فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

مجلس ورود کامیون‌های دست‌دوم را بررسی می‌کند

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نه‌تنها ورود کامیون‌های دست‌دوم بلکه ورود هر نوع خودرو کارکرده به اقتصاد ملی ضربه وارد می‌کند بر همین اساس مجلس ورود کامیون‌های دست‌دوم را بررسی و پیگیری خواهد کرد.

مجلس ورود کامیون‌های دست‌دوم را بررسی می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۸:۰۰

    عبدالله رضیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با «عصرخودرو» درباره واردات کامیون‌های دست‌دوم به کشور ، بابیان اینکه ورود کامیون‌های  دست‌دوم توجیه اقتصادی ندارد گفت: نه‌تنها ورود کامیون‌های کارکرده بلکه ورود هر نوع خودرو  دست‌دوم به اقتصاد ملی ضربه می‌زند، چراکه این خودروها عمر خود را کرده‌اند و  استهلاک بالایی دارند و به‌طور یقین  مجلس ورود این کامیون‌ها به کشور  را بررسی و پیگیری خواهد کرد.

    نماینده مردم قانمشهر در مجلس شورای  اسلامی  درباره پیش‌فروش خودرو تنها با مجوز وزارت صنعت نیز افزود:به‌احتمال‌زیاد این روش پیش‌فروش از سوی وزرت صنعت ، معدن و تجارت برم بنای رقابتی کردن بازار بوده است.

    رضیان در ادامه با اشاره به اینکه تولید باید بر اساس نیاز جامعه باشد، تصریح کرد: اگر عرضه بر اساس نیاز جامعه صورت گیرد به‌طور یقین  در قیمت و خدماتی که ارائه می‌شود بی تاثیرگذارنخواهد بود و این اقدام وزارت صنعت نیز در راستای رقابتی کردن بازار خودرو بوده است.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:پیش‌فروش باید به روز باشد و با توجه به مشکلات اقتصادی خریدار نمی‌تواند قیمت خودرو را به‌صورت کامل پرداخت کند به همین دلیل باید شرایطی را ایجاد کرد که مردم نیز بتوانند با اندک سرمایه‌ای که دارند صاحب وسیله نقلیه شوند.

    رضیان افزود:اما متأسفانه در برخی مواقع شاهد بوده‌ایم که خودروسازان به دلیل اینکه نتوانستند بر اساس نیاز تولید کنند به تعهدات خود عمل‌نکرده‌اند، اگر خودروسازان  بر اساس نرخ سود سالیانه که بانک‌ها می‌دهند و خسارت شخصی که خرید می‌کند را جبران کنند چاره‌ای غیرازاین نیست که اجازه داده شود تا پیش‌فروش از سوی تولیدکنندگان بدون محدودیت انجام شود

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو