فونیکسریمکسبهتام

شهردار منطقه ۲۱ خبر داد

بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح بزرگراه فتح - ایران خودرو در آبان ماه

عصر خودرو- شهردار منطقه۲۱ درخصوص تقاطع غیرهمسطح بزرگراه فتح-ایران خودرو گفت: تاکنون این تقاطع ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که تملک ضلع شمال شرق کارخانه ایران خودرو جزو این پروژه بود چراکه هرگونه عقب نشینی برای این کارخانه به منزله تعطیلی کارخانه بود. بنابراین؛ این آزاد سازی در ۳ مرحله انجام شد که اتمام این پروژه در آبان ماه ۹۵ خواهد بود. این در حالیست که تقریبا ۱۱ میلیارد تومان به معارض-کارخانه ایران خودرو- داده شده است.

بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح بزرگراه فتح - ایران خودرو در آبان ماه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، جمال بافرانی با بیان اینکه تقاطع بزرگراه فتح با محور بلوار گلها قبل از شروع عملیات غیرهمسطح سازی به صورت یک سه راهی همسطح با تامین گردش های لازم ترافیکی و هدایت چراغ راهنمایی بود، اظهار کرد: این تقاطع شامل یک پل چپگرد برای دسترسی از بلوار گلها به شرق بزرگراه فتح و پل دوربرگردان جهت حرکت شرق به شرق بزرگراه فتح با مساحت هزار و 76 متر است.

    شهردار منطقه 21 در خصوص پل دوربرگردان برای تامین ارتباط شرق به شرق فتح به جنوب بلوار خلیج فارس در شهریورماه امسال به بهره برداری خواهد رسید، تصریح کرد: چراکه این طرح از پروژه های اولویت دار پایتخت است.

    وی با اشاره به شبکه جمع آوری آب‌های سطحی و لوله گذاری پروژه بزرگراه فتح با بلوار گلها یادآور شد: این شبکه هدایت شده و به سمت رودخانه کن با مساحت 4.5 کیلومتر طول به شبکه آب های سطحی در حرکت خواهد بود. به طوری که در گذشته آب ماندگی در بزرگراه فتح وجود داشت که با احداث 14حلقه چاه جذبی در بارندگی ها دیگر مشکلی نداریم.

    بزرگراه آزادگان در منطقه 21 بار ترافیکی ندارد

    بافرانی درباره ریل چپگرد برای ارتباط بلوار گلها به تهرانسر تصریح کرد: با اجرای این طرح بار ترافیکی این محدوده مرتفع خواهد شد، چراکه ترافیک این محدوده تا 3 کیلومتر تا پل کن ادامه داشت که تا به امروز 80 درصد پروژه به اتمام رسیده است. این طرح 83 معارض تاسیساتی داشت که دی ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

    وی با اشاره به اینکه ساماندهی بزرگراه آزادگان در اردیبهشت ماه 94 به اتمام رسیده، افزود: 2 لوپ شمال غربی و رمپ آزادگان شمال به فتح غرب بوده است. این در حالیست که در بزرگراه آزادگان در منطقه 21 نقصی نداریم و علت تصادفات بزرگراه آزادگان عبورهای عرضی عابرین پیاده است که این موضوع را با احداث نرده و جداکننده کاهش داده ایم.

    وی با تاکید بر این موضوع که منطقه 21 تنها منطقه ای در محدوده بزرگراه آزادگان است که در آن بار ترافیکی نداریم، اضافه کرد: علت این امر ایجاد رمپ و لوپ ها در منطقه است که باعث عدم ایجاد بار ترافیکی شده است. همچنین ساماندهی معابر بزرگراهی در منطقه انجام شده به طریقی که 560 کیلومتر لاین بزرگراهی در منطقه 21 وجود دارد.

    وی با بیان اینکه این پروژه در تقاطع محور ایران خودرو با بزرگراه فتح در کیلومتر 12 بزرگراه واقع شده است، خاطر نشان کرد: این پروژه به صورت یک تقاطع غیرهمسطح دو سطحی بوده که بزرگراه فتح به صورت زیرگذر و بلوار ایران خودرو به صورت روگذر از آن عبور می کند که تعداد خطوط عبوری در باند شمالی و جنوبی زیرگذر در مجموع 7 لاین است و با هزینه 22 میلیارد تومان بوده است. همچنین زیرساخت فضای سبز بزرگراهی این پروژه تکمیل شده است.

    بافرانی با اشاره به تقاطع غیرهمسطح فتح-ایران خودرو گفت: این پروژه با هدف دسترسی شمال بلوار ایران خودرو به شرق بزرگراه فتح توسط لوپ خاکی، دسترسی شمال و جنوب بلوار ایران خودرو توسط پل روگذر و همچنین دسترسی محلی اهالی شهرک دانش به شمال بلوار ایران خودرو در نیمه نخست سال جاری به بهره برداری خواهد رسید. زیرگذر سایت شرقی و غربی ایران خودرو در حال انجام است که با اجرای این طرح دیگر شاهد عبور عرضی در بلوار ایران خودرو نخواهیم بود.

    برطرف شدن مشکل آب ماندگی با تعریض پل بزرگراه فتح-رودخانه چیتگر

    وی با اشاره به تقاطع شهید لشگری با بلوار ایران خودرو تصریح کرد: این پروژه در کیلومتر 14مسیر تندرو بزرگراه شهیدلشگری و در تقاطع بلوار ایران خودرو با طول تقریبی 2345 متر و در سه سطح روگذر، زیرگذر و دوربرگردان های همسطح احداث شده است. این طرح با هدف حذف چراغ راهنمایی و تسهیل در حرکت وسایل نقلیه و مسیرهای تندرو و گردش کننده و همچنین افزایش ایمنی و کاهش تصادفات در آبان ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

    شهردار منطقه21 با اشاره به زیرگذر بزرگراه شهید لشگری-ایران خودرو یادآور شد: اتصال شمال و جنوب بلوار ایران خودرو به صورت زیرگذر، اتصال شمال بلوار ایران خودرو به شرق و غرب بزرگراه لشگری و همچنین اتصال جنوب بلوار ایران خودرو به شرق و غرب بزرگراه لشگری از جمله اهداف این پروژه با هزینه 18 میلیارد تومانی بوده است.

    وی با اشاره به تعریض پل بزرگراه فتح-رودخانه چیتگر که مشکل آب ماندگی را برطرف کرده است، افزود: از آنجایی که بسیاری از

    واحدهای تولیدی و صنعتی شهر تهران در این محدوده مشغول به فعالیت هستند و این بزرگراه به عنوان یکی از مسیرهای اصلی حمل و نقل بین المللی شناخته شده، لذا این منطقه یکی از پرتردد ترین نقاط شهر تهران به حساب آمده که بار ترافیکی سواره و پیاده آن بسیار زیاد است.

    وی با اشاره به شروع فصول بارندگی و جاری شدن سیلاب فصلی در رودخانه چیتگر تصریح کرد: با در نظر گرفتن رسوبات موجود در زیرپل و آب گرفتگی معابر تشدید ترافیک را شاهد بودیم که این پروژه مشکل را مرتفع کرد.

    افتتاح کاروان سرای سنگی در نیمه نخست امسال

    شهردار منطقه 21 با بیان اینکه 2 درصد اراضی منطقه را مراکز نظامی تشکیل می‌دهند، اذعان کرد: این منطقه تنها منطقه‌ای در شهر تهران است که 95 درصد آن را کارخانجات خودروسازی و مابقی را کارخانجات خوراکی شامل می‌شوند. اجرای پروژه کاروان سرای سنگی که در منطقه 21 واقع شده، زیر نظر معاونت فنی و عمران شهرداری تهران است که در نیمه نخست امسال به اتمام خواهد رسید.

    بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 21، بافرانی با اشاره به اتمام احداث 6 سرای محله در منطقه 22 نیز گفت: از این تعداد 2 سرای محله در منطقه در مرحله تجهیز قرار دارند. همچنین اولین بوستان ویژه بانوان، اولین شهربانو با مساحت 4 هکتار و شهرک آموزش ترافیک با وسعت 10 هزار مترمربع و با هزینه 25 میلیارد ریال احداث شده است. این در حالیست که 30 درصد اراضی صنعتی بوده و بافت مسکونی در منطقه کم است. همچنین بوستان حضرت خدیجه با هزینه 16 میلیارد ریال احداث شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط