فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه بین المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری ۱۳۹۵ (۲۱)

MAN قصد دارد به بازیگر اصلی بازار تجاری ایران تبدیل شود

عصر خودرو- نمایشگاه حمل‌ونقل و خدمات شهری در دوره چهاردهم خود شاهد حضور پررنگ MAN بود. این شرکت علاوه بر طیف گسترده محصولاتش، مدیران ارشد خود را نیز روانه بازار ایران کرده بود تا حضور قدرتمند MAN را در بازار ایران اعلام کنند.

MAN قصد دارد به بازیگر اصلی بازار تجاری ایران تبدیل شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این زمینه با یورگن لووف، عضو ارشد هیات مدیره و مدیر فروش و بازاریابی MAN به گفت و گو نشستیم.
    * شما به‌عنوان عضو ارشد هیات مدیره MAN به همراه تعدادی از مدیران ارشد این شرکت برای نمایشگاه به ایران آمده‌اید تا حمایت خود را از برند MAN و شرکایتان نشان دهید. این پیغام روشنی است که نشان می‌دهد MAN برای بازار ایران برنامه گسترده‌ای دارد. در ابتدا در زمینه برنامه‌هایتان در ایران توضیح دهید.
    ما اینجا هستیم تا تعهد و علاقه خود برای حضور در بازار ایران را نشان دهیم. MAN قصد دارد به یک بازیگر اصلی در بازار ایران تبدیل شود و در این زمینه از توان دو شریکمان، یاوران خودرو شرق و شیران دیزل موتور استفاده خواهیم کرد. به‌طور مشخص ما دو جهت‌گیری مشخص برای حضور در بازار خودروهای تجاری ایران داریم که یکی از آن‌ها در زمینه اتوبوس‌های شهری و بین‌شهری است و دیگری در زمینه کامیون و کشنده. در زمینه اتوبوس ما حتی در دوران سخت تحریم‌ها هم در کنار شریک ایرانی خود بودیم و تولید اتوبوس‌های MAN در ایران ادامه داشت. در زمینه کشنده‌ها چند سالی است به‌طور جدی در بازار حضور نداشته‌ایم اما از مدتی قبل شیران دیزل موتور را به‌عنوان شریکمان در ایران انتخاب کردیم. با حضور در این نمایشگاه قصد داشتیم نشان دهیم به همراه شرکایمان در بازار ایران حضور داریم.
    * اتوبوس‌های MAN در ایران از چند سال قبل در ایران حضور داشتند و هم‌اکنون نیز در جاده‌های کشور تردد می‌کنند. چه جایگاهی را برای این اتوبوس‌ها در نظر گرفته‌اید؟ برنامه‌های آینده‌تان برای اتوبوس‌ها چیست؟
    در زمینه اتوبوس‌های بین‌شهری ما بر روی بخش لوکس بازار متمرکز شده‌ایم. برای حضور در این بخش از بازار شما نیاز به محصولی دارید که هم در زمینه بهره‌گیری از فناوری‌ها در رده بالایی قرار داشته باشد و هم در زمینه راحتی مسافرین قدرتمند باشند. به‌علاوه ما در بخش اتوبوس بین‌شهری هم جدیدترین محصولمان را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌ایم. این محصول یک اتوبوس درون‌شهری با ارتفاع پایین برای راحتی در سوار و پیاده شدن مسافرین است. این اتوبوس گازسوز است و از استاندارد یورو6 بهره می رد. MAN هم‌اکنون نیز به دلیل موتورهایش در بخش اتوبوس‌های شهری شناخته‌ شده است چون هزاران دستگاه از موتورهای MAN بر روی اتوبوس برندهای دیگر هم‌اکنون در سطح شهرهای ایران تردد می‌کنند. ما می‌خواهیم از این موقعیت استفاده کنیم و علاوه بر عرضه موتور، اتوبوس کامل را نیز به بازار عرضه کنیم. این اتوبوس در ایران داخلی سازی خواهد شد و در این زمینه برنامه‌ها با یاوران خودرو نهایی شده است.
    * MAN پیش از این در سال‌های قبل در بازار کشنده‌های ایران حضور داشته اما اکنون بعد از چند سال بار دیگر به بازار بازگشته‌اید. برای بخش کشنده‌ها چه برنامه‌ای دارید؟
    در ایران ما طیف کاملی از کشنده‌هایمان را عرضه کرده‌ایم. در حال حاضر تمرکزمان بر روی دو مدل TGS و TGX است که هر یک از آن‌ها با چند موتور مختلف عرضه می‌شوند تا خریداران حق انتخاب کافی را داشته باشند. در حال حاضر این کشنده‌ها به‌صورت CBU وارد ایران می‌شوند اما در گام بعدی قطعات این کامیون‌ها به‌صورت منفصل وارد کشور خواهد شد و بعد از آن فاز داخلی سازی را آغاز می‌کنیم.
    * در ایران رقبای قدرتمندی در بازار حضور دارند که از بین آن‌ها می‌توان به محصولات ولوو، اسکانیا و مرسدس بنز اشاره کرد. چه جایگاهی را برای محصولات MAN در چنین بازاری در نظر گرفته‌اید؟
    اگر به بازارهای جهانی نگاه کنید ما در هر بازاری حضور داریم در میان لیدر‌های بازار هستیم. در اروپا که تمام رقبای ما در آن حاضر هستند ما رتبه دوم بازار را در اتوبوس و کامیون در اختیار داریم. برگ برنده MAN در بازارهای جهانی کیفیت، دوام و کارآیی فنی خودروها است. در کنار این‌ها ما به افرادی احتیاج داریم که بتوانند توانایی‌های خودروها را به خریداران معرفی مکنند و خودروها را به فروش برسانند و الان خوشحال هستیم که چنین شرکایی را در ایران داریم.
    * یکی از مهم‌ترین پارامترها در موفقیت خودروهای تجاری، شبکه خدمات پس از فروش آن‌ها است چراکه این خودروها باید پیوسته در حال کار باشند و باوجود یک شبکه خدمات پس از فروش کارآمد زمان خواب خودروها به کمترین زمان خود می‌رسد. در این زمینه چه برنامه‌ای دارید؟
    ما مذاکراتی را با هر دو شریکمان در ایران داشته‌ایم و توافق کردیم هردوی این شرکت‌ها از شبکه خدمات پس از فروش مشترک استفاده کنند. به این ترتیب ما نمایندگی‌های خدمات پس از فروشی خواهیم داشت که به اتوبوس‌ها و کشنده‌های MAN سرویس می‌دهد. باوجود چنین شبکه‌ای، هم تعداد نمایندگی‌های ما بیشتر خواهد شد و هم هزینه آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو