فونیکسریمکسبهتام

آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌‌ها در مناطق پربارش تا فردا

رانندگان از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند

عصر خودرو- فردا در استان‌های خوزستان، شمال بوشهر، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب فارس، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال سمنان، مناطق شمالی استان‌های قزوین، البرز و تهران، آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

رانندگان از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، طبق نقشه‌‌های هواشناسی در حال حاضر در شرق و شمال خوزستان بارش رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید وجود دارد.‌

    انتظار می‌رود به تدریج بارش باران در بخش‌های شمالی خوزستان در حوزه‌ رودخانه‌های دز، کارون و کرخه تشکیل شده و تشدید روان‌آب و طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن دشت‌های پایین دست‌ خوزستان را در پی داشته باشد.

    پیش‌بینی می‌شود شدت بارش سامانهِ در حال عبور، ‌‌از بعد از ظهر و امشب تا اوایل صبح روز آینده در شمال خوزستان، جنوب ایلام، نیمه جنوبی لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد باشد که به تدریج از اواسط روز جمعه بارندگی در جنوب غرب و غرب کشور به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش و در اغلب نقاط قطع خواهد شد؛ بنابراین طی این مدت رگبار باران، گاهی رعد و برق و بارش محلی تگرگ و وزش باد شدید در جنوب غرب و مناطق جنوبی غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

    * آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌‌ها در مناطق پربارش

    امروز در استان‌های خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه، غرب کردستان، جنوب مرکزی، جنوب همدان، شمال بوشهر و غرب فارس آ‌بگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

    همچنین روز آینده (جمعه) در استان‌های خوزستان، شمال بوشهر، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، غرب فارس و مناطق شمالی استان‌های قزوین، البرز و تهران در دامنه جنوبی البرز و بعد از ظهر فردا در استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال سمنان آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

    در این مدت در جاده‌های ارتباطی مناطق یادشده بارش شدید باران و در نواحی کوهستانی تشکیل مه غلیظ و در گردنه‌های مرتفع کوهستانی، البرز مرکزی، زاگرس و استان‌های لرستان و چهار محال و بختیاری بارش برف پیش‌بینی می‌شود که آب‌گرفتگی، سیلابی شدن سطح جاده‌ها و کاهش دید و لغزندگی جاده دور از انتظار نیست.

    به رانندگان توصیه می‌شود ضمن به کارگیری احتیاط لازم از تردد و رانندگی در جاده‌های آب گرفته و سیلابی خودداری کنند و از توقف و برپا کردن چادر در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها اجتناب کنند.

    *آسمان استان تهران روز آینده نیمه ابری تا ابری

    آسمان استان تهران روز آینده نیمه ابری تا ابری، در پاره‌ای نقاط همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز شنبه هفته آینده آسمان تهران نیمه ابری در برخی ساعات ابری همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.

    در 24 ساعت آینده استان‌های همدان با دمای 3 درجه بالای صفر و کردستان با دمای 4 درجه بالای صفر خنک‌ترین استان‌های کشور و هرمزگان با دمای 31 درجه بالای صفر و سیستان و بلوچستان با دمای 30 درجه بالای صفر گرمترین استان‌های کشور هستند.

    کاربران همچنین می‌توانند خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مطالعه کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو