فونیکسریمکسبهتام

تجارت الکترونیکی: راه حلی ارزشمند برای حفظ محیط زیست و درختان

عصر خودرو- روز درخت‌کاری یک روز جهانی بوده و در تقویم بیشتر کشور های دنیا یک روز خاص را به این اسم نام‌گذاری نموده اند.

تجارت الکترونیکی: راه حلی ارزشمند برای حفظ محیط زیست و درختان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خورو»، در این روز که معمولا یکی از روزهای پایانی فصل زمستان و یا ابتدایی بهار می باشد، رسانه ها، نهاد های دولتی و غیر دولتی ، مردم را به کاشتن نهال و درخت تشویق می نمایند. در کشور عزیزمان ایران نیز این سنت زیبا و پسندیده هر ساله برگزار می گردد و روز 15 اسفند به عنوان روز درخت کاری انتخاب شده است. علاوه بر کاشت نهال و درخت کاری، جلوگیری از قطع درختان و حفظ جنگل ها نیز یکی از مسائل مهم در حفظ محیط زیست می‌باشد. البته راه های متفاوتی برای حفظ درختان وجود دارد ولی یکی از روش هایی که با ورود تکنولوژی های جدید و استفاده از فضای مجازی ایجاد شده، بکارگیری تجارت الکترونیکی در انجام مراودات و مبادلات تجاری می باشد.  برای اینکه معیار مناسبی برای اندازه گیری و ارزش گذاری این خدمات در حفظ محیط زیست داشته باشیم به سراغ یکی از بزرگترین سایت های تجارت الکترونیکی کشور رفتیم.

    پرتال جامع خودرو کشور یا همان iranecar.com رکورد دار حجم مبادلات تجارت الکترونیکی کشور در بستر اینترنتی است. این سایت که یک پرتال تخصصی در صنعت خودرو می باشد و در یک بازه زمانی 7ساله، توانسته است حدود 1.5 میلیون دستگاه خودرو را به روش اینترنتی به فروش برساند.  طبق بررسی های ما و آمار بدست آمده از فعالیت های انجام شده، این پرتال با فراهم سازی زمینه استفاده از خدمات خرید اینترنتی و غیر حضوری خودرو و در دسترس قرار‌دادن آن برای عموم مردم، کمک بسیار بزرگی به صرفه جویی در مصرف کاغذ نموده و این امر به طور مستقیم باعث جلوگیری از تخریب هرچه بیشتر منابع طبیعی مانند درختان، جنگل ها و حفظ منابع آبی می‌‌شود. طی فرآیند خرید اینترنتی خودرو ، کاغذبازی های مرسوم حذف گردیده و در مصرف کاغذ صرفه جویی به عمل می آید. بر اساس استاندارد تولید کاغذThe international standard: ISO 216)) ، 210 برگ کاغذ A4 برابر با یک کیلوگرم کاغذ بوده و برای تولید 1000کیلوگرم کاغذ با مصرف اداری و چاپی، نیاز به قطع 25 تنومند(طبق آمار سایت Conservatree.org) می باشد، بر این اساس و طبق آمار فروش اینترنتی انجام شده توسط  پرتال، در مصرف 60.000.000 برگ کاغذ A4  حدودا 300.000 کیلوگرم کاغذ(طبق  - ISO 216 وزن هر برگA4  4.9896 گرم) صرفه جویی شده و معادل آن از قطع 7500 درخت تنومند و تخریب جنگل جلوگیری گردیده است. با بهره‌برداری از خدمات پرتال جامع خودرو کشور و حذف کاغذ از فرآیند خرید، 600.000.000 لیتر در مصرف آب صرفه جویی بعمل آمده است. با توجه به متوسط سرانه مصرف جهانی آب برای هر انسان در سال 2014-تعیین شده توسط سازمان جهانی بهداشت WHO،  150 لیتر آب  به صورت روزانه - این میزان آب صرفه جویی شده برابر است با مصرف سالانه آب تقریبا 11000 نفر در جهان.

    سخن آخر اینکه، گویا زمان آن فرا رسیده است که به راه های دیگری که باعث حفظ محیط زیست می شود بهای بیشتری دهیم. تجارت الکترونیکی نیاز به تلاش و حمایت بیشتری دارد. خوب است که امسال این شعار را سرلوحه خود قرار دهیم "با خرید اینترنتی به حفظ محیط زیست کمک کنیم"

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو