فونیکسریمکسبهتام

طرح ایتالیایی برای کریدور ایرانی

اتصال بندر امام به بازرگان آزادراهی می‌شود

عصر خودرو- چند ماه پس از عقد نخستین تفاهم اقتصادی میان شرکت ساخت و چند شرکت ایتالیایی برای طراحی و پیگیری چند طرح زیرساختی کشور حالا مدیر عامل این شرکت اعلام کرده که کار ایتالیایی‌ها ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود یکی از بزرگ‌ترین کریدورهای جاده‌ای کشور به وسیله آن اجرایی شود.

اتصال بندر امام به بازرگان آزادراهی می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، در بهمن‌ماه سال گذشته در جریان اجلاسی که شرکت‌های زیرساختی ایرانی با گروهی از سرمایه‌گذاران ایتالیایی داشتند تفاهم‌نامه‌هایی امضاء شد که یکی از مهم‌ترین آنها طراحی کریدور شماره 10 کشور بود. این کریدور که به عنوان یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های اقتصادی کشور طراحی شده و با پایان‌ کارش می‌تواند دو منطقه بسیار مهم تجاری کشور را در کوتاه‌ترین زمان به یکدیگر متصل کند، حالا در اختیار ایتالیایی‌هاست تا تکلیف نهایی چگونگی استفاده از آن مشخص شود.

    براساس طرح ابتدایی بناست بندر امام خمینی (ره) در خلیج فارس از کوتاه‌ترین مسیر که البته با ساخت آزاد‌راه‌های چندگانه تکمیل خواهد شد به مرز بازرگان در شمال غربی کشور برسد. مرزی که به عنوان اصلی‌ترین گذرگاه‌های زمینی اتصال ایران به کشورهای همسایه فعالیت می‌کند و بخش زیادی از ترانزیت به خاک ترکیه از طریق آن انجام می‌گیرد.

    اهمیت چگونگی ساخت این پروژه باعث شده از سوی ایران شرکت آناس از ایتالیا برای مدت چند ماه پیگیری مطالعاتی این پروژه را انجام دهد تا پس از آن کار وارد فاز عملیاتی شده و چگونگی سرمایه‌گذاری در این طرح مشخص شود.

    طبق اعلام نورزاد، ایران آمادگی کامل دارد تا در صورت نهایی شدن طرح ایتالیایی‌ها نسبت به اجرایی کردن فازهای عملیاتی و طراحی روش‌های سرمایه‌گذاری اقدامات لازم را انجام دهند. این برنامه به عنوان یکی از اصلی‌ترین اتفاق‌های مثبت به وجود آمده پس از اجرای برجام از سوی مدیر عامل شرکت ساخت معرفی شده و باید دید تجربه همکاری با ایتالیایی‌ها در این طرح آیا می‌تواند راه را برای تغییر و تحولاتی جدی‌تر در مطالعات زیرساختی ایران فراهم کند یا هنوز تصمیماتی از این دست نیاز به گذر زمان خواهند داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو