فونیکسریمکسبهتام

فرمانده پلیس راه کشور خبر داد

آغاز موج نخست سفرهای نوروزی

عصر خودرو- فرمانده پلیس راه کشور از آغاز موج نخست سفرهای نوروزی در کشور خبر داد.

آغاز موج نخست سفرهای نوروزی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سرهنگ محمدحسین حمیدی با بیان اینکه موج نخست سفرهای نوروزی از امروز آغاز شده است، گفت: پیش‌بینی ما این است که این سفرها از عصر امروز و فردا به اوج خود برسد.

    وی با بیان اینکه امروز برخی از جاده‌های کشور بارانی است، اظهارکرد: با توجه به لغزندگی سطح راه، توصیه ما به رانندگان این است که در جاده‌های بارانی، سرعت خود را کاهش داده و فاصله طولی مناسب را رعایت کنند.

    فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به آغاز طرح نوروزی پلیس در جاده‌های کشور از روز گذشته اظهار کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز و انجام حرکات نمایشی جزو خط قرمزهای پلیس در طرح نوروزی است. ضمن اینکه رانندگان باید توجه داشته باشند که بستن کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان خودرو الزامی است و در صورت نبستن کمربند این امر تخلف محسوب شده و مأموران نسبت به اعمال قانون آن اقدام خواهند کرد.

    حمیدی درباره اینکه در حال حاضر بار ترافیکی کدام جاده سنگین است، به ایسنا گفت: بار ترافیکی هنوز سنگین نشده،‌اما تعداد سفرها و حجم تردد در جاده‌های کشور به ویژه جاده‌های اطراف و کلانشهرهای بزرگ، افزایش داشته است.

    ابتدای روز، بهترین زمان سفر

    وی درباره بهترین زمان برای مسافرت نیز گفت: توصیه ما این است که افرادی که قصد سفر دارند، ابتدای روز و ساعات آغازین طلوع آفتاب را برای مسافرت انتخاب کنند.

    فرمانده پلیس راه کشور به ارائه آمارهایی از تصادفات در سال‌های گذشته پرداخت و گفت: در طرح نوروزی سال گذشته 40 درصد از تصادفات منجر به واژگونی شده است. این یعنی خستگی و خواب‌آلودگی سهم زیادی در بروز تصادفات داشته، از این رو از رانندگان می‌خواهم به ازای هر دو ساعت رانندگی حداقل 15 دقیقه را استراحت کرده و ادامه مسیر دهند. به همین منظور در جاده‌ها، اماکن اقامتی و استراحتی پیش‌بینی شده است.

    حمیدی با بیان اینکه 62 درصد از تصادفات نیز در 30 کیلومتری شهرها رخ داده است، خاطرنشان کرد: نزدیک شدن به شهر یا رانندگی در اطراف آن به کمتر شدن احتمال بروز تصادف نیست.

    وی ادامه داد: همچنین 52 درصد از تصادفات نیز بین ساعت‌های 12 تا 20 رخ داده که این نشان می‌دهد خستگی و خواب‌آلودگی سهم زیادی در بروز تصادفات دارد.

    فرمانده پلیس راه کشور از رانندگان و مسافران خواست که هنگام سفر حتما تجهیزات و مدارک مورد نیاز را به همراه داشته باشند و پیش از آغاز سفر، اطلاعات مسیرها و جاده‌ها از رسانه‌های معتبر دریافت کرده یا با شماره تلفن 88255555 تماس بگیرند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو