فونیکسریمکسبهتام

کارگران اخراجی‌ در انتظار بازگشت به کار

روح تازه در کالبد صنعت خودرو و قطعه‌سازی

عصر خودرو- نایب رئیس انجمن قطعه سازان گفت: قرار‌دادهای جدید صنعت خودرو‌سازی کشور، موجب رونق قطعه سازی در نیمه دوم سال جاری خواهد شد.

روح تازه در کالبد صنعت خودرو و قطعه‌سازی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، رضا رضایی، نایب رئیس انجمن قطعه سازی  گفت:قطعه سازان بواسطه وجود کارگاه‌های کوچک و بزرگ توانسته اند حدود400 هزار کارگر را به صورت مستقیم بکار گیرند.

    وی در ادامه گفت: در دوران تحر‌یم ها، حدود صد و‌ پنجاه هزار نفر از کار‌گرانی که به‌ صورت مستقیم درحوزه قطعه سازی مشغول بکار بودند،بیکار شده و علاوه بر آنها تعداد زیادی از افرادی که به صورت غیرمستقیم مشغول به کار بودند نیز تعدیل نیرو شدند.

    رضایی با بیان اینکه تمامی 400 تا450  هزار شرکت قطعه سازی از درجه علمی یکسانی برخوردار نیستند،افزود: شرکت‌هایی که از لحاظ توان مهندسی و تکنولوژی روز در سطح پایین‌تری قرار داشتند، محکوم به ورشکستگی در سال‌های تحریم شدند.

    نایب رئیس انجمن قطعه سازان تاکید کرد: از نیمه دوم سال جاری شاهد تحول بزرگ و  رونق اقتصادی در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور خواهیم بود و این تحولات در سال 96 به اوج خود می‌رسد.

    وی تصریح کرد: مهمترین قرارداد فعلی شرکت‌های خودرو‌سازی قرارداد فی مابین ایران خودرو و پژ‌و فرانسه است که رسما در پایان خرداد در رسانه‌ها اعلام خواهد شد و از این جهت شرکت مذکور با ورود تکنولوژی به کشورمان و با استفاده از نیروی کار ایرانی به تولید قطعات جدید، دست خواهد زد.

    رضایی ادامه داد: همچنین شرکت ر‌نو قصد دارد تا حضور خود را در آینده نزدیک در ایران پررنگ‌تر نماید و در حال حاضر تولید خود را نسبت به سال گذشته دو برابر کرده که این عدد هم تا سال آینده به چهار برابر افزایش می‌یابد.

    وی در پایان توضیح داد: صنعت خودرو و قطعه سازی کشور روزهای خوشی را تجربه می‌کند و امیدواریم  با درایت هرچه بیشتر مسئولین شاهد شکوفایی این بخش صنعتی مهم و درآمدزار باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو