فونیکسریمکسبهتام

به بهانه عرضه کامیون و کشنده‌های MAN از سوی شیران دیزل موتور

شیر آلمانی مقیم ایـران شد

عصر خودرو- شیر آلمانی یعنی MAN بالاخره وارد میدان ایران شد. این شرکت با نماینده خود در کشورمان قرارداد همکاری امضا کرد و به زودی باید منتظر حضور محصولات این خودرو‌ساز بزرگ دنیا باشیم.

شیر آلمانی مقیم ایـران شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰:۰۰
  • شیر آلمانی مقیم ایـران شد
  • شیر آلمانی مقیم ایـران شد

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، این بار با شرکت شیران دیزل موتور متولی MAN آلمان در ایران شده است؛ اتفاقی که می‌تواند به رشد برند MAN در کشورمان منجر شود و یاد و خاطره پر فراز و نشیب حضور قبلی این برند را در ذهن مشتریان ایرانی تغییر دهد.
مان؛ 10 سال قبل‌
"ام‌.آ‌.ان" یا به قول ایرانیان، مان؛ با 2 محصول در دهه‌ 80 شمسی به صورت رسمی وارد بازار کشورمان شد. TGA18-460  و TGA18-480  کشنده‌های پر‌قدرتی بودند که با برگ‌های برنده زیادی که داشتند، توانستند طرفداران خاصی پیدا کنند‌ اما قرار نشد تا این محصولات در آینده نیز بازار خوبی داشته باشند. مشکلات بر سر راه عرضه این محصولات در کشورمان باعث شد تا MAN به سرعت از بازار کشورمان خداحافظی کند و این کشنده‌های پر‌قدرت نیز رمقی برای حضور در بازار خرید و فروش نداشته باشند. محصولات MAN یعنی دو مدل TGA که در دو نوع سقف کوتاه و سقف بلند عرضه می‌شدند، پیشرانه پر‌قدرتی داشتند و از همه مهم‌تر نرمی فوق‌العاده آن‌ها در کنار ظاهر زیبا و استهلاک قابل قبولشان باعث شده بود تا افراد زیادی به خرید این دو کشنده تمایل داشته باشند. اما با خروج رسمی MAN از کشورمان به یک‌باره خریداران این محصول با مشکل قطعه و تعمیرگاه رسمی و از همه مهم‌تر افت قیمت خودرو‌هایشان مواجه شدند. این اتفاق باعث شد تا ولوو و مرسدس بنز از فرصت استفاده کرده و بازار را بین خود تقسیم کنند.
راه MAN در ایران‌
مان راه نسبتا سخت‌تری در کشورمان نسبت به برند‌هایی چون ولوو، مرسدس بنز، رنو و حتی DAF دارد. ولوو و مرسدس بنز از قدیمی‌ترین محصولاتی هستند که در کشورمان حضور داشته‌اند. رنو بر‌خلاف عرضه کم‌تعدادش اما طرفداران خوبی دارد و کمتر کسی هست که از این برند ناراضی باشد DAF نیز امتیاز بزرگی در کشورمان در زمان عرضه در اختیار داشت و آن هم معرفی این خودرو به راننده و خریداران کشورمان به واسطه حضور پر‌تعدادش در ناوگان کشنده‌های ترکی بود که از کشورمان عبور می‌کنند.
اما MAN چه برگ برنده‌ای دارد؟
اگر از راننده‌های قدیمی در مورد MAN بپرسید، کمتر کسی را پیدا می‌کنید که از این سازنده اروپایی به نیکی یاد نکند تا جایی که بسیاری از راننده‌های قدیمی با این جمله که «مان همان بنز است» می‌خواهند سطح کیفی و تکنولوژی این خودرو را به نحو مطلوبی نشان دهند. البته این جمله ریشه در محصولات دهه‌های 60 و 70 میلادی این خودرو‌ساز نیز دارد که به گفته این راننده‌ها در بسیاری از قطعات با مرسدس بنز‌های آن زمان شباهت و اشتراک داشته‌اند. اما شاید هنوز هم حضور نافرجام این برند در دهه 80 شمسی که باعث شد بازار دست دوم‌های این آلمانی را به شدت تحت‌الشعاع قرار دهد، کار را کمی سخت کند. هر چند که حضور نماینده خصوصی پر‌قدرت MAN می‌تواند بسیاری از این مشکلات را از سر راه بردارد. اما در روی دیگر سکه، رقبای این خودروساز آلمانی هستند که ریشه‌های محکمی در بازار ایران دارند؛ خصوصا ولوو و اسکانیا و تا حدودی هم مرسدس بنز. هر چند شاید مان بتواند با DAF شانه به شانه حرکت کند اما گذشتن از سد‌های مستحکمی چون ولوو و مرسدس بنز که ایرانیان به آنها با تعصب خاصی نگاه می‌کنند، کار چندان راحتی نیست.
اگر شیران دیزل موتور بتواند به MANهای کم تعداد عرضه شده در دهه 80 شمسی نیز خدمات ارائه کند، می‌تواند بازار دست دوم‌های MAN را به شدت ترمیم کند و این اطمینان را به خریداران نسل جدید کشنده‌های MAN بدهد که آن ها هیچ وقت تنها نخواهند ماند؛ چرا‌که این کمپانی آلمانی که در گروه فولکس واگن در کنار اسکانیا قرار دارد، به قدری از نظر تکنولوژی موتوری پیشرفته است که فولکس واگن اعلام کرده ‌به زودی برای کاهش هزینه‌های تولید از MAN برای ساخت پیشرانه و از اسکانیا برای ساخت گیربکس‌های هوشمند در محصولات این گروه استفاده خواهد کرد.

 

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
      آرشیو