فونیکسریمکسبهتام

اعتصاب رانندگان پرتغالی علیه یک اپلیکیشن موبایلی

عصر خودرو: "اوبر" یک اپلیکیشن مکان یابی رانندگان و مسافران است که از طریق اینترنت تلفن همراه به یکدیگر دسترسی پیدا می کنند.

اعتصاب رانندگان پرتغالی علیه یک اپلیکیشن موبایلی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵:۰۰
  • اعتصاب رانندگان پرتغالی علیه یک اپلیکیشن موبایلی
  • اعتصاب رانندگان پرتغالی علیه یک اپلیکیشن موبایلی
  • اعتصاب رانندگان پرتغالی علیه یک اپلیکیشن موبایلی
  • اعتصاب رانندگان پرتغالی علیه یک اپلیکیشن موبایلی

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، هزاران راننده تاکسی در شهر لیسبون پرتغال در اعتراض به تاثیر مخرب یک اپلیکیشن موبایلی بر کسب و کارشان دست به اعتصاب زده و راهپیمایی کردند.

هزاران راننده پرتغالی علیه اپلیکیشن " اوبِر " (UBER) دست به راهپیمایی زده و اعتصاب کردند.
این راننده ها با اشاره به اینکه در دو سال گذشته و از زمان آغاز به کار اپلیکیشن "اوبر" در پرتغال کسب و کار و مشتری های آنها 20 درصد کاهش داشته و به همین میزان درآمد آنها تحت تاثیر قرار گرفته است، خواهان قطع فعالیت این اپلیکیشن در کشورشان شدند.

فعالان سندیکای رانندگان پرتغال در مخالفت با اپلیکیشن جدید می گویند این اپلیکیشن به کار رانندگان تاکسی و کسانی که قانونی فعالیت کرده و بابت فعالیت و درآمد خود مالیات می پردازند نیامده است بلکه جیب رانندگانی را پر می کند که عضو سندیکای رانندگان تاکسی نیستند.

اعتصاب حدود 13 هزار راننده تاکسی در پرتغال در ترافیک شهر لیسبون در ساعات ابتدایی روز جمعه (دیروز) اختلال ایجاد کرد و صف های طویل از تاکسی هایی که در اعتصاب بودند با حرکت آرام در خیابان ها و بدون اینکه مسافری سوار کنند با نصب پرچم و پلاکاردهایی روی تاکسی، به فعالیت اپلیکیشن اوبر اعتراض کردند.

روی بسیاری از تاکسی های شرکت کننده در اعتصاب شعار " اوبر غیر قانونی است" نوشته شده بود.

"اوبر" یک اپلیکیشن مکان یابی رانندگان و مسافران است که از طریق اینترنت تلفن همراه به یکدیگر دسترسی پیدا می کنند.
در این سیستم نزدیک ترین مسافر و نزدیک ترین راننده تاکسی به هم وصل می شوند. قیمت سواری گرفتن از طریق اوبر در بسیاری از نقاط جهان کمتر از تاکسی های سطح شهر است و به همین دلال استفاده از این سیستم روز به روز در حال گسترش است.

در پرتغال نیز همچون بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا استفاده از سیستم اوبر روز به روز در حال افزایش است. این چندمین بار است که رانندگان تاکسی پرتغال علیه اوبر اعتصاب و اعتراض می کنند. آنها در سپتامبر گذشته نیز دست به اعتصاب زدند و حتی در جریان اعتصاب شان با رانندگانی که در اعتصاب شرکت نکرده و همچنان به فعالیت مسافرکشی خود ادامه داده بودند حمله کردند. اعتصاب دیروز بزرگ ترین اعتصاب رانندگان تاکسی پرتغال بود که در آن رانندگان تاکسی  در شهرهای " پورتو " و "فارو " نیز به اعتصاب عمومی پیوستند.

گفتنی است سندیکای رانندگان تاکسی پرتغال شکایتی را نیز علیه اپلیکیشن موبایلی اوبر تنظیم کرده و به دادگاه ارایه کرده اند. دادگاه در حال رسیدگی به این پرونده شکایت است.

اتحادیه رانندگان تاکسی پرتغال در شکایت خود ،فعالیت این اپلیکیشن موبایلی در پرتغال بر اساس قوانین داخلی این کشور را غیر قانونی دانسته و خواهان توقف فعالیت آن شده است.
به گفته فعالان اتحادیه رانندگان تاکسی، فعالیت اپلیکیشن "اوبر" به دلیل نداشتن "قیمت ثابت مصوب" و نیز عدم پرداخت " بیمه سرنشین" بر اساس رقمی که رانندگان تاکسی موظف به پرداخت آن هستند، غیر قانونی است.

مسئولان ایلیکیشن اوبر این اتهامات را رد کرده و اعلام کرده اند فعالیت آنها در چارچوب قانون است . به گفته این مسئولان همه رانندگان فعال در سیستم اوبر دارای مجوز بوده و بیمه سرنشینان نیز از سوی آنها پرداخت می شود.

دولت پرتغال می گوید برای اقدام درباره ادامه یا توقف فعالیت اپلیکیشن اوبر به کمک و راهنمایی کمیسیون اتحادیه اروپا به عنوان بازوی اجرایی این اتحادیه نیازمند است.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو