فونیکسریمکسبهتام

انفجار درجایگاه عرضه بنزین در آبادان

عصر خودرو- با حضور به موقع نیروهای آتش نشان انفجار حادث شده در یکی از جایگاه های عرضه بنزین آبادان واقع در میدان طیب در نزدیکی سازمان آتش نشانی مهار شد.

انفجار درجایگاه عرضه بنزین در آبادان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان  گفت: با شنیده شدن صدای ناشی از انفجار و متعاقب آن درخواست کمک کارگران جایگاه پمپ بنزین، سریعا گروهای آتش نشان به این جایگاه اعزام شدند.

    مجید فرهانی پور افزود: در این عملیات سه گروه اطفای حریق شامل20 نفر آتش نشان به همراه سه دستگاه امبولانس و پلس در محل حاضر شدند.

    وی، دلیل انفجار را عدم توجه به نکات ایمنی در هنگام تخلیه سوخت توسط تانکر سوخت رسان 30 هزار لیتری در جایگاه عنوان کرد و اظهار کرد: هنگامی که تانکر در حال تخلیه سوخت است آتش سوزی رخ می دهد که به دلیل گاز تولیدی در هنگام تخلیه، بسته شدن دریچه مخزن تخلیه، وجود حرارت و هوا در این بخش سرایت آتش  سبب بروز یک انفجار و پرتاب دریچه مخزن و سرایت آتش به سقف جایگاه می شود.

    فرهانی پور تصریح کرد: از آنجایی که این انفجار سبب وحشت و هراس رانندگانی که برای سوخت گیری به این جایگاه شده بود، آنان خودروهای خود را رها کرده و از جایگاه دور شدند که برای دسترسی راحتر اقدام به خروج این خودروها با همراهی رانندگان کردیم.

    مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان گفت: خوشبختانه این انفجار خسارت جانی و مالی در بر نداشت و نیروهای آتش نشان در زمان دودقیقه آتش را مهار کردند.

    فرهانی پور با انتقاد شدید از عدم تجهیز جایگاههای سوخت رسان آبادان به سیستم اطفای حریق افزود: در این جایگاه ها تنها به یکی دو کپسول آتش نشانی که به صورت پودری هستند، بسنده شده و این در حالی است که در جایگاه های سوخت که با بنزین سر و کار دارد نیاز به سیستمهای مجهزتر اطفای حریق هست.

    وی اظهار کرد: متاسفانه هیچ یک از جایگاههای سوخت آبادان دارای این سیستم نیستند و به رغم هشدارهای فراوان، این کار تاکنون به طور جدی دنبال و به انجام نرسیده است.

    فرهانی پور تصریح کرد: قرار است تا کارشناسان ما ضمن سرکشی از تمامی جایگاه های سوخت رسان شهر و بررسی امکانات موجود آنها در صورت نبود سیستمهای مجهز اطفای حریق به صورت کتبی به آنان تذکر داده شود و در صورت عدم رعایت و رسیدگی به آنان به شکل جدی تر برخورد می شود.

    وی یادآور شد: موضوع یاد شده را نیز از طریق مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان دنبال می کنیم تا نتیجه مورد نظر زودتر حاصل شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو