فونیکسریمکسبهتام

نشست فعالان صنعت خودرو ایرانی و اسلوواکی(۲)

بانک‌های اسلواکی آماده برای فاینانس پروژه های مشترک

عصر خودرو-وزیر اقتصاد اسلواکی: نمایندگان بانکی اسلواکی به ایران آمدند تا فاینانس‌های لازم را ارائه دهند.

بانک‌های اسلواکی آماده برای فاینانس پروژه های مشترک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  ، «وازیل هوداچ» وزیر اقتصاد جمهوری اسلواکی با اشاره به پروژه‌ها و قراردادهای مشترک ایران و اسلواکی از فاینانس و تامین مالی این پروژه ها خبر داد.
    «وازیل هوداچ» در سفرش به ایران در اتاق بازرگانی ایران و در جمع بازرگانان اسلواکی و ایران اظهار کرد: کشور اسلواکی از سال 1993 مستقل شده است اما روابط دیرینه‌ای با ایران داشته است. جمعیت کشور اسلواکی کمتر از 6 میلیون نفر است اما در مرکز اتحادیه اروپا حضور داشته و بیشترین رشد اقتصادی را داریم.
    وزیر اقتصاد اسلواکی ادامه داد: مهمترین وضعیت همکاری‌های اقتصادی ایران و اسلواکی می‌تواند در زمینه صنعت خودرو باشد زیرا این کشور با وجود جمعیت کمی که دارد یک میلیون خودرو در سال تولید می‌کند و تولیدکننده قوی در این بخش به حساب می‌آید و شرکت‌های بزرگ کیا، سیتروئن و پژو در این کشور مشغول به فعالیت می باشند.

    هوداچ افزود: همکاری‌های ایران و اسلواکی می‌تواند در بخش‌های قطعات و تجهیزات خودرو ایجاد شده و همکاری مشترک انجام شود.
    این مقام مسئول در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه علاوه بر صنعت خودرو فرصت‌های همکاری دیگری نیز در بخش‌های انرژی وجود دارد یادآور شد: اسلواکی از معدود کشورهایی است که از انرژی هسته‌ای خود در این زمینه استفاده می‌کند.
    وی با اشاره به اینکه زمینه همکاری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر میان ایران و اسلواکی فراهم است، گفت: اسلواکی 40 درصد انرژی خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌کند که این موضوع با توجه به وضعیت آلودگی هوا در تهران زمینه ایجاد همکاری را ایجاد می‌کند.
    هوداچ یادآور شد: شرکت‌های اسلواکی آماده همکاری با ایران در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، مدیریت پسماند و تولید انرژی از منابع ارگانیک هستند.
    این مقام اسلواک تاکید کرد: بعد از جدایی چک و اسلواکی از یکدیگر صنایع در کشور اسلواکی و دفاتر صنایع در چک باقی ماند و این موضوع باعث شد که منابع صنعتی به صورت سنتی در اسلواکی باقی بماند که ما امیدواریم در همکاری با ایران از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.
    وی همچنین با اشاره به فعالیت‌ها و ظرفیت‌های بانکی برای توسعه همکاری میان دو کشور گفت: ما به همراه خود نمایندگان بانکی را نیز به ایران آورده‌ایم تا برای انجام فعالیت‌های بازرگانی، تامین مالی و فاینانس را انجام دهند.
    وزیر اقتصاد اسلواکی افزود: ما آمادگی داریم از پروژه‌های دولتی در کنار پروژه‌های بخش خصوصی فاینانس ارائه دهیم و محدودیتی در این ارتباط نداریم.
    هوداچ با اشاره به اینکه مدیرکل توسعه صادرات اسلواکی هم مدیر بانک سرمایه‌گذاری اسلواکی نیز در ایران حضور دارند، گفت: اسلواکی پروژه‌هایی که در ایران تعریف می‌شود به آنها فاینانس ارائه می‌دهد.
    وی گفت: ایران متخصصان زیادی در بخش‌های نیروی انسانی، از جمله مهندسان و نخبگان دارد که این سرمایه در دنیا شناخته شده است و امکان استفاده از آن از طریق نوآوری‌های اسلواکی وجود دارد.
    وزیر اقتصاد اسلواکی تاکید کرد: ارتباط دانشگاه‌ها با صنایع اسلواکی بسیار قوی است که ما می‌توانیم در این ارتباط همکاری‌هایی نیز با بخش دانشگاهی ایران داشته باشیم.
    هودچ تاکید کرد: دو دولت ایران و اسلواکی می‌توانند نقش موثری در فراهم آوردن شرایط و زیرساختها برای توسعه همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور فراهم آورند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو