فونیکسریمکسبهتام

معاون راه روستایی وزیر راه خبر داد

احداث ۳۵هزار کیلومتر راه روستایی

عصر خودرو- معاون راه روستایی وزیر راه گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا سال پایانی برنامه ششم ۱۷هزار کیلومتر راه روستایی جدید آسفالت شود، ضمن آنکه ۱۸هزار کیلومتر راه شوسه روستایی داشته باشیم، بدین ترتیب ۹۷ درصد روستاها راه آسفالته خواهند داشت.

احداث ۳۵هزار کیلومتر راه روستایی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، سید حسین میرشفیع از برنامه‌ریزی برای ‌احداث 35 هزار کیلومتر راه روستایی تا پایان سال برنامه ششم خبر داد و اظهار داشت: مطالعات جامعی از‌ 2 سال گذشته در مورد استانداردسازی، بهسازی و آسفالت راه‌‌های روستایی کشور انجام شد که در بهمن‌ماه امسال به نتیجه نهایی رسید.

    وی افزود: ‌از مجموع حدود 200‌ هزار کیلومتر ‌شبکه راه‌های دسترسی روستایی‌، میزان 103 هزار و 600 کیلومتر راه روستایی آسفالته، ‌‌24 هزار و 700 کیلومتر راه شوسه و 71 هزار و 700 کیلومتر راه خاکی است.

    معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی افزود: طبق مطالعات انجام‌شده، برنامه‌ریزی کرده‌ایم در طول سال‌های برنامه ششم‌ تا سال پایانی برنامه، 17 هزار کیلومتر راه روستایی جدید آسفالت شود، ضمن آنکه 18 هزار کیلومتر راه شوسه روستایی داشته باشیم؛ بدین ترتیب برخورداری جمعیت روستایی از «راه مناسب» به 99 درصد افزایش می‌یابد و برخورداری جمعیت روستایی از «راه آسفالت» به 97 درصد می‌رسد.

    میرشفیع به تشریح وضعیت فعلی راه‌‌های روستایی کشور پرداخت و گفت: از 21 میلیون و 450 هزار نفر روستانشین در کشور‌، معادل 91.1 درصد از راه روستایی آسفالته برخوردار هستند.

    وی اضافه کرد: از 38 هزار روستای بالای 20 خانوار کشور، فقط 6 هزار و 900 روستا فاقد راه آسفالت هستند در واقع حدود 7.7 درصد جمعیت روستاهای بالای 20 خانوار فاقد راه روستایی آسفالت هستند.

    میرشفیع ادامه داد: اگر همین آمار را به روستاهای بالای 50 خانوار کشور تعمیم دهیم باید گفت که 24 هزار و 700 روستای بالای 50 خانوار در کشور داریم که فقط تعداد 2 هزار و 700 روستا باقی مانده است که راه آنها آسفالت شود.

    معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که ابتدا پروژه‌های نیمه‌تمام طی ابلاغیه‌ای به استان تکمیل شود و تا یک و نیم سال آینده به پایان برسد و بدین ترتیب 95 درصد جمعیت روستایی کشور از راه آسفالته ‌ بهره‌مند می‌شوند.

    وی بیان کرد: تأمین مالی این هدف‌گذاری در قالب مجموعه‌ای از امکانات دولت خواهد بود که شامل اعتبارات استانی، اعتبارات ویژه سفرهای رئیس‌جمهوری، اعتبارات ماده 180 الحاق برنامه، اعتبارات سهمیه قیر و مشارکت مردمی است.

    معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین ظرفیت‌هایی از محل منابع تأمین مالی خارجی یا داخلی در نظر گرفته شده است.

    میرشفیع تأکید کرد:‌ در کل برنامه‌ریزی کرده‌ایم پروژه‌های نیمه‌تمام راه روستایی تا یک و نیم‌سال آینده به پایان برسد و با تکمیل بقیه پروژه‌ها تا پایان برنامه ششم، 99 درصد جمعیت روستایی از جاده مناسب و 97 درصد جمعیت روستایی از جاده آسفالته برخوردار می‌شوند.

    وی به نامه‌ آخوندی به رئیس جمهور در این‌باره اشاره کرد و افزود: با اجرای 35 هزار کیلومتر راه روستایی در طول برنامه ششم توسعه با اعتباری حدود 104 هزار میلیارد ریال، مجموعه ظرفیت‌های اقتصادی کشاورزی٬ معدنی و گردشگری و بیش از 97 درصد جمعیت روستایی کشور از راه استاندارد و مناسب آسفالته بهره‌مند خواهند شد.

    معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی موضوع های یادشده را به مناسبت دهه فجر در نامه ای به اطلاع رئیس جمهوری رساند و آمادگی وزارت راه و شهرسازی را برای اجرای برنامه برخورداری 95 درصد جمعیت روستایی کشور از راه مناسب در پایان دولت یازدهم را اعلام کرد.

    میرشفیع بیان کرد: برای تحقق این هدف به طور حتم پشتیبانی دولت نیاز است تا از ظرفیت‌های قانونی مذکور نظیر تخصیص اعتبارات مصوب٬ اسناد خزانه اسلامی و صدور مجوز سرمایه گذاری داخلی و خارجی در این راه استفاده شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو