فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۵۸۹»

ثبات نسبی در وضعیت کیفی هوای پایتخت

شرایط برای یازدهمین روزسالم است

عصر خودرو- معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با اشاره به ثبات نسبی در وضعیت هوای پایتخت گفت: شاخص کیفیت هوای تهران برای یازدهمین روز متوالی در شرایط سالم قرار دارد.

ثبات نسبی در وضعیت کیفی هوای پایتخت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، محمد رستگاری افزود: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز در شرایط سالم قرار گرفته است.
    وی خاطرنشان کرد: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون، نسبت به روز گذشته با 12 عدد افزایش در حد مجاز بوده و بر روی عدد 75 قرار گرفت.
    رستگاری گفت: میزان غلظت ذرات معلق کمتر از 10 میکرون نسبت به روز گذشته از 48 به 57 و آلاینده منواکسید نیز از 26 به 30 افزایش یافته است.
    وی یادآور شد: ایستگاه های بوستان رازی (منطقه 11)، بوستان قائم (منطقه 18) و دانشگاه علم و صنعت (منطقه چهار) به ترتیب با شاخص عددی 100، 93 و 92 آلوده ترین نقاط پایتخت در 24 ساعت گذشته بوده اند.
    معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران افزود: ایستگاه های اقدسیه (منطقه یک) با 56، پونک (منطقه پنج) و شهرداری منطقه 2 با 58 و ژئوفیزیک دانشگاه تهران(منطقه شش) با 61 نیز سالم ترین نقاط جوی شهر تهران در این مدت بودند.
    شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.
    بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 سالم ( زرد )، 101 تا 150 ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، 151 تا 200 ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو