فونیکسریمکسبهتام

با حضور دو استاد دانشگاه میلان ایتالیا

سمپوزیوم حمل و نقل سبز، ترافیک ایمن در پایتخت برگزار شد

عصر خودرو- سمپوزیوم حمل و نقل سبز، ترافیک ایمن عصریکشنبه با حضور میهمانانی از دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا در سالن اجتماعات اداره کل حمل و نقل پایانه های استان تهران برگزار شد.

سمپوزیوم حمل و نقل سبز، ترافیک ایمن در پایتخت برگزار شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، در این سمپوزیوم دیوید بوازی و فدریکو پاولوتی از اعضای هیات علمی دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا، حسن عبدالملکی معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان، عارف رومینا معاون ایمنی این اداره کل و جمعی از نیروهای فعال در عرصه محیط زیست بنیاد بین المللی امداد و نجات ایثار حضور داشتند در زمینه ترافیک ایمن، ایجاد شرایط مناسب برای تردد خودرو ها و نیز آخرین متدهای علمی حمل و نقل شهری بحث و تبادل نظر شد.
    در حاشیه ای نشست تخصصی دیوید بوازی از اعضای هیات علمی دانشگاه پلی تکنیک میلان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: در مدت حضور در ایران من و همکارم با مسئولان حوزه شهری ملاقات داشتیم و موفق به دیدار و برررسی وضعیت حمل و نقل شهری اتوبوس ها و خطوط مترو تهران نیز شدیم.
    وی از وضعیت ترافیکی سطحی در خیابان ها و بزرگراه انتقاد کرد و افزود: برای تسهیل در جریان تردد خودروها باید از حجم ترافیکی شهر با افزایش توان پیاده روی و دوچرخه سواری مردم کاسته شود.
    بوازی افزود: از پارک های غیرقانونی و پارکینگ های غیرمجاز در سطح شهر باید جلوگیری شود.
    این استاد دانشگاه پلی تکنیک میلان گفت: براساس اصول جدید اتحادیه اروپا نقشه جامع جدیدی برای حمل و نقل و ترافیک شهری تعریف و تدوین شده است.
    وی افزود: در روزگار نه چندان دور که ملاک تردد و جابجایی خودروها افزایش سرعت آنها بود هم اکنون نقشه راه شهرها با حضور نسلی جدید که تمایل زیادی به پیاده روی و دوچرخه سواری دارند این مسیر نیز در اروپا تغییر پیدا کرده است.
    بوازی گفت: یکی دیگر از این راهکارها افزایش سرعت خودروها برای دسترسی به اماکن عمومی و کاهش تقاطع ها است.
    وی با اشاره به اینکه تحت تاثیر محیط جمع و جور و تمیزی شهر تهران قرار گرفته گفت: آنچه که در این مدت موجب تعجب من شد عجله مردم در حین رانندگی است که به سرعت حرکت می کنند و از طرفی در شهرسازی به پیاده روها توجه کافی نشده است.
    دبیر سمپوزیوم حمل و نقل سبز، ترافیک ایمن نیز در خصوص اهداف برگزای این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به دعوت شهرداری تبریز از این دو استاد برجسته دانشگاه پلی تکنیک ایتالیا برای مشاوره در امور حمل و نقل و ترافیک شهری فرصت را مغتنم شمرده و این سمپوزیوم را برگزار کردیم.
    وی گفت: تحقیقات و بررسی های علمی این دو دانشمند ایتالیای در زمینه حمل و نقل شهری می تواند با حضور در گردهمایی های تخصصی زمینه ای برای انتقال اولیه معلومات در این حوزه برای شهر تهران است.
    حقی با اشاره به اینکه بنیاد بین المللی امداد و نجات ایثار به عنوان سازمان مردم نهاد تخصصی از سال 91 با کسب مجوز رسمی از وزارت کشور فعالیت در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را آغاز کرده است، گفت: یکی از برنامه های مشترک این سازمان با دو استاد دانشگاه در قالب موسسه MCI که در آنجا فعالیت دارند تهیه پورپزالی با رویکرد تخلیه اضطراری مردم شهر در شرایط بحرانی مانند زمان وقوع حوادث طبیعی است.
    وی با بیان اینکه طرح تحقیقات آن در دو ماه آینده تهیه می شود، افزود: یکی از انتقادات این اساتید دانشگاه از وجود بزرگراه های زیاد مانند اتوبان همت که در طول مسیر، خطوط آن از شش خط به چهار خط کاهش پیدا کرده است.
    حقی گفت: آنان معتقد بودند نباید برای عریض کردن بزرگراه ها فضای سبز و عرض پیاده روها کم شود بلکه باید با ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و پیاده روی از تردد خودروها در شهر کم کرد.
    وی به کمپین سه شنبه های بدون خودرو در شهر تهران اشاره کرد و گفت: ترویج این برنامه ها می تواند وضعیت شهر تهران را از ازدحام خودروها در خیابان و بزرگراه ها بکاهد.
    دانشگاه پلی تکنیک با بیش از 50 هزار دانشجو قدیمی ترین دانشگاه میلان است که بر اساس آخرین گزارش سال 2014 رنکینگ جهانی QS، از نظر اعتبار مدرک رتبه 229 جهانی، از حیث اشتغال پذیری پس از پایان تحصیلات رتبه 86 در دنیا و بالاخره رتبه 31 در شاخه علوم فنی و مهندسی در سطح کشورها را دارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو