فونیکسریمکسبهتام

دبیر علمی کنگره جراحان ارتوپدی ایران:

سالانه ۲۰۰ هزار ایرانی در حوادث ترافیکی مصدوم و معلول می شوند

عصر خودرو- دبیر علمی چهلمین کنگره انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران، گفت: حوادث ترافیکی سالانه بالای ۲۰۰ هزار مصدوم و معلول به نظام سلامت تحمیل می کنند

سالانه ۲۰۰ هزار ایرانی در حوادث ترافیکی مصدوم و معلول می شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، دکتر ذبیح اله حسن زاده با بیان اینکه خطای پزشکی ناشی از خطای تیم پزشکی است، گفت: رسانه ها نباید بدون نظر کارشناسی خطاهای پزشکی را رسانه ای کنند چون از یک سو اعتماد عمومی جامعه را به گروه پزشکی خدشه دار کرده و از سوی دیگر کشور ما که میزبان و محور توریسم درمانی در بین کشورهای منطقه است دچار ابهام و تردید می کنند.

    وی افزود: خطاهای پزشکی در کشورهای پیشرفته جزو سومین علت مرگ و میر محسوب شده و تلاش های بین المللی و مسئولان نظام سلامت با دیدگاه سیستماتیک در تلاش هستند آن را به حداقل برسانند و خدمات درمانی ایمن را به بیماران ارائه نمایند.

    حسن زاده گفت: در کنگره انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران که 20 تا 24 اردیبهشت 95 با حضور صدها تن از جراحان کشور تشکیل می گردد در حوزه ارتوپدی با نگاه فرآیند گرا تلاش می شود از تجارب اساتید گرانقدر و با تجربه و دانش روز جهانی بهره گرفته تا از میزان بروز خطا در تشخیص و درمان بیماری پیشگیری شود.

    وی ادامه داد: از نگاه عامیانه و غیر تخصصی به عملکرد پزشکان کشور که به هر بهانه ای مورد سئوال و تردید قرار می گیرند متعجب هستیم زیرا در کشورهای پیشرو پزشکی سالانه بطور متوسط 50 هزار نفر جانشان را به علت خطاهای پزشکی از دست می دهند، ولی کارشناسان آنها توانستند این معضل را مهار کنند و نگاه سیستماتیک را حاکم کنند و فرآیند خطاهای پزشکی اعم از خطاهای دارویی و درمانی را به حداقل برسانند.

    دبیر علمی چهلمین کنگره انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران گفت: در یک نگاه کلی در کشور ما سالانه در حوداث ترافیکی 20 هزار فوتی و بالای 200 هزار مصدوم و معلول به نظام سلامت تحمیل می شود که برنامه ریزی درمانی صحیح و نهادینه کردن سیستم ترو ما و مراکز تخصصی مجهز و وجود نیروی انسانی کارآمد می بایست از حجم آسیب و مشکلات بکاهد.

    وی افزود: در کنگره پیش رو بیش از 50 استاد ارتوپدی برای انتقال اطلاعات و تجربه سخنرانی خواهند داشت و به پرسش های پزشکان جوان تر پاسخ می دهند.

    حسن زاده در پایان گفت: در این کنگره پرستاران ارتوپدی نیز که بخش مهمی از کادر درمانی کشور هستند با اولویت تحت آموزش قرار گرفته و با پیشرفت های روز دنیا آشنا می شوند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو