فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

عرضه بیش از ۲۴ هزار میلیارد ریال اوراق برای تکمیل طرح های حوزه راه

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اوراق و اسناد خزانه اسلامی برای تکمیل طرح های عمرانی حوزه راه های کشور عرضه می شود.

عرضه بیش از ۲۴ هزار میلیارد ریال اوراق برای تکمیل طرح های حوزه راه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، امیر امینی روز جمعه در بازدید از طرح های عمرانی حوزه راه شهرستان آبدانان اظهار کرد: این میزان اعتبار از محل فروش این اوراق برای تکمیل و ساماندهی طرح های نیمه تمام وزارت راه و شهرسازی اختصاص یافته است.

    وی افزود: این اوراق و اسناد خزانه اسلامی توسط دولت و بانک مرکزی تضمین شده و سود مناسبی هم برای آن در نظر گرفته شده است.
    به گفته وی، با توزیع، تقسیم و واگذاری این میزان اسناد مالی بیش از 90 درصد طلب پیمانکاران کشور در حوزه طرح های راه و شهرسازی پرداخت و بخش اعظمی از مشکلات این وزارتخانه برطرف می شود.
    امینی بهسازی و تسهیل شریان های اساسی حمل و نقل را مهمترین اولویت وزارت راه و شهرسازی برای استفاده از این اعتبار اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون مبلغ 13 هزار میلیارد ریال از این اسناد میان پیمانکاران عمده کشور توزیع شده و تا پایان سال جاری باقی آن نیز توزیع می شود.
    معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت راه و شهرسازی سهم طرح های حوزه راهسازی استان ایلام از این اوراق و اسناد خزانه اسلامی را سه هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برخی از استان های بزرگ کشور تا سقف یک هزار و 600 میلیارد ریال از این محل جذب و خریداری کرده اند.
    وی همچنین پس از بازدید از مراحل ساخت تونل کبیرکوه تاکید کرد: اجرای این طرح مهم اثرات مطلوبی در حوزه حمل و نقل و تسهیل در تردد خودروها دارد و با تکمیل این طرح بزرگ ملی و راه اندازی کریدور قاضی خان، آبدانان، دهلران و بنادر جنوبی کشور فصل جدیدی در تردد ناوگان زمینی کشور و حل مشکل ترافیک استان های غرب و شمالغربی به جنوب و عتبات عالیات کشور عراق گشوده می شود.
    امینی افق آینده کشور را امیدوار کننده توصیف و اضافه کرد: با اجرای برجام و باز شدن قفل مشکلات، سال 95 سال پیشرفت و گشایش اعتبارات طرح های عمرانی و پروژه های اساسی راه و شهرسازی خواهد بود.
    وی پیشرفت فیزیکی طرح تونل کبیرکوه را 45 درصد اعلام کرد و افزود: در اجرای برنامه های توسعه ای وزارت راه و شهرسازی و تاکید وزیر، با بکارگیری دو پیمانکار توانمند و با سابقه در قسمت های شمال و جنوب این طرح، تا پایان سال مالی 95 بدنه اصلی و تاج تونل کبیرکوه بطور 100 درصد حفر می شود.
    معاون وزیر راه و شهرسازی تونل کبیرکوه را یکی از طولانی ترین تونل های کشور دانست و گفت: برای تکمیل و تجهیز این تونل مبلغ دو هزار و 700 میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی وزارت راه و شهرسازی هزینه می شود.
    عملیات اجرایی تونل کبیرکوه سال 89 آعاز شد و تاکنون مبلغ 600 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط