فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان ملی استاندارد:

بازرسی دوره ای برمخازن سی ان جی خودرو آنطور که باید نیست

عصر خودرو- رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: مخازنی که با کنترل بازرسی سازمان استاندارد وارد چرخه می‌شوند نیازمند بازرسی دوره‌ای است که متأسفانه در این زمینه به سبب مالکیت شخصی آن چنان که باید و شاید نظارت برآنها صورت نمی‌گیرد.

بازرسی دوره ای برمخازن سی ان جی خودرو آنطور که باید نیست
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگا ه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد  در خصوص وظایف سازمان ملی استاندارد اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد یک سازمان فرابخشی و حاکمیتی است که در همه حوزه‌ها بر اساس قوانین خود سازمان و قانون برنامه پنجم و سند چشم‌انداز فعالیت می‌کند و اکنون بر اساس سیاست‌های کلی اصل 44 در حال برنامه‌ریزی برای سیاست‌های برنامه ششم توسعه است.

    پیروزبخت در خصوص وضعیت استاندارد محصولات در کشور اظهار داشت: در حال حاضر سازمان ملی استاندارد همانند بسیاری از دستگاه‌های نظارتی با برخی کمبودها مواجه شده اما بر اساس سیاست اصل 44 بایستی حداکثر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مردم در این خصوص داشته باشیم.

    رئیس سازمان ملی استاندارد در ادامه یادآور شد: اکنون برنامه سازمان بر مبنای همکاری با بخش خصوصی تنظیم شده و باید گفت که در تمامی دستگاه‌ها بخش خصوصی با ما نهایت همکاری را دارد اما این برای ما کفایت نمی‌کند چرا که به عنوان دستگاه ناظر بایستی همواره نظارت داشته باشیم.

    ***استاندارد جایگاههای سی ان جی زیر ذره بین

    پیروزبخت در پاسخ به وضعیت استانداردمخازن سی ان جی که بر روی خودرو ها نصب می شود،گفت: دسته‌ای از مخازن توسط واحدهای تولیدی به چرخه مصرف وارد می‌شود و نوع دیگر مخازن نیز بر روی خودروها نصب می‌شود که مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند.

    وی تصریح کرد: مخازنی که با کنترل بازرسی سازمان استاندارد وارد چرخه  می‌شوند نیازمند بازرسی دوره‌ای است که متأسفانه در این زمینه به سبب مالکیت شخصی آن چنان که باید و شاید نظارت برآنها صورت نمی‌گیرد.

    رئیس سازمان ملی استاندارد درخصوص استاندارد جایگاههای سی ان جی نیز اظهار داشت: خوشبختانه در سه سال اخیر همکاری خوبی بین سازمان استاندارد و وزارت نفت در خصوص استانداردهای جایگاه سی ان جی صورت گرفته و لازم به ذکر است که اکنون حدود 2 هزار و 500 جایگاه بازرسی و تعدادی از آنها تعطیل شده است اما در این امر نیازمند همکاری بیشتر با مردم هستیم چرا که آنها مصرف‌کنندگان اصلی کالا و خدمات هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو