فونیکسریمکسبهتام

رکوردی که دانشجویان به نهادهای دولتی آموختند

متــــرو بر مدار تست قند خون

عصر خودرو- دانشجویان علوم پزشکی شهید بهشتی در قالب ۸۵ گروه در ۷۷ ایستگاه مترو شهر تهران به مردم خدمات رایگان سلامت ارائه کردند، بطوریکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: هیچ نهاد و سازمان دولتی در ۸ ساعت نمی‌توانست ۶۵ هزار تست قند خون انجام دهد.

متــــرو بر مدار تست قند خون
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از تسنیم، در طرحی با عنوان «دستان بهشتی» با همکاری اداره کل سلامت شهرداری تهران و شرکت مترو؛ دانشجویان علوم پزشکی در کمتر از 8 ساعت توانستند از 65 هزار نفر از مسافران مترو تست قند خون گرفته و موارد مشکوک به دیابت را به مراکز درمانی ارجاع دهند.

    اندازه گیری فشار خون و همچنین ارایه مشاوره‌های دارویی و غذایی به شهروندان نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این طرح بود. استقبال مردم از این طرح تا آنجا بود که در بسیاری از ایستگاه‌های اصلی مترو کیت‌های موجود برای تست قند خون به پایان رسید و ازدحام بیش از حد مانع خدمت رسانی به دیگر مسافران شد.

    دومین دوره طرح داوطلبانه دستان بهشتی که به مناسبت هفته سلامت و همگام با شعار سازمان جهانی بهداشت (غلبه بر دیابت) اجرا شد که ساعت طی مراسمی در سالن همایش‌های مرکز فرهنگی توحید به کار خود پایان داد. همه دانشجویان شرکت کننده در این طرح در این سالن جمع شدند تا با حضور معاون اجتماعی وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مدیر اداره کل سلامت شهرداری و جمعی دیگر از مسؤلان تجربه‌های اجرای این طرح را مرور کنند.

    در این رابطه زمانی - مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران در این مراسم حضور این تعداد از دانشجویان علوم پزشکی در این طرح بزرگ را مایه افتخار خواند و آمادگی شهرداری تهران را برای ادامه طرح‌های مشابه اعلام کرد.

    همچنین علی اصغر پیوندی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز ضمن خسته نباشید به همه دانشجویان دانشگاه، این طرح را زمینه ساز شکوفایی و رشد علمی همه شرکت کنندگان دانست و از خدمات و تلاش‌های همه برای ارتقا سطح سلامت جامعه قدردانی کرد.

    پیوندی خاطرنشان ساخت که کار امروز این تعداد از دانشجویان را هیچ نهاد و سازمان دولتی در این فرصت کوتاه نمی‌توانست انجام دهد.

    در این راستا سید محمد هادی ایازی - معاون اجتماعی وزارت بهداشت نیز در آیین پایانی طرح دستان بهشتی 2، ضمن ابلاغ سلام و تشکر وزیر بهداشت این طرح داوطلبانه را قابل اجرا در همه دانشگاههای علوم پزشکی کشور دانست و مشارکت بیشتر دانشجویان در طرح‌های سلامت محور را سرمایه ای بزرگ برای وزارت بهداشت خواند.

    به گزارش دانشگاه شهید بهشتی، در حاشیه اجرای این طرح 100 هزار جلد ویژه نامه آموزشی در حوزه سلامت و بیماری‌ها در میان شهروندان توزیع می‌شود که دریافت کنندگان با خواندن ویژه نامه و شرکت در مسابقه مربوط به آن جوایز ویژه ای دریافت می‌کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو