فونیکسریمکسبهتام

راه‌های ارتباطی جنوب شرق استان تهران نیازمند توسعه؛

یک میلیون جمعیت با یک مسیر دسترسی به تهران

جاده‌ای که مشکل دارد

عصر خودرو- شرق استان تهران-جاده تهران به ورامین تنها راه ارتباطی مردم جنوب شرق استان تهران با پایتخت است و بیش از یک‌میلیون نفر جمعیت این مناطق باید از این محور خود را به تهران برسانند.

یک میلیون جمعیت با یک مسیر دسترسی به تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، سید محمدحسن محمودی، جنوب شرق استان تهران شامل شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در حوزه راه‌های ارتباطی از محرومیت‌های جدی و قابل‌توجهی برخوردار است.

    جاده تهران به ورامین تنها راه ارتباطی مردم جنوب شرق استان تهران با پایتخت است و بیش از یک‌میلیون نفر جمعیت این مناطق باید از این محور خود را به تهران برسانند.

    محور تهران به ورامین علیرغم تعریض و بهسازی در سال‌های گذشته، همچنان با مشکلات متعددی روبرو است که این امر شهروندان و مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک را رنج می‌دهد.

    مشکلاتی که یک‌میلیون نفر از مردم جنوب شرق استان تهران را رنج می‌دهد

    بر اساس آمارهای ارائه‌شده، روزانه 250 هزار سفر از جاده تهران به ورامین انجام می‌شود و مردم جنوب شرق استان تهران هرروز با مشکلات موجود در این محور دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

    مردم ورامین، پیشوا و قرچک روزانه برای انجام امور اداری، تحصیلی، درمانی و غیره خود مجبور به سفر هستند و محور تهران به ورامین به‌تنهایی نمی‌تواند جوابگوی نیازهای مردم این منطقه باشد.

    تقویت روشنایی جاده و بهسازی آسفالت آن و حل مشکل ترافیکی این محور در قلعه‌نو ازجمله مطالباتی است که از سوی مردم جنوب شرق استان تهران مطرح‌شده و امیدوارند موردتوجه مسئولان قرار بگیرد.

    همچنین مردم جنوب شرق استان تهران اعتقاددارند که یک مسیر دسترسی برای یک‌میلیون جمعیت این منطقه کافی نیست و دولت یازدهم باید به فکر احداث یک مسیر دیگر برای مردم دیار 15 خرداد باشد.

    جنوب شرق استان تهران در حوزه ارتباطی نیازمند توجه ویژه است

    حامد ابراهیمی یکی از شهروندان ورامینی که به‌صورت مرتب از جاده تهران-ورامین عبور می‌کند، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به‌ضرورت رسیدگی به وضعیت موجود اظهار داشت: منطقه جنوب شرق استان تهران در حوزه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و محورهای ارتباطی نیازمند توجه جدی است.

    وی با اشاره به این نکته که برخی از مناطق همجوار پایتخت دارای چند مسیر دسترسی به تهران هستند، افزود: درحالی‌که برخی از مناطق هم‌جوار نظیر کرج دارای چند مسیر دسترسی به پایتخت هستند اما جنوب شرق استان تهران شامل شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک دارای یک مسیر دسترسی به تهران می‌باشند.

    ابراهیمی با تأکید بر این نکته که امروز تنها جاده دسترسی مردم جنوب شرق استان تهران به پایتخت نیز با مشکلات عدیده‌ای روبرو است، گفت: روشنایی نامطلوب این محور مشکلات عدیده‌ای را در شب برای مردم و رانندگان به وجود می‌آورد و باید تقویت روشنایی این مسیر موردتوجه مسئولان قرار گیرد.

    وی بیان داشت: بدون تردید باید مسئولان و متولیان امر به فکر ایجاد مسیر جدید دسترسی برای مردم جنوب شرق استان تهران به پایتخت باشند تا از بار ترافیکی محور کنونی تهران به ورامین کاسته شود.

    عدم وجود راه ارتباطی مناسب مسیر توسعه جنوب شرق استان تهران را مختل می‌کند

    مریم رجبی یکی دیگر از شهروندان ورامینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، وجود راه ارتباطی مناسب را باعث رونق اقتصادی مناطق دانست و اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که زمینه جذب سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی را برای سرمایه‌گذاری در یک منطقه فراهم می‌کند، وجود راه ارتباطی مناسب است.

    وی با تأکید بر این نکته که تنها مسیر دسترسی مردم جنوب شرق استان تهران نمی تواند تأمین کننده نیازها باشد، افزود: وضعیت کنونی جاده تهران به ورامین علیرغم بهسازی آن طی سال‌های اخیر،نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای مردم جنوب شرق استان تهران باشد.

    رجبی، همت و تلاش مسئولان محلی را برای ارتقای زیر ساخت های ارتباطی شهرستان های جنوبشرق استان تهران را یادآور شد و ادامه داد: مسئولان منطقه باید با رایزنی و برگزاری جلسات مختلف با مسئولان، فکری برای حل مشکلات موجود کنند تا زمینه توسعه هر چه بیشتر شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران فراهم شود.

    دستور وزیر راه و شهرسازی برای حل مشکلات موجود در جاده تهران- ورامین

    نامه نماینده ورامین به وزیر راه و شهرسازی به همراه دستور وزیر

    سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی طی روزهای اخیر در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی، مشکلات موجود در جاده تهران-ورامین را یادآور شد و نوشت که جاده تهران به ورامین، تنها راه ارتباطی سه شهرستان ورامین، قرچک و پیشوا به تهران است که باید پاسخگوی تردد یک‌میلیون جمعیت باشد اما جاده مذکور با مشکلات جدی روبروست که باید به آن‌ها رسیدگی شود.

    نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در این نامه، نگهداری جاده به لحاظ تعویض و اصلاح گاردریل های اطراف و وسط جاده، روشنایی جاده به‌ویژه در تقاطع‌ها، آسفالت و اصلاح برخی از قسمت‌های مسیر که آسفالت آن فرسوده شده و حل گره ترافیکی منطقه قلعه‌نو که گاهی یک ساعت وقت شهروندان در آن گرفته می‌شود را از مهم‌ترین دغدغه‌های موجود درباره این جاده عنوان کرد.

    عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز پس از نامه نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی دستور رسیدگی به وضعیت موجود و ارائه گزارش در این زمینه را داد.

    سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آگاهی از مشکلات موجود در محور تهران به ورامین اظهار داشت: بنده از مشکلات موجود در جاده تهران به ورامین آگاه هستم چراکه از این مسیر تردد می‌کنم.

    وی با اشاره به مکاتبات و رایزنی های انجام شده برای اصلاح وضعیت موجود جاده تهران به ورامین افزود: مکاتبات و رایزنی‌های لازم برای حل مشکلات این جاده که یک‌میلیون نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد، انجام‌شده است.

    نقوی با تأکید بر این نکته که پیگیر وضعیت جاده تهران به ورامین است، ادامه داد: طی روزهای اخیر نیز نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی درباره مشکلات این جاده نوشته شد و وزیر راه نیز دستورات لازم را صادر کرد و امیدواریم هر چه زودتر مشکلات جاده تهران به ورامین برطرف شود.

    به هر ترتیب جنوب شرق استان تهران در حوزه ارتباطی و حمل‌ونقل جاده‌ای با فقر و محرومیت‌های متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کند و باید مسئولان دولت یازدهم به این منطقه توجه ویژه کنند.

    بدون تردید توجه ویژه به منطقه جنوب شرق استان تهران که از ظرفیت‌های ویژه فرهنگی، مذهبی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برخوردار است، می‌تواند به رشد و توسعه استان تهران کمک کند.

    حل مشکلات جاده تهران به ورامین در کوتاه‌مدت و احداث مسیر دسترسی جدید برای مردم جنوب شرق استان تهران می تواند رونق سرمایه گذاری در ورامین، پیشوا و قرچک را به وجود آورد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو