فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان میراث فرهنگی مطرح کرد:

تسهیل خطوط جاده‌ای، ریلی و هوایی راه ابریشم

عصر خودرو- معاون رئیس جمهور با اشاره به «ابتکار شیان» برای تسهیل خطوط جاده‌ای، ریلی و هوایی جاده ابریشم در جهت احیای کاروانسراها و ابنیه‌های قدیمی برای جذب گردشگر گفت: جاده ابریشم به عنوان نگین مسیر طلایی باستان بوده که ایران و چین قلب تجارت جهان را داشتند.

تسهیل خطوط جاده‌ای، ریلی و هوایی راه ابریشم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از تسنیم، مسعود سلطانی‌فر درششمین اجلاس بین‌المللی برنامه راه ابریشم که 16 کشور جهان در آن حضور داشتند در پیامی اظهار داشت: راه ابریشم به عنوان نماد صلح، پیشرفت و تبادلات دوستانه برای کشورهای حوزه راه ابریشم حائز اهمیت است.

    وی ادامه داد:‌ در این میان نقش محوری جمهوری اسلامی ایران در کمربند جاده ابریشم به عنوان نگین مسیر طلایی باستانی و نقطه تعادل و مرکز ثقل توسعه امنیت و منطقه ژئواکونومیکی خاورمیانه بر هیچ کس پوشیده نیست.

    معاون رئیس جمهور تصریح کرد: دیرگاهی بود که ایران بزرگ و چین در این جاده استراتژیک نقش قلب تجارت و فرهنگ جهان کهن را ایفا می‌کردند.

    سلطانی‌فر ادامه داد: باور داریم هر گامی برای احیای ظرفیت‌های گردشگری منطقه برداشته شود در نهایت به سود ایران و سایر کشورهای دوست و همسایه خواهد بود. بدون شک استفاده از ظرفیت‌های این کمربند فرهنگی و اقتصادی برای همه کشورهایی که در این مسیر قرار دارد سودمند است و احیای جاده ابریشم فرصت‌های بسیاری بویژه در عرصه گردشگری در کشورهای این مسیر از جمله ایران فراهم می‌کند.

    وی افزود: در این راستا سازمان میراث فرهنگی اقدامات پژوهش و علمی جامعی در این رابطه برای این جاده انجام داده است و آمادگی دارد تا این پروژه را به صورت مشترک با کشورهای مسیر جاده ابریشم بویژه کشور چین ادامه دهد که خوشبختانه در سال 2015 و در اجلاس وزرای گردشگری کشورهای حاشیه جاده ابریشم در «شیان» چین برگزار شد و در آن «ابتکار شیان» به امضا رسید.

    رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی در تشریح «ابتکار شیان» توضیح داد: در این ابتکار سه محور تبلیغات و بازاریابی جاده ابریشم برای جذب توریست، احیای کاروانسراها و ابنیه قدیمی برای جذب گردشگری در حاشیه جاده ابریشم و تسهیل خطوط جاده‌ای، ریلی و هوایی نیز مورد توافق قرار گرفت.

    وی در ادامه عنوان کرد:‌ همچنین در سفر رئیس جمهوری چین به تهران احیای راه ابریشم جدید مسیر نوینی از همکارها را با چشم‌اندازهای جدید ترسیم و به چارچوب ابتکار «یک کمربند، یک جاده» تاکید شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو