فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه جزییات پروژه های راهی پسابرجام را تشریح کرد

بهره برداری از قطعه یک آزادراه تهران-شمال در دولت تدبیر و امید

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های کشور با اشاره به دوران پسابرجام و فضای ایجاد شده گفت: در این موقعیت ایجاد شده ما چندین تفاهم‌نامه با شرکت‌های خارجی امضا کردیم که خوشبختانه بعضی از این تفاهم‌نامه‌ها دارند شکل عملیاتی به خود می‌گیرند. یکی از آن‌ها تفاهم با شرکت ایتالیایی آناس است که درباره کریدور ده مطالعه می‌کند و به ما پیشنهاد نحوه و نوع سرمایه‌گذاری می‌دهد.

بهره برداری از قطعه یک آزادراه تهران-شمال در دولت تدبیر و امید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازایسنا، علی نورزاد  گفت: در دولت تدبیر و امید مجموعه‌ای از کارها صورت گرفته که دارای ویژگی‌های خاصی هستند و در برنامه‌های معمول شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور محسوب نمی‌شوند.

    وی با بیان اینکه یکی از کارهای خاصی که به نتیجه رسید، موضوع فاینانس قطار سریع‌السیر قم- مشهد است افزود: ارزش این فایناس 2.2 میلیارد دلار برای 410 کیلومتر راه‌آهن است و برای اولین بار است که قطار سریع‌السیر در ایران راه‌اندازی می‌شود.

    نورزاد افزود: یک مورد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به صورت 100 درصد برای اولین بار در آزادراه داریم که در حاشیه سفر دکتر روحانی به کرمان به نتیجه رسید و قرارداد مشارکت آزادراه کرمان- بندرعباس امضا شد. این آزاد را به طول 370 کیلومتر کشیده می‌شود.

    مدیرعامل شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه سیمان در ایران کم تولید می‌شود و امکان صادرات هم ندارد،گفت: طبق دستور آقای آخوندی برای اولین بار روسازی بتونی در آزادراه اصفهان- شیراز را عملیاتی می‌کنیم و خوشبختانه دستگاه روسازی وارد شده و کار آزمایشی آن به زودی انجام می‌شود.

    وی ادامه داد: یکی دیگر از کارهایی که با مشارکت شرکت راه‌آهن در حال اجرا است، آوردن ریل طویل 100 متری است که از این به بعد پروژه‌های خودمان را در این قالب انجام می‌دهیم و با این کار هم پروژه‌ها سریعتر انجام می‌شوند و هم مشکلاتی که با ریل کوتاه داشتیم دیگر وجود نخواهد داشت.

    نورزاد با اشاره به این که یکی از بحث‌های مهم در شرکت ساخت، معماری جاده‌ها است؛ به پایگاه خبری وزارت راه افزود: با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه جاده‌های کشور باید معماری درست و قابل قبولی داشته باشد، ما شروع به کار کرده‌ایم و در حال انعقاد قراردادی با یک شرکت ایتالیایی هستیم و این فعالیت برای اولین بار در آزادراه تهران- شمال عملی می‌شود. در آزادراه حرم تا حرم قطعه قم-گرمسار نیز در حال انجام دادن مجموعه‌ای فعالیت با دانشگاه شهید بهشتی هستیم.

    وی ادامه داد: این فعالیت‌های گفته شده برای اولین بار در شرکت ساخت و توسعه و وزارت راه و شهرسازی انجام شده است.

    نورزاد با بیان اینکه مذکراتی نیز در مباحث برون‌مرزی انجام شده بود که خوشبختانه به تحقق رسید، گفت: این مذاکرات مربوط به کشورهای همسایه ایران و نشان دهنده تاثیری است که ایران بر آن‌ها دارد. از جمله آنها بحث اجرای پل سرخس- سرخس است که سال‌ها در بلاتکلیفی به سر می‌برد و سرانجام به مرحله عملیاتی رسید و پیمانکار مستقر شد و و در نهایت باعث بهبود روابط با ترکمنستان و افزایش ترانزیت کالا می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پروژه راه‌آهن پل آستارا- آستارا مورد دیگری است که به تازگی بازدیدی از آنجا داشتیم و پیمانکار نیز مستقر شده و عملیات آن به صورت جدی در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

    وی ادامه داد:  یکی از مهمترین کارهای ما در دوره پساتحریم موضوع صدور خدمات فنی و مهندسی است که بعد از سفر ریاست جمهوری به ترکمنستان دو قرار داد در این زمینه امضا شد که یکی از آن‌ها آزادراه ترکمن‌آباد- عشق‌آباد به طول 600 کیلومتر است که توسط پیمانکار ایرانی در حال اجراست و کارفرمایی آن بر عهده شرکت ساخت و توسعه است.

    نورزاد افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های برون مرزی بزرگراه سرخس- تجن است که با پایان گرفتن پروژه آزادراه  ترکمن‌آباد- عشق‌آباد شروع می‌شود.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های کشور با اشاره به دوران پسا برجام و فضای ایجاد شده آن گفت: در این موقعیت ایجاد شده ما چندین تفاهم‌نامه با شرکت‌های خارجی امضا کردیم که خوشبختانه بعضی از این تفاهم‌نامه ها دارند شکل عملیاتی به خود می گیرند که یکی از آن ها تفاهم با شرکت ایتالیایی آناس است که درباره کریدور 10 مطالعه می‌کند و به ما پیشنهاد نحوه و نوع سرمایه‌گذاری می‌دهد که این کار شروع شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو