فونیکسریمکسبهتام

باران و برف در راه ۱۳ استان ایران

عصر خودرو- سازمان هواشناسی اعلام کرد که از عصر فردا باران و برف ۱۳ استان کشور را در برمی‌گیرد.

باران و برف در راه ۱۳ استان ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای اعلام کرد: از عصر فردا باران و برف در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و در اواخر وقت نیز در استان‌های البرز، تهران، قزوین و به‌صورت پراکنده در استان‌های همدان، مرکزی، زنجان و شمال خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

    برپایه این گزارش، بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی از بعدازظهر شنبه یک سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب وارده کشور شده و سبب بارش برف و باران و وزش باد در این نواحی می‌گردد.
    این سامانه از اواخر این روز دامنه‌های جنوبی البرز و در روز یکشنبه ضمن تشدید فعالیتش، علاوه بر نواحی ذکرشده برخی نقاط جنوب غرب، مرکز و از بعدازظهر به‌صورت پراکنده برخی نقاط شمال شرق را دربرمی گیرد. در این روز بانفوذ توده‌هوای سرد از عرض‌های شمالی ضمن کاهش دما در نیمه شمالی کشور، وزش باد شدید شمالی و بارش در سواحل دریای خزر نیز آغاز می‌شود.

    سامانه فوق در روز دوشنبه همچنان در نواحی ذکرشده فعال بوده و در روز سه‌شنبه به‌تدریج از میزان ابرناکی در غرب کاسته شده و این سامانه  در دامنه‌های البرز، بخش‌هایی از مرکز، سواحل شمالی و شمال شرق فعال هست. دریای خزر نیز در روزهای یکشنبه و دوشنبه مواج خواهد بود.

    لازم به ذکر است که ماندگاری هوای سرد در نیمه شمالی کشور تا روزهای پایانی هفته تداوم دارد که این کاهش دما در سواحل شمالی و شمال شرق بین 10 تا 15 درجه و در سایر مناطق بین 6 تا 10 درجه پیش‌بینی می‌شود. بر این اساس وضع هوای مناطق تحت تأثیر این سامانه به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

    شنبه 94/11/17: در بعدازظهر و اوایل شب بارش باران و برف در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و در اواخر وقت در استان‌های البرز، تهران، قزوین و به‌صورت پراکنده در استان‌های همدان، مرکزی، زنجان و شمال خوزستان.

    یکشنبه 94/11/18: بارش باران و برف در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، کردستان ، کرمانشاه، لرستان ،ایلام، مرکزی، چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد، قزوین، البرز، تهران، ارتفاعات سمنان به‌صورت پراکنده در قم و اصفهان و  بارش باران در استان‌های گیلان، مازندران به‌تدریج در گلستان و اواخر وقت در  خراسان شمالی که بارش در ارتفاعات به‌صورت برف بوده و همچنین رگبار و رعدوبرق در خوزستان و شمال فارس و شمال بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو