فونیکسریمکسبهتام

بی توجهی به مصوبه شورا

تصویب افزایش ۱۵ درصدی کرایه سرویس مدارس

عصر خودرو- لایحه تعیین نرخ ضوابط سرویس های مدارس در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با پیشنهاد افزایش ۱۵ درصدی نرخ سرویس مدارس موافقت شد.

تصویب افزایش ۱۵ درصدی کرایه سرویس مدارس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، پیشنهاد کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر برای افزایش 15 درصدی نرخ سرویس‌های مدارس در جلسه امروز شورای شهر تصویب شد.

    احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در این باره اظهار داشت: در کمیسیون عمران و حمل و نقل پیشنهاد افزایش 15 درصدی نرخ سرویس مدارس به تصویب رسید و دو تبصره به آن اضافه شد.

    وی ادامه داد: طبق پیشنهاد ارائه شده شهرداری قرار بود 10 درصد از سرویس کل مدرسه‌ای که اخذ می شود به شرکت‌های خصوصی پرداخت کند که بعد از بررسی‌های انجام شده در کمیسیون آن را به 2 درصد کاهش دادیم. همچنین طبق مصوبه کمیسیون عمران مقرر شد پیمانکاران شرکت‌های حقوقی باشند نه افراد.

    معصومه آباد عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در جریان بررسی این لایحه اظهار داشت: تعیین نرخ سرویس مدارس براساس تورم و مسافت کاری است که یک کودک دبستانی نیز توان انجام آن را دارد. این درحالی است که گزارشات بسیاری در طول سال تحصیلی در حوزه ایمنی، مسائل اخلاقی و موضوعاتی که شاید در شأن شورا نباشد که به طور مشخص به آنها اشاره کنم به شورا ارائه می‌شود. ولی در شورا تنها به موضوع نرخ سرویس‌ها پرداخته می‌شود.

    وی با طرح این پرسش که مرجع رسیدگی به این شکایات کجاست گفت: باید نسبت به این موضوع بررسی کیفی داشته باشیم.

    علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران  با بیان اینکه نرخ‌های تعیین شده در سرویس‌های مدارس ملاک عمل نیست، گفت: بنده برای سرویس مدرسه و به دنبال یک فرد مطمئن در سازمان تاکسیرانی بودم اما در نهایت دو الی سه برابر نرخ مصوب از ما هزینه دریافت شد بنابراین بهتر است یا قیمت‌ها را واقعی کنید و یا پیشنهاد افزایش 15 درصدی مصوب در کمیسیون عمران را به رأی بگذاریم.

    در نهایت بعد از اظهار نظر اعضا شورا قرار شد سازمان تاکسیرانی مرجع نهایی رسیدگی به تخلفات باشد و هر سه ماه یک بار گزارشی از روند انجام کار توسط سازمان تاکسیرانی به شورا ارائه شود.

    همچنین براساس پیشنهاد اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر قرار شد عنوان لایحه تعیین نرخ سرویس مدارس به لایحه «تعیین نرخ و ضوابط سرویس مدارس تغییر یابد چرا که لایحه مذکور مفصل است و در آن تنها به موضوع تعیین نرخ پرداخته نشده است.

    میثم مظفر در جریان بررسی لایحه نرخ سرویس مدارس درسال تحصیلی 95-96 اظهار داشت: سازمان تاکسیرانی در جریان سرویس مدارس امر ساماندهی را برعهده دارد.

    وی افزود: ما در شهر تهران حدود 22 هزار سرویس مدرسه داریم که سازمان تاکسیرانی بخشی از آن را توسط تاکسی‌های خود و بخشی دیگر را توسط خودروهای شخصی پوشش می‌دهد و اساساً سازمان تاکسیرانی طرف قرارداد با آموزش و پرورش نیست.

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: مدارس قرارداد خود را با پیمانکاران سنتی خود منعقد می‌کنند این در حالی است که نرخ مصوب شورای شهر نیز به هیچ عنوان ملاک عمل نیست.

    وی با بیان اینکه طبق مصوبه شورا هزینه سرویس مدارس به صورت ماهانه 150 هزار تومان می‌شود گفت: آموزش و پرورش ملزم نیست نرخ مصوب شورای شهر را رعایت کند علاوه بر این اگر به اطراف خود دقت کنید خواهید دید که بسیاری از والدین نرخ مصوب شورای شهر را برای سرویس‌ها نمی‌پردازند و رقمی بیش از آن را در این زمینه هزینه می‌کنند.

    مظفر افزود: کار سازمان تاکسیرانی یک اقدام فوق برنامه بود که براساس آن اعلام کردیم تنها به افرادی برچسب سرویس مدرسه داده می‌شود در سازمان تاکسیرانی مورد آموزش قرار گیرند. سال گذشته در این راستا به 16 هزار راننده آموزش داده شد.

    وی تأکید کرد: سازمان تاکسیرانی صرفاً امر ساماندهی سرویس‌های مدارس را انجام می‌دهد.

    در نهایت افزایش 15 درصدی نرخ سرویس با پیشنهاد مذکور با 18 رأی موافق به تصویب رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو