فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شیران دیزل موتور عنوان کرد

تخفیف ویژه کشنده‌های MAN در نمایشگاه حمل‌ونقل و خدمات شهری

عصر خودرو- بازار خودروهای تجاری و به‌ویژه کشنده‌ها در چند سال اخیر شاهد افت بوده است اما در این میان در سال جاری شاهد بازگشت هرچند اندک رونق به این بازار بوده‌ایم. در این میان پس از چند سال دوری، برندهای اروپایی یکی پس از دیگری به بازار بازمی‌گردند و این می‌تواند نویدبخش روزهای خوب در بازار خودروهای تجاری ایران باشد.

تخفیف ویژه کشنده‌های MAN در نمایشگاه حمل‌ونقل و خدمات شهری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این میان هم‌زمان با چهاردهمین نمایشگاه حمل‌ونقل و خدمات شهری، شاهد معرفی و فروش کشنده‌های MAN بودیم. در زمینه عرضه کشنده‌های MAN در ایران با سعید رمضان، مدیرعامل شرکت شیران دیزل موتور به گفتگو نشستیم.
    ***
    * شرکت MAN حضور بسیار پررنگی در نمایشگاه دارد و مدیران ارشد این شرکت در نمایشگاه حاضر شده‌اند. این حضور پررنگ چه پیغامی برای بازار ایران دارد؟
    همان‌طور که آقای لوو (عضو ارشد هیات مدیره و مدیر فروش و بازاریابی MAN) هم در صحبت‌های خود در کنفرانس مطبوعاتی روز اول اشاره کردند، بازار ایران برای MAN بازار بسیار مهمی است و این شرکت از فرصت برگزاری این نمایشگاه و معرفی توانمندی‌های خود در ایران استقبال می‌کند. برای ما این نمایشگاه نقطه شروعی برای فعالیت‌های MAN در بخش کامیون و کشنده در ایران است و از امروز که در حال گفتگو هستیم، فروش کشنده‌های MAN در ایران آغاز شده است.
    * چه مدل‌هایی برای نمایشگاه ارائه شده است؟ برنامه شرکت برای فروش خودروها چیست؟
    ما برای این نمایشگاه شش مدل خودرو را عرضه کرده‌ایم که بنا به مدل از 20 تا 40 میلیون تومان تخفیف برای خرید در زمان نمایشگاه در نظر گرفته شده است. ما دو مدل کشنده TGX و TGS را در حال حاضر به نمایش گذاشته‌ایم و فروش آن‌ها آغاز شده است. قدرت موتور این خودروها از 360 تا 480 اسب بخار متغیر است و مشتریان بنا به نیازهای خود می‌توانند موتور مورد نظرشان را انتخاب کنند. این تنوع موتورها و اتاق باعث می‌شود طیف گسترده‌تری از مشتریان به سمت برند MAN جذب شوند چون عملا کل انواع کاربری‌های یک کشنده را در طیف محصولاتمان پوشش داده‌ایم. در فاز اول تمرکزمان بر روی کشنده‌های تک‌محور است اما تنوع محصولات در آینده با توجه به نیاز بازار افزایش خواهد یافت. مدل‌هایی که در حال حاضر عرضه می‌شوند از استاندارد  Euro5 EEV پیروی می‌کنند و مدل 2017 هستند.
    * برنامه عرضه کشنده MAN به چه صورت است؟ قرار است محصولات به‌صورت کامل وارد ایران شود یا برنامه داخلی سازی آن‌ها وجود دارد؟
    مدل‌های عرضه شده در حال حاضر به‌صورت CBU و تولید شده در آلمان وارد کشور می‌شوند اما در آینده نزدیک برنامه‌هایی برای مونتاژ و در ادامه داخلی سازی آن‌ها در کشور نیز وجود دارد.
    * ارائه عدد برای تعداد فروش با توجه به وضعیت بازار دشوار است اما آیا برنامه مشخصی را با طرف آلمانی برای تعداد خودروهای عرضه شده توافق کرده‌اید؟
    در حال حاضر بازار ایران با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر بازار ازنظر حجم بار جابجا شده از بندرها افت کرده است. در سال جاری در مقایسه با سال گذشته حجم درخواست برای جابجایی بار کمتر شده است و این در حالی است که سال گذشته هم سال خوبی برای بخش حمل‌ونقل نبود. به همین دلیل پیش‌بینی دقیق همان‌طور که اشاره کردید ممکن نیست چراکه حجم درخواست برای کشنده ارتباط مستقیمی با وضعیت بازار دارد. در قراردادی که ما با MAN داریم، به دلیل ارتباط مستقیمی که میان شیران دیزل موتور و MAN برقرار است، دست ما برای حجم واردات باز است و می‌توانیم بر اساس درخواست در بازار، خودروها را وارد کنیم. ما پیش‌بینی‌های خود را بر مبنای سال میلادی با شرکای آلمانی انجام می‌دهیم. البته بازهم تاکید می‌کنم بحث کشنده به‌شدت وابسته به حجم باری است که در کشور جابجا می‌شود. به‌علاوه باید به قیمت تمام شده پول هم توجه کنیم که در ایران عدد بالایی است. این مسئله کار را برای مصرف‌کننده نهایی دشوار می‌کند چون حجم درخواست برای بار در حدی نیست که بتواند هزینه‌های اقساط خودرو را جبران کند. برای آنکه این خودروها برای راننده صرفه اقتصادی داشته باشند باید در ماه حدود 12هزار کیلومتر بپیمایند اما در حال حاضر حدود 4هزار کیلومتر پیمایش خودروهای باری در ایران است. به این ترتیب یک ‌فاصله قابل توجه میان وضعیت فعلی و وضعیت ایده‌آل وجود دارد و به همان نسبت درآمد رانندگان کمتر است و طبیعتا تقاضا هم کاهش پیدا می‌کند.
    * یکی از کاربردهای مهم کشنده‌های اروپایی، استفاده از آن‌ها در ترانزیت است. وضعیت بازار ترانزیت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
    من وضعیت ترانزیت را مناسب می‌بینم. به‌ویژه اگر بخواهیم در مورد خودروهای MAN صحبت کنیم بحث سطح آلایندگی این خودروها از مزیت بالایی برخوردار است. با استاندارد آلایندگی Euro5 EEV، این خودروها برای تردد در اروپا مشکلی ندارند. به‌علاوه بحث گستردگی شبکه خدمات پس از فروش MAN در اروپا هم هست که باعث می‌شود رانندگان مشکلی از این نظر نداشته باشند.
    * کشنده‌های MAN بر اساس سفارش شما تولید می‌شوند یا از نمونه‌های موجود در MAN خریداری خواهند شد؟
    خودروها به‌طور کلی بر اساس سفارش ما تولید می‌شوند اما برای آنکه زمان انتظار مشتری برای تحویل خودرو زیاد نباشد، ما تعدادی خودرو را پیش از این سفارش گذاری کردیم و خودروها هم‌اکنون در اختیار ما است. به این ترتیب می‌توانیم در زمان کوتاهی خودروها را در اختیار مشتریان قرار دهیم.
    * یکی از مزایای بزرگ شما، ارتباط مستقیمی است که با MAN در آلمان دارید. این مسئله تاثیر مهمی در خدمات پس از فروش و حمایت از دارندگان این خودروها دارد. آیا از سوی طرف آلمانی حمایت در این زمینه وجود دارد؟
    همان‌طور که اشاره کردید ما شرکت واسط نیستیم و به‌طور انحصاری و مستقیم با طرف آلمانی کار می‌کنیم. به همین دلیل مدیران MAN در زمینه فروش و خدمات پس از فروش همکاری و هماهنگی کامل را با ما دارند و نمایندگان مقیم MAN ایران و خاورمیانه با ما به‌صورت مستقیم و مستمر در ارتباط هستند. به این ترتیب خریداران این محصول می‌توانند اطمینان داشته باشند از حمایت و پشتیبانی مشابهی با آنچه خریداران خودرو در اروپا دارند بهره خواهند برد. دانش فنی در زمینه خدمات پس از فروش و میزان نیازمندی به قطعات یدکی با حمایت MAN در مجموعه شیران دیزل موتور وجود دارد تا بهترین سرویس به مصرف‌کننده نهایی ارائه شود.
    * برنامه شیران دیزل موتور برای شبکه خدمات پس از فروش چیست؟
    در فاز اول شبکه نمایندگی‌های ما در تهران و پنج شهر بزرگ دیگر تاسیس می‌شود. همه این نمایندگی‌ها به‌صورت 3S هستند به این معنی که فروش، خدمات پس از فروش و عرضه  قطعات یدکی در آن‌ها انجام می‌شود. در سال 2017 تعداد نمایندگی‌ها را به 15 خواهیم رساند و به این ترتیب شبکه خدمات پس از فروش ما در سطح ایران گسترش خواهد یافت.
    * پیش از این در سال‌های دورتر شاهد عرضه کشنده‌های MAN در ایران بویدم. آیا شیران دیزل موتور به این محصولات هم سرویس‌دهی خواهد کرد؟
    ما به‌تمامی کشنده‌های MAN در ایران سرویس‌دهی خواهیم کرد. برای این منظور قطعات یدکی سفارش گذاری شده نه‌تنها خودروهای جدید و مدل‌هایی که از سوی ما عرضه می‌شوند را در برمی‌گیرد بلکه خودروهایی که پیش از این وارد ایران شده است را نیز در برمی‌گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو