فونیکسریمکسبهتام

اتومکانیکای استانبول (۱۲)

نماینده اتومکانیکای دوبی: اتومکانیکای دبی؛ بهترین موقعیت پیشرفت برای تولیدکنندگان ایرانی

عصر خودرو- محمود قاضی بیلیکوزن، نماینده نمایشگاه اتومکانیکا در خاورمیانه، دبی و جده در با شرکت در دهمین دوره اتومکانیکای استانبول در گفت و گو با «عصرخودرو» گفت: نمایشگاه اتومکانیکا استانبول همواره یکی از قدرتمند‌ترین نمایشگاه‌های اتومکانیکا در جهان است که دلیل آن در فعالیت گسترده صنعت خودرو کشور و حمایت بسیار خوب دولت از این بخش صنعت است.

نماینده اتومکانیکای دوبی: اتومکانیکای دبی؛ بهترین موقعیت پیشرفت برای تولیدکنندگان ایرانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، اما اختلاف مهم میان این نمایشگاه در استانبول و دبی در نوع استفاده و کاربرد بازار این دو کشور است. به این مفهوم که بیشتر قطعات مورد نمایش در اتومکانیکای ترکیه از نوع قطعات خط تولید (OEM) هستند چرا که این کشور دارای خط تولید انواع خودرو است درحالی که در دبی بیشتر به دلیل ماهیت مونتاژ کارانه این شهر اکثر قطعات مربوط به بازار خدمات پس از فروش است و در قالب آمار از میان صد در صد اقلام وارداتی؛ 60 درصد آن پس از استفاده در مونتاژ مجددا صادر می‌شوند. با این حال بازار رو به پیشرفت و نمایشگاه رو به رونق استانبول با رشدی که هر سال از خود نشان می‌دهد جای تحسین بسیار دارد.
    بیلیکوزن در ادامه به توضیح نمایشگاه اتومکانیکا دبی پرداخت و گفت: این نمایشگاه با فاصله کمی از اتومکانیکای استانبول برگزار شده و از جهات بسیار موجب اهمیت است. این نمایشگاه بیش از دو هزار نفر شرکت کننده از بیش از 60 کشور دنیا خواهد داشت و کالا های مورد نمایش 90 درصد از نوع بین المللی و تنها ده درصد آن ساخت خود کشور امارات متحده عربی است و با این تفاصیر دومین نمایشگاه از نظر تنوع قطعات و شرکت کننده ها پس از نمایشگاه فرانکفورت به شمار می‌‌آید. به دلیل تجمع ثروت و برخی اخلاقیات فرهنگی و بخصوص حمل و نقل گستره، دبی در زمینه مالاهای خودرویی بسیار مصرف کننده اقلامی چون روغن، لنت ترمز، تایر و ... است.
    او در ادامه به اهمیت اتومکانیکای استانبول اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه بازدیدکنندگان بیشتر به دنبال بهترین کیفیت در قبال رقم پرداختی هستند و نه الزاما کیفیت. به این معنا که برای خریداران و بازدیدکنندگان تساوی مبلغ پرداختی و کیفیت کالا بسیار اهمیت دارد و در این میان سراغ شرکت‌هایی می‌روند که در قبال قیمت معقول بهترین کیفیت را ارائه می‌دهند. از این رو حضور شرکت‌های از کشوری چون ایران با کیفیت قطعات خوب و قیمت‌های معقول مکان مناسبی برای پیشرفت است.
    بیلیکوزن ادامه گفت: اتومکانیکاری دوبی یکی از موفق‌ترین‌ها است که دلیل این موفقیت جدا از نکات حرفه‌ای وتنوع محصولات و شرکت کننده‌ها در موقعیت جغرافیایی منطقه و نزدیکی آن به ایران، سهولت دریافت ویزا، آسایش و امنیت است که باعث می‌شود ایرانیان بسیاری به این نمایشگاه آمده و از آن دیدن کنند. لازم به ذکر است که مبلغ مربوط به داد و ستد صنعت خودرو شهر دوبی به دلیل دیدگاه‌های مصرفی مردمی و حمایت‌های دولتی بالغ بر بیش از 12 میلیارد دلار در سال است که رقم بسیار بزرگی است. از این رو برای تولید کنندگان ایرانی که به واسطه تحریم‌های طولانی در ساخت قطعات و بخصوص مواد اولیه حرفه‌ای شده اند این نمایشگاه بهترین فرصت پیشرفت است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو