فونیکسریمکسبهتام

نحوه محاسبه ساخت داخل ۴۰ درصد در قراردادهای خارجی

عصر خودرو- در حالی یکی از شروط وزارت صنعت، معدن و تجارت در قراردادهای جدید خودروسازان داخلی با شرکای خارجی‌، داخلی سازی ۴۰ درصد است که بنا به گفته دست‌اندرکاران صنعت خودرو، ۱۵ درصد ساخت داخل در شرکت‌های خودروساز و ۲۵ درصد دیگر توسط قطعه‌سازان عملیاتی می‌شود.

نحوه محاسبه ساخت داخل ۴۰ درصد در قراردادهای خارجی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو » به نقل از دنیای اقتصاد، براساس محاسبات صورت گرفته از سهم 15 درصدی شرکت‌های خودروساز در ساخت داخل 40 درصد به تولید بدنه خودرو، رنگ و مونتاژ باز می‌گردد و سهم 25 درصدی قطعه‌سازان نیز به تولید قطعات بزرگی اختصاص دارد که امکان تولید آنها در ایران وجود دارد. بر این اساس مقرر شده که قطعه‌سازان قطعاتی چون قطعات تزئینی، صندلی، داشبورد، سپر و... را تولید کنند.

    از آنجا که مسوولان صنعتی تاکید دارند که داخلی سازی 40 درصدی به مرور زمان و در برخی قراردادها به 80 درصد نیز افزایش پیدا کند؛ فازهای متفاوتی برای افزایش عمق ساخت داخل در نظرگرفته شد. آنگونه که ساسان قربانی، سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو می‌گوید: در فاز دوم که هدفش افزایش عمق ساخت داخل است قرار شده که صنعت خودرو کشور با دریافت دانش و تکنولوژی جدید بتواند برخی از پرس‌های بسیار حساس و ظریف در تولید قطعات بدنه خودرو را عملیاتی کند.

    وی فاز سوم داخلی‌سازی را تولید قطعات الکترونیکی می‌داند که تولید آنها در صنعت خودرو بسیار مهم است.وی همچنین تاکید می‌کند که اجرایی شدن تمامی این فازها ارتباط مستقیمی به التزام شرکت‌های خارجی در عمل کردن آنها به مفاد قراردادها دارد. اگرچه بسیاری از دست‌اندرکاران صنعت خودرو کشور اتخاذ شرط 40 درصد ساخت داخل در قراردادهای خودروسازان داخلی با طرف خارجی را موجب توسعه صنعت خودرو کشور می‌دانند، اما برخی از کارشناسان معتقدند برخی قطعه‌سازان ایرانی به‌دلیل عدم سرمایه‌گذاری و ارتقا دانش فنی در ساخت قطعات تولیدی ، شاید نتوانند به تعهدات خود در قراردادهای جوینت‌ونچر عمل کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرخودرو (http://telegram.me/asrekhodro) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو