فونیکسریمکسبهتام

افزایش کرایه مسافربرهای شخصی در بندرعباس

عصر خودرو- افزایش بی رویه مسافربرهای شخصی در شهر و کمبود تاکسی مشکلات عدیده ای در شهر بندرعباس بوجود آورده است و مسافران و رانندگان تاکسی از شرایط موجود ناراضی هستند.

افزایش کرایه مسافربرهای شخصی در بندرعباس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، علی کریمی حاجی خادمی: نبود نظارت صحیح بر حمل و نقل عمومی شهر، بی توجهی راهنمایی و رانندگی برکنترل جابجایی مسافر توسط مسافربرهای شخصی موجب شده تا شهروندان بندرعباسی همیشه از وضعیت حمل و نقل عمومی به خصوص تاکسی ها ناراضی باشند.

    حضور مسافربرهای شخصی به خصوص مسافربرهایی که از استانهای دیگر به بندرعباس می آیند به یک معضل تبدیل شده است. از سوی دیگر بعضی از رانندگان و صاحبان تاکسی هم رغبتی برای فعالیت در خط های مسافری مشخص شده ندارد.

    علیرغم افزایش نرخ کرایه تاکسی ها در سال جاری باز هم شاهد کمبود تاکسی در شهر بندرعباس هستیم. همین امر باعث شده تا مسافربرهای شخصی که حتی در طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی شرکت نکرده اند اقدام به جابه جایی مسافر در سطح شهر کنند. بودن بیش از 2 هزار و 500 تاکسی در شهر و همچنان معطلی بیش از نیم ساعته مسافران در خیابان ها دلیلی برای استفاده بیشتر شهروندان از خودروهای غیر از تاکسی شده است.

    یک لحظه غفلت پشیمانی به همراه دارد

    یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سوار یکی از مسافربرهای شخصی شدم. اما در میانه راه متوجه شدم پولی همراه ندارم و باید از عابر بانک بگیرم.

    وی افزود: زمانیکه راننده را در جریان گذاشتم و در نزدیکی یکی از عابربانکها توقف کرد، پس از گرفتن پول از عابر بانک متوجه شدم خودروی دربستی نیست و تمام وسایل خریداری شده ام در ماشین بوده است، نتوانستم پیگیری کنم و بیش از 200 هزار تومان ضرر کردم.

    وی گفت: یکی از مزایای سوار شدن به تاکسی امنیت و امانتدار بودن رانندگان تاکسی است به طوری که اگر گاهی چیزی را در تاکسی جا می گذاریم، 90 درصد احتمال برگشت آن وجود خواهد داشت ولی در غیر اینصورت ممکن است به سرنوشت این شهروند دچار شوید.

    آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است

    یکی دیگر از شهروندان که هر روز سوار بر تاکسی می شود و به محل کار خود می رود در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: هر روز که به محل کار می روم با همان مبدا و مقصد، باید کرایه های مختلفی را به تاکسی پرداخت کنم.

    وی بیان داشت: چند روز تصمیم گرفتم با شخصی بروم، چون کرایه های آن نسبت به تاکسی کمتر است و شاید بتوان گفت یکی از دلایلی که باعث می شود سوار بر مسافربرهای شخصی شوم کاهش کرایه های آن نسبت به تاکسی است.

    مسافربرهای شخصی نرخ کمتری نسبت به تاکسی دریافت می کنند

    یکی از رانندگان تاکسی در پاسخ به سوالی که چرا هر راننده تاکسی برای خود نرخنامه ای دارد به خبرنگار مهر گفت: رانندگان تاکسی موظفند بر اساس نرخنامه ای که به آن ها اعلام شده هزینه مورد نظر را دریافت کنند اما کسانی که بیشتر می گیرند باید جای دیگر پاسخگو باشند.

    یکی دیگر از رانندگان تاکسی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شاید بتوان گفت گرمی هوا است که موجب می شود مردم هر ماشینی که بایستند سوار شوند و یکی دیگر از دلایلی هم که مردم سوار بر مسافربرهای شخصی می شوند، کمتر بودن کرایه های آن است.

    کرایه تاکسی 15درصد افزایش یافته است

    حسین اخلاقی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی بندرعباس در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: افزایش نرخ کرایه تاکسی باید مراحل قانونی خاص خود را طی کند.

    وی افزود: قبل از پایان سال ٩٤ با در نظر گرفتن حذف یارانه سوخت رانندگان تاکسی، به پیشنهاد سازمان تاکسیرانی بندرعباس لایحه افزایش نرخ کرایه ها به شورای اسلامی شهر بندرعباس ابلاغ شد.

    عضو هیئت مدیره تاکسیرانی کشور بیان کرد: پس از مطرح شدن طرح در کمیسیون و تایید اعضای شورای اسلامی شهر به فرمانداری ابلاغ و پس از تایید نهایی از٢٢ اردیبهشت ماه ٩٥ شاهد افزایش میانگین ١٥ درصد کرایه ها در خطوط تاکسیرانی شهر بندرعباس بوده ایم.

    با مسافربرهای شخصی غیرمجاز برخورد قانونی می شود

    اخلاقی به حضور مسافربرهای شخصی غیرمجاز در شهر بندرعباس اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به شرایط اقلیمی و درآمدی بندرعباس در فصل های مختلف سال شاهد حضور مسافربرهای شخصی غیرمجاز در این شهرستان هستیم.

    وی از برخورد با مسابرهای شخصی غیرمجاز یاد کرد و افزود: سازمان تاکسیرانی برای جلوگیری از اختلال در نظم حمل و نقل عمومی و کاهش درآمد رانندگان تاکسی با اخذ مجوزات قانونی از مقام قضایی نسبت به اعمال قانون برای مسافربرهای شخصی اقدام کرده است.

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی بندرعباس تشریح کرد: در مرحله اول برخورد با مسافربرهای شخصی غیرمجاز، خودرو یک هفته توقیف می شود و مرحله دوم درصورت تکرار مجدد، خودرو 45 روز توقیف خواهد شد.

    اخلاقی اظهار داشت: با توجه به در نظر گرفتن ایجاد اشتغال برای نیروهای بومی و ماندگار اقدام به ساماندهی مسافربرهای شخصی و تبدیل آنها به تاکسی موقت اقدام شد.

    شهروندان بر اساس نرخنامه کرایه بدهند

    وی گفت: با توجه به نصب نرخنامه در تاکسی ها رانندگان موظف به رعایت قانون هستند و شهروندان براساس نرخنامه کرایه پرداخت کنند.

    پروژه خدمات رفاهی رانندگان تاکسی در دستور کار است

    اخلاقی افزود: همچنین دو کانکس در سطح شهر بندرعباس؛ میدان برق و میدان ١٧ شهریور در نظر گرفته شده و شهروندان می توانند به این کانکس ها هم مراجعه کنند.

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی بندرعباس گفت: پروژه خدمات رفاهی رانندگان تاکسی شامل تعمیرگاه، کارواش و مولتی سرویس در دستور کار سازمان است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو