فونیکسریمکسبهتام

جریان ترافیک در قلب پایتخت منظم می‌شود

عصر خودرو- هر روز ساعات مدیدی از عمر شهروندان پایتخت در انباشت ترافیک خودروها می‌گذرد. این وضع در مناطق مرکزی شهر وضع اسفبارتری دارد و این شرایط باید سامان یابد.

جریان ترافیک در قلب پایتخت منظم می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از همشهری آنلاین، لزوم ساماندهی ترافیک مناطق مرکزی تهران در شرایطی است که پیش از این در سال گذشته طرح ارتقای کیفیت زندگی در منطقه بازار تهران موجب شد برخی مشکلات این منطقه رفع شود. سیدجعفر تشکری هاشمی معاون شهردار تهران در این‌باره می‌گوید: منطقه 12 تهران به‌عنوان قطب اقتصادی، فرهنگی و تاریخی شناخته شده است و به همین جهت مورد توجه مدیریت شهری قرار دارد. در همین راستا شهرداری اقدامات گسترده‌ای را در سال‌های اخیر انجام داده که می‌توان در حوزه تردد مسافران، باربران و حمل‌ونقل عمومی اشاره کرد. همچنین استقرار بازار تهران در منطقه 12 یکی از نکاتی است که اهمیت منطقه را نشان می‌دهد، که البته در این منطقه شاهد جابه‌جایی وسیع بار، نابسامانی در جابه‌جایی بارها و همچنین وجود تولیدی‌های مزاحم هستیم. وی می‌افزاید: متأسفانه تداخل باربران و عابرین مشکلات عدیده‌ای را جهت تردد وسایل حمل‌ونقل عمومی در منطقه ایجاد کرده است که می‌طلبد نگاه ویژه‌ای به این منطقه داشته باشیم. از طرفی متأسفانه در این منطقه موتورسیکلت‌ها قوانین و مقررات را رعایت نمی‌کنند و شاهد نابسامانی در حرکت و توقف در بحث حمل‌ونقل هستیم.

    معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه می‌دهد: در این منطقه شاهد تردد بی‌شمار تاکسی‌ها هستیم که بخش عمده‌ای از تاکسی‌ها در این منطقه متمرکز شده‌اند، ضمن اینکه بسیاری از این تاکسی‌ها اقدام به جابه‌جایی بار در منطقه می‌کنند. متأسفانه منطقه12 یکی از بی‌انضباط‌ترین مناطق در بحث ترافیک در شهر محسوب می‌شود، که در این منطقه شاهد هستیم توجهی به چراغ قرمزها نمی‌شود و تردد وسایل نقلیه برخلاف جهت و در مسیرهای ویژه انجام می‌پذیرد و با توجه به همه این شرایط می‌بایستی چاره‌اندیشی صورت می‌گرفت.

        تغییر نوع نگاه ترافیکی

    احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران نیز درباره مشکلات ترافیکی در مرکز شهر به همشهری می‌گوید: نوع نگاه به ترافیک در مناطق 11و 12باید تغییر کند. آن روز که پیاده راه 15خرداد سنگفرش نشده بود، جلساتی در صندوق خیریه کوثر با بازرگانان و انجمن‌های صنفی برگزار کردیم و مسئله‌شان این بود که اگر اطراف بازار پیاده‌راه ایجاد شود، برای کسب و کار این گروه‌ها مشکل ایجاد می‌شود. بنابراین تقاضا داشتند که فضای خیابان وسعت بیشتری پیدا کند. البته ما معتقد بودیم که با پیاده‌راه شدن ورودی بازار، هم رونق بیشتری برای منطقه ایجاد می‌شود و هم به آرامش افرادی که در مسیر پیاده‌راه جدید تردد می‌کنند افزوده می‌شود. در مجموع این مسیر هم به نفع شهر و شهروندان شد و هم کسبه. بنابراین تجربه عملی ما نشان داده با وجود مقاومت‌های اولیه، پس از راه‌اندازی پیاده‌راه اقبال عمومی افزایش یافت. مسجدجامعی تأکید می‌کند: اگر ما بخواهیم در این مناطق کار ترافیکی انجام دهیم، توصیه من این است که سراغ راه ریلی همسطح نظیر تراموا برویم. این وسایل هم حجم جابه‌جایی بالایی دارند و هم جزو فعالیت‌های فاقد آلودگی محیطی است. در ضمن نیاز به وسایل نقلیه شخصی را کاهش می‌دهد. در مناطق 11 و 12 به‌دلیل تمرکز تأسیسات شهری، مشکلات فراوانی برای رفت‌وآمد وجود دارد. بنابراین وسیله نقلیه توانمند برای جابه‌جایی انبوه مردم می‌تواند مؤثر باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو