فونیکسریمکسبهتام

با مصوبه دولت انجام می‌شود

انعقاد قرارداد مشارکت برای اجرای دو قطعه آزادراه شش خطه کنارگذر شرقی اصفهان

عصر خودرو- مصوبه دولت در مورد انعقاد قرارداد مشارکت برای اجرای دو قطعه از آزادراه شش خطه کنارگذر شرقی اصفهان ابلاغ شد.

انعقاد قرارداد مشارکت برای اجرای دو قطعه آزادراه شش خطه کنارگذر شرقی اصفهان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران، تصویب‌نامه دولت در مورد انعقاد قرارداد مشارکت برای اجرای دو قطعه از آزادراه شش خطه کنارگذر شرقی اصفهان برای اجرا به وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابلاغ شد.

    هیأت وزیران در جلسه 15/2/1395 به پیشنهاد شماره 02/100/70019 مورخ 24/12/1394 وزارت راه و شهرسازی و به استناد ماده واحده قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور ـ مصوب 1366ـ تصویب کرد:

    1ـ وزارت راه و شهرسازی که از این پس «وزارت» نامیده می‌شود مجاز است برای اجرای دو قطعه از آزادراه شش خطه کنارگذر شرقی اصفهان حدفاصل آزادراه کاشان ـ اصفهان تا اتصال به بزرگراه اصفهان ـ نایین به طول حدود (63) کیلومتر شامل تکمیل مطالعات، احداث و تکمیل آزادراه و تأسیسات جانبی خاص و نگهداری و بهره‌برداری و انتقال آن به وزارت نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت با شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری آزادراه شرق سپاهان که از این پس «طرف مشارکت» نامیده می‌شود، با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی اقدام کند. در اجرای ماده (2) آیین‌نامه اجرایی قانون یاد شده موضوع تصویب‌نامه شماره 7505/ت51321هـ مورخ 26/1/1394، این مشارکت از نوع (الف) می‌باشد.

    2ـ طرف مشارکت عهده‌دار تأمین مالی پروژه تا مرحله بهره‌برداری و تسویه حساب کامل هزینه‌ها می‌باشد. وزارت نیز بخشی از احتیاجات سرمایه‌گذاری حداکثر به میزان سی‌درصد (30%) هزینه‌ها را تعهد و از محل اعتبار طرح مشارکت در احداث آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان به شماره طبقه‌بندی (40702080) قوانین بودجه سنواتی و سایر منابع مصوب مربوط تأمین و طبق قرارداد منعقده به حساب طرف مشارکت واریز می‌نماید.

    3ـ پیش‌بینی اولیه دوران مشـارکت معـادل دوازده (12) سـال مشتمـل بر دو سال دوره احداث و تکمیل و ده سال دوره بهره‌برداری خواهد بود. در هر حال دوران مشارکت واقعی منوط و محدود به بازگشت کامل سرمایه و سود مورد انتظار (مصوب) می‌باشد.

    4ـ نرخ سود دوران مشارکت (شامل دوره احداث و دوره بهره‌برداری) شناور و معادل حداکثر سود علی‌الحساب سپرده‌های بلندمدت یکساله اعلامی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در هر سال به علاوه چهاردرصد (4%) تعیین می‌شود.

    5 ـ مسئولیت نگهداری و بهره‌برداری از آزادراه و تأسیسات جانبی خاص و تأمین هزینه‌های آن در دوران مشارکت طبق ضوابط و مشخصات اعلامی از سوی وزارت برعهده طرف مشارکت می‌باشد و پس از خاتمه دوران مشارکت، آزادراه و تأسیسات جانبی خاص به وزارت انتقال می‌یابد.

    تبصره ـ حسابرسی طرف مشارکت در طول دوران مشارکت برعهده حسابرس منتخب و مورد تأیید وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌باشد.

    6 ـ بیمه، مالیات و سایر حقوق و عوارض ناشی از اجرای آزادراه، تابع قوانین و مقررات حاکم بر طرح‌های عمرانی می‌باشد.

    7ـ وزارت موظف است در قرارداد مشارکت منعقده، نحوه استیفای حقوق دولت را در صورت خودداری یا ناتوانی طرف مشارکت در اجرای قرارداد پیش‌بینی کند.

    8 ـ این تصویب‌نامه جایگزین تصویب‌نامه شماره 23874/ت30661هـ مورخ 14/5/1383 شده و وزارت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف هستند نسبت به تعیین تکلیف قرارداد مشارکت و تسویه حساب با سرمایه‌گذار قبلی در چارچوب ماده (14) قرارداد مشارکت شماره 1031/83 مورخ 14/5/1383 اقدام کنند.

    معاون اول رئیس‌جمهور ـ اسحاق جهانگیری

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو