فونیکسریمکسبهتام

در راستای توسعه زیرساخت‌های نوین کشور

آزاد‌راه‌ها در مرکز توجه قرار می‌گیرند

عصر خودرو- در روزهای گذشته در وزارت راه و شهرسازی یک تغییر جدید اتفاق افتاد که نتیجه آن می‌تواند تغییراتی راهبردی و کیفی در عملکرد یکی از مهم‌ترین معاونت‌های این وزارتخانه باشد. توسعه آزاد‌راه‌ها که یکی از اصلی‌ترین اهداف زیرساختی کشور را شامل می‌شود محور تغییری است که باید نتایج آن را در ماه‌های آینده رصد کرد.

آزاد‌راه‌ها در مرکز توجه قرار می‌گیرند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، براساس حکم جدیدی که علی نورزاد – معاون وزیر راه و شهرسازی – صادر کرده از این پس سید حسین میرشفیع – معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی – به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور نقل مکان خواهد کرد تا سمت معاونت ساخت آزاد‌راه‌های کشور کار خود را آغاز کند.

    میرشفیع که از زمان تاسیس معاونت راه روستایی در وزارت راه متصدی امور مربوط به این حوزه بود و در طول سال‌های گذشته توانسته بخش زیادی از اهداف مدنظر در روکش و آسفالت‌کردن جاده‌های روستایی را محقق کند، این بار باید جانشین حسن احمدی‌نوری – معاون سابق آزاد‌راه‌های کشور شود که او نیز در طول این سال‌ها فعالیت‌های زیادی را در این حوزه به ثبت رسانیده بود.

    هرچند در حال حاضر و با توجه به افتتاح چند طرح آزاد‌راهی در طول ماه‌های قبل مساحت تحت پوشش آزاد‌راه‌های کشور به حدود 2500 کیلومتر رسیده است، اما برنامه‌ریزی برای رساندن این سطح به حدود 10 هزار کیلومتر طرح کلانی است که احتمالا جز با تمرکز جدی و به وجود آمدن منابع لازم امکان‌پذیر نخواهد بود.

    لزوم به نتیجه رساندن طرح‌های بزرگی مانند آزادراه تهران – شمال که از عمر آن نزدیک 20 سال می‌گذرد و وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم توانسته با پیگیری‌های مداوم بخشی از مشکلات آن را حل کند، تنها یکی از طرح‌های بزرگی است که شاید برای اجرای آن به تمرکزی جدی احتیاج باشد.

    در کنار آن آزادراه‌های بزرگی مانند تبریز به بازرگان و اصفهان به شیراز نیز تنها بخشی از پروژه‌های چند 10 کیلومتری هستند که باید با پیگیری منابع مالی لازم شرایط را برای افتتاح آنها در سال‌های آینده فراهم کرد.

    هرچند هنوز شرکت ساخت جزییات برنامه‌ریزی جدید خود برای حوزه آزاد‌راه‌ها را مشخص نکرده، اما با توجه به این تحول با ورود میرشفیع به حوزه آزاد‌راهی احتمالا برنامه‌ریزی برای ایجاد تحولی قطعی در این حوزه مدنظر خواهد بود.

    باید دید آیا در پس این تحول جدید سازمانی و البته در چارچوب توافقات حاصل شده پس از اجرای برجام امکان سرعت گرفتن طرح‌های بزرگ آزاد‌راهی که جزو هزینه‌بر‌ ترین پروژه‌های زیرساختی کشور به حساب می‌آیند فراهم خواهد شد و یا همچنان وزارت راه و شهرسازی باید تحت تاثیر بدهی‌های معوق باقی‌مانده از سال‌های دور به دنبال جلب اعتماد پیمانکاران طلبکار باشد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط