فونیکسریمکسبهتام

وقتی فورد ماستنگ در ایران ۴۸ هزار تومان قیمت داشت!

عصر خودرو- فورد ماستنگ یکی از ارزشمندترین نام‌ها در میان خودروهای آمریکایی است که در کشورمان نیز طرفداران بی‌شماری دارد. تقریبا تمامی نسل‌های این خودرو به کشورمان وارد شده، هرچند ممکن است تعداد برخی از این گونه‌ها به انگشتان یک دست نیز نرسد. با این حال در دهه‌۴۰ و ابتدای دهه ۵۰ شمسی که نسل اول این خودرو در حال تولید بود، تعداد قابل توجی از انواع ماستنگ به ایران وارد شد که هنوز هم تعدادی از آنها در حال تردد هستند و یا در مجموعه خودروهای علاقه‌مندان جاخوش کرده‌اند.

وقتی فورد ماستنگ در ایران ۴۸ هزار تومان قیمت داشت!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، همین کلکسیونی‌شدن نسل اول ماستنگ سبب شده تا قیمت آن روز‌به‌روز بالاتر برود و به یکی از خودروهایی بدل شود که در عین تعداد نه‌چندان کم واردات، قیمت بالایی داشته باشد و شاهد آگهی شدن انواع آن با قیمت‌هایی در حدود چند صد میلیون تومان نیز باشیم.
    این در حالی است که یکی از ارزان‌ترین گونه‌های این خودرو در سال 1345 شمسی (1966 میلادی) چیزی در حدود 48 هزار تومان قیمت داشت که حتی از خودرو خانوادگی متوسط از همان دیار آمریکا یعنی شورولت ایمپالا نیز حدود 10 هزار تومان ارزان‌تر بود! اصولا فلسفه ماستنگ در آن زمان ارائه یک خودرو با انبوهی از امکانات قابل سفارش برای شخصی‌تر شدن شخصیت خودرو بنابر سلیقه مالک با قیمتی مناسب و حتی ارزان بود که حتی این ارزانی به کشورمان نیز سرایت کرد. به هر حال امروزه با 48 هزار تومان تنها خرید یک ماکت ماستنگ در مقیاس 1:24 ممکن است و برای خرید یک ماستنگ واقعی مدل 1966 حتی 48 میلیون تومان نیز ممکن است کافی نباشد!

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم