فونیکسریمکسبهتام

سردار امیری در همایش سراسری روسای پلیس راهنمایی و رانندگی:

کاهش ۲۶ درصدی حوادث رانندگی طی ۵ سال گذشته در ایام نوروز

عصر خودرو- جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: امسال با ۷ درصد حوادث فوتی در درون شهرها و ۶ درصد در جاده‌های برون شهری در ایام نوروز را شاهد بودیم و طی پنج سال گذشته با کاهش ۲۶.۵ درصدی حوادث رانندگی در ایام نوروز مواجه بوده‌ایم.

کاهش ۲۶ درصدی حوادث رانندگی طی ۵ سال گذشته در ایام نوروز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار موسی امیری جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در یازدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با ارائه گزارشی از میزان حوادث رانندگی در کشور اظهار داشت: طی یازده ماه سال جاری با کاهش 7 درصدی حوادث درون شهری و 6 درصدی حوادث برون شهری را شاهد بودیم.

    وی افزود: در رابطه با میزان کشته‌های حوادث رانندگی در ده ماهه ابتدای سال و طبق آمار پزشکی قانونی با 4.4 دهم درصد کاهش در کشته‌های حوادث شهری و 2.3 دهم درصد کشته‌های حوادث برون شهری را شاهد بودیم.

    جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بیان کرد: استان‌های تهران، کرمان وخوزستان با 21 درصد کاهش و استان‌های فارس، سمنان و مرکزی با 19 درصد افزایش تصادفات رانندگی درون شهری در 10 ماهه گذشته همراه بودند.

    سردار امیری در رابطه با میزان حوادث رانندگی برون شهری افزود: استان‌های خوزستان، فارس و سمنان دارای کمترین تصادفات رانندگی برون شهری و خراسان رضوی و کرمان دارای بیشترین حوادث رانندگی بودند.

    وی ادامه داد: آمارها در ده ماهه ابتدای سال 26 درصد کاهش کشته‌های درون شهری و 73 درصد کشته‌های حوادث برون شهری را نشان می‌دهد که در این میان سهم رانندگان 40.6 دهم درصد، موتورسیکلت‌ها 23.3 درصد، عابران پیاده 21.2 درصد، سرنشینان 12.8 درصد و عابران پیاده 21.9 دهم درصد سهم داشتند.

    جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: در ده ماهه ابتدای سال حدود  50.9 دهم درصد فوتی‌ها در محل حادثه اتفاق افتاده است که ایلام با 62 درصد در صدر قرار دارد.

    سردار امیری با بیان این‌که حوادث رانندگی دومین عامل مرگ و میر در کشور را به خود اختصاص داده، بیان کرد: طی ده ماهه ابتدای سال دو میلیون و نهصد هزار تخلف حادثه ساز در شهرها و 2 میلیون تخلف حادثه ساز در جاده‌های برون شهری اتفاق افتاده است که استان یزد با 137 درصد رشد در صدر تخلفات حادثه ساز قرار دارد.

    وی در رابطه با میزان قبوض جریمه که توسط پلیس راهنمایی و رانندگی صادر شده است، گفت: طی ده ماه نخست سال 42 درصد قبوض تسلیمی در درون شهرها صادر شده است که این رقم 4 درصد کاهش را نشان می‌دهد و استان‌های یزد دارای بیشترین و استان‌های خراسان رضوی و البرز دارای کمترین قبوض تسلیمی بودند.

    سردار امیری همچنین در خصوص میزان صدور قبض‌های دو برگی بیان کرد: در این مدت 19 درصد کاهش را در میزان صدور قبض‌های دو برگی چاپ کردیم که استان تهران دارای بیشترین میزان بوده است.

    جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: به طور میانگین هر پلیس راهنمایی و رانندگی در یک شیفت کاری در درون شهرها 27 فقره قبض جریمه صادر می‌کنند که استان تهران با 52 فقره در یک شیفت کاری در صدر جدول و استان ایلام با 7 فقره دارای کمترین قبض‌های صادر شده هستند.

    سردار امیری در رابطه با میزان قبوض صادر شده در یک شیفت کاری در راه‌های برون شهری افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی در جاده‌های برون شهری در یک شیفت کاری به طور میانگین 26 فقره قبض جریمه صادر می‌کنند و استان همدان با 51 فقره در صدر قرار دارند.

    وی در رابطه با اقدامات پلیس راهور در ایام نوروز گفت: امسال با 7 درصد حوادث فوتی در درون شهرها و 6 درصد در جاده‌های برون شهری در ایام نوروز را شاهد بودیم و طی پنج سال گذشته با کاهش 26.5 درصدی حوادث رانندگی در ایام نوروز مواجه بوده‌ایم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو