فونیکسریمکسبهتام

در قالب طرح نوروزی در خراسان رضوی؛

۹۷ گروه راهداری به گردشگران و زائران رضوی خدمت رسانی می کنند

عصر خودرو- مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تعداد ۹۷ گروه راهداری در قالب طرح نوروزی امسال به زائران و گردشگران خدمت رسانی می کنند.

۹۷ گروه راهداری به گردشگران و زائران رضوی خدمت رسانی می کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، علیرضا خجسته اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان 97 اکیپ ویژه نوروزی را در جاده های استان به منظور سرکشی از محورها و گزارش کامل به ستاد مرکزی در محور های مواصلاتی خراسان رضوی در نظر گرفته است.

    مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد:‌ در این ایام همچنین 31 اکیپ روزانه در محورها حضور داشته و خدمات تعمیراتی و امدادی را به خودروهای باز مانده در راه ارائه می دهند.

    وی خاطرنشان کرد:‌ این طرح از آغاز سفرهای نوروزی از  25 اسفند 94 تا پایان این سفرها در 20 فروردین 95 در سطح جاده های استان ادامه می یابد.

    خجسته از حضور 247 دستگاه ماشین آلات سنگین از قبیل لودر و کامیون در طرح نوروزی 95 خبر داد و گفت:‌ علاوه بر 33 راهدارخانه ثابت، 10 راهدار خانه سیار نیز در این ایام آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی در سطح استان است.

    وی ادامه داد:‌ این راهدارخانه ها در ورودی های استان خدماتی همچون نقشه راه های استان، کمک های اطلاعاتی، بروشور، توصیه های ایمنی، آب جوش، نمازخانه و سرویس بهداشتی را به مسافران ارائه می دهند.

    مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی بیان کرد: در طرح زمستانی امسال  938 نفر راهدار با بیش از 96 اکیپ راهداری با استقرار در 76 نقطه محورهای استان عملیات راهداری زمستانی سال 94 را از اول آذر ماه سال جاری آغاز کردند.

    وی افزود: ذخیره نمک به میزان کافی، تعمیر و تجهیز ماشین‌آلات راهداری زمستانی، هماهنگی و تعامل بسیار مطلوب با دستگاه‌های مربوطه از جمله پلیس راه، هلال احمر و اورژانس از جمله اقدامات درخور توجه این اداره کل در طرح عملیات راهداری زمستانی است.

    خجسته با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی اقدامات راهداری به سه بخش قبل از بارش، حین بارش و بعد از بارش تقسیم می‌شود، ابراز کرد: در خصوص اقدامات قبل از بارش، تمامی برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌ها و جلسات لازم با دستگاه‌های ذیربط استان انجام شده است.

    مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: با وجود کمبود منابع مالی و امکانات، تمام تجهیزات و پرسنل مورد نیاز برای مقابله با هر گونه حادثه در فصل زمستان در نقاط و محورهای صعب‌العبور و برف گیر استان آماده ارایه خدمات به مسافران جاده‌ای هستند.

    وی با اشاره به اینکه نقطه به نقطه علایم و موارد مورد نیاز در راه‌های شریانی مورد بازدید قرار گرفته و امکانات مورد نیاز برای آن‌ها فراهم شده است، گفت: هدف از اجرای راهداری زمستانی، باز نگاه داشتن محورهای برف گیر استان در تمام ایام فصل سرما و زمستان است.

    خجسته با اشاره به اینکه حدود 20 هزار و 478 کیلومتر راه بین شهری و روستایی در استان خراسان رضوی وجود دارد که بخش بزرگی از حمل و نقل در آن‌ها انجام می‌شود، بیان کرد: با اجرای اقداماتی همچون روکش آسفالت، نصب علایم و خط کشی راه ها، شرایط بسیار مطلوبی در زمستان برای محورهای استان فراهم شده است تا مشکلات تردد در طول زمستان در محورها کمتر شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو