فونیکسریمکسبهتام

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران عنوان کرد؛

افزایش دو برابری تقاطع های غیر همسطح پایتخت

عصر خودرو- معاون فنی و عمرانی شهردار تهران گفت: تاکید به ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح در این دوره مدیریت شهری تهران صورت گرفته است.

افزایش دو برابری تقاطع های غیر همسطح پایتخت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، علیرضا جاوید با بیان اینکه در طرح جامع اول شهر تهران نیز به ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح اشاره و در دو دهه گذشته نیز اجرا شده است، افزود: اما در این دوره مدیریت شهری در 10 سال گذشته تاکید ویژه‌ای به اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح نشان داد.

    وی با بیان اینکه مطالعات ترافیکی و عمرانی کارشناسان شهری در 10 سال اخیر نشان می‌داد که می‌توان برای اصلاح ترافیکی معابر و بزرگراه‌های شهر تهران از تقاطع‌های غیرهمسطح استفاده کرد، بیان کرد: در طول سال‌های اخیر تقاطع‌های غیرهمسطح زیادی در شهر تهران ساخته و به زیربار ترافیکی رفت که می‌توان به دوربرگردان غیرهمسطح یادگار امام (ره) پایین‌تر از خیابان آزادی اشاره کرد که هیچگونه مخاطره ترافیکی ندارد.

    جاوید گفت: همچنین در بزرگراه شهید چمران قبل از تونل توحید دوربرگردان غیرهمسطحی ساخته شده است که خودروها می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. لازم به ذکر است که بزرگراه شهید چمران نسبت به تونل به یک دوربرگردان غیر همسطح تبدیل می‌شود. در بزرگراه یادگار امام (ره) چون این پروژه در قسمتی از آن سه طبقه می‌شود؛ بزرگراه به صورت تراز منفی یک، همسطح و دوربرگردان آن به صورت غیرهمسطح است.

    وى یادآور شد: در این زمینه می‌توان به طراحی تقاطع غیرهمسطح پل گیشا که در شمال و جنوب پل نصر به صورت غیرهمسطح طراحى شده، اشاره کرد.

    معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با بیان اینکه در 10 سال اخیر تاکید مضاعفی به توسعه  تقاطع هاى غیرهمسطح شده است، تاکید کرد: آمارهای معاونت فنی و عمرانی شهر تهران نیز نشان می‌دهد تا سال 84 تهران دارای 157 تقاطع غیرهمسطح بود که در 10 سال اخیر این عدد به  335 تقاطع غیرهمسطح افزایش پیدا کرده است. به عبارت ساده‌تر تعداد تقاطع های غیرهمسطح شهر تهران در یک دهه اخیر به بیش از دو برابر افزایش پیدا کرد.

    وی همچنین با تاکید براینکه در سال‌های اخیر طول پل‌های تقاطع‌های غیر همسطح به 52 کیلومتر افزایش یافته توضیح داد: در حوزه بزرگراهی نیز در یک دهه اخیر 231 کیلومتر به طول بزرگراه های شهر تهران در 10 سال اخیر افزوده شده است.

    معاون شهردار تهران با بیان اینکه اکنون تهران 535 کیلومتر شبکه بزرگراهی دارد، گفت: این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که بیش از 40 درصد از زیرساخت‌های شهر تهران در 10 سال اخیر و در این دوره مدیریت شهری پایتخت ایجاد شده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو