگاه‌های عبوری سهروردی و خواجه عبدالله انصاری با بیش از 90 درصد پیشرفت کاردر اولویت افتتاح در خط سه مترو تهران هستند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو