فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو ژنو (۷)

بوگاتی مدل شیرون را با ۱۵۰۰ اسب بخار روانه بازار می‌کند

عصر خودرو- با وجود مخالفت‌ها و انتقادات متعدد، بوگاتی مدل جدید خود را دقیقا بر مبنای مدل ویرون طراحی کرده و خودروی جدید که به نام «شیرون» شناخته می‌شود

بوگاتی مدل شیرون را با ۱۵۰۰ اسب بخار روانه بازار می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، بوگاتی ویرون در زمان طراحی و عرضه آن به بازار توسط شرکت بوگاتی، مخالفان و منتقدان خاص خود را داشت. زمانی‌که طرح مفهومی ویرون عرضه شد، می‌توان گفت که یک کلاس آموزشی طراحی خودرو بود، اما پس از ارائه مدل مفهومی، مدیران بوگاتی تصمیم گرفتند طرح مذکور را به تولید رسانده و محصول نهایی دقیقا مشابه طرح مفهومی باشد.

    این تصمیم در حالی اتخاذ شد که بسیاری از کارشناسان حوزه صنعت خودرو معتقد بودند طرح مذکور به لحاظ آیرودینامیکی کامل و بی‌نقص نیست. در نهایت و پس از تولید محصول نهایی، منتقدان از پیچیدگی بیش از حد این خودرو و سنگین بودن آن به‌شدت انتقاد کردند. با این حال ویرون در زمان عرضه به بازار سریع‌ترین خودروی جهان به شمار می‌رفت.

    با وجود مخالفت‌ها و انتقادات متعدد، بوگاتی مدل جدید خود را دقیقا بر مبنای مدل ویرون طراحی کرده و خودروی جدید که به نام «شیرون» شناخته می‌شود براساس شایعات و گزارش‌های منتشر شده حداکثر سرعتی معادل 288 مایل در ساعت داشته و از مدل «Veyron SS » نیز سریع‌تر است. با این همه بوگاتی شیرون قادر نخواهد بود از حداکثر سرعت خود استفاده کند و سرعت آن به 261 مایل در ساعت محدود خواهد شد. با وجود همه محدودیت‌ها، شیرون هنگام رکورد‌گیری توانست با ثبت حداکثر سرعت 301 مایل در ساعت (معادل 500 کیلومتر در ساعت) عملکردی فوق‌العاده و بی‌حرف و حدیث از خود به نمایش بگذارد.

    خودروی جدید بوگاتی به یک پیشرانه 8 لیتری 16 سیلندر و چهار توربوشارژر مجهز بوده و قدرتی معادل 1500 اسب بخار تولید می‌کند. با توجه به مشخصات منتشر شده از پیشرانه شیرون، این خودرو در صورت عدم وجود محدودیت سرعت، به مراتب سریع‌تر از مدل «ویرون» خواهد بود.

    انتشار جزییات مربوط به نیروی محرکه بوگاتی شیرون در حالی صورت می‌پذیرد که در کمال تعجب کارشناسان و خبرنگاران حوزه صنعت خودرو، تاکنون هیچ خبری در رابطه با تولید «شیرون» با پیشرانه هیبریدی منتشر نشده است. این در حالی است که پیش از این اعلام شده بود شرکت بوگاتی، یک پیشرانه هیبریدی را نیز برای این خودرو در نظر گرفته است. بدنه خودروی جدید بوگاتی از فیبرکربن ساخته شده و طراحی عقب و جلوی آن از طراحی آیرودینامیک فعال و قابل قبولی برخوردار است.

    اگرچه شیرون به لحاظ طراحی تا حدودی مستقل بوده و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد، با این حال کارشناسان معتقدند که طراحی جلو و عقب شیرون بسیار شبیه به ویرون است. بوگاتی اعلام کرده است که 500 دستگاه «شیرون» را تولید و به بازار عرضه خواهد کرد که یک سوم از این تعداد تاکنون به فروش رسیده است. چنانچه شما هم قصد خرید یک دستگاه از خودروی جدید بوگاتی را دارید باید خودتان را برای پرداخت رقمی معادل 2/5 میلیون دلار آماده کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو