فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه:

طرح تابستانی پلیس راه کرمانشاه آغاز شد

حضور ۸۵تیم پلیس در جاده ها

عصر خودرو- رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از آغاز طرح تابستانه پلیس راه از امروز ۱۵ تیر ماه خبر داد و گفت: این طرح تا ۴ مهر ادامه خواهد یافت.

طرح تابستانی پلیس راه کرمانشاه آغاز شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، سرهنگ فضل الله شیری امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه از آغاز اجرای طرح تابستانه پلیس راه در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: این طرح از امروز 15 تیر ماه تا چهارم مهر ماه 95 با هدف ارتقاء نظم و امنیت ترافیکی در جاده‌ها و حضور فعال و موثر پلیس راه اجرا خواهد شد.

    رئیس پلیس راه استان کرمانشاه بیان کرد: در طول اجرای طرح تابستانه پلیس راه روزانه بیش از 85 تیم محسوس و نامحسوس در جاده‌های استان گشت‌زنی خواهند داشت و سازمان هلال احمر، اورژانس و راهداری طبق استانداردهای خود در فواصل مختلف وارد کار می‌شوند.

    وی با اشاره به استفاده از توان و ظرفیت سایر سازمان‌های مرتبط به ویژه تمام واحدهای نیروی انتظامی در طرح تابستانه پلیس راه، افزود: پیشگیری از بروز تخلفات حادثه‌ساز، جلوگیری از ناهنجاری‌های مرتبط با حوزه مربوطه همچون بی‌حجابی بانوان در داخل خودرو، برخورد با رانندگانی که اقدام به مصرف الکل و مواد مخدر کرده  و... از اهداف این طرح است.

    راننده معتاد 6 ماه از چرخه فعالیت رانندگی خارج می‌شود

    سرهنگ شیری صدور قبض جریمه و تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی را نتیجه تخلف و ناهنجاری در جاده‌ها عنوان کرد و گفت: اجرای طرح ناظران غیرمحسوس و استفاده از ظرفیت راهوران محله به ویژه  دهیاران برای کمک به پلیس راه روستایی از دیگر اهداف طرح تابستانه است.

    وی همچنین استفاده از تجهیزات کنترل سرعت و نصب دوربین نظارتی در 17 نقطه حادثه خیز استان و راه اندازی پلیس راه روستایی را از دیگر اقدامات عنوان کرد و گفت: اجرای تست سلامت روحی و جسمی رانندگان به صورت روزانه با استفاده از تجهیزات مدرن انجام و راننده معتاد به مواد و الکل علاوه بر دریافت قبض جریمه 400 هزار تومانی 6 ماه از چرخه فعالیت خارج می‌شود.

    سرهنگ شیری از اعمال ممنوعیت مقطعی تردد موتور سیکلت سواران در محورهای کرمانشاه - بیستون، کرمانشاه- روانسر، کرمانشاه -ماهیدشت خبر داد و بیان کرد: تردد راکبان موتورسیکلت در برخی بزرگراه‌ها به صورت مقطعی در صورت تراکم ترافیک ممنوع می‌شود.

    کاهش 22 درصدی کل تصادفات  در استان

    وی با بیان اینکه بعد از ماه مبارک رمضان سفرهای درون استانی به ویژه در راه‌های روستایی افزایش می‌یابد، افزود: محورهای کرمانشاه - بیستون، کرمانشاه - روانسر، کرمانشاه - کامیاران، کرمانشاه - اسلام آبادغرب و خروجی سرپل ذهاب تا کرندغرب متاثر از ترافیک جاده‌ای بیشتری خواهند بود.

    سرهنگ شیری در تشریح آمار سوانح ترافیکی سه ماهه نخست امسال گفت: در 3 ماه ابتدای امسال  شاهد کاهش 22 درصدی در کل تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم در تصادفات جرحی 32 درصد کاهش داشتیم و با کاهش 19 درصدی تلفات مواجه بودیم.

    وی عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه را عامل 42 درصد تصادفت جاده‌ای در سه ماهه نخست امسال در استان عنوان و اظهار کرد: 20 درصد از تصادفات ناشی از عدم توجه به جلو، 14 درصد ناشی از انحراف به چپ، 7 درصد ناشی از عدم رعایت حق تقدم، 5 درصد عدم رعایت فاصله طولی و 12 درصد نیز سایر موارد بوده است.

    سرهنگ شیری 72 درصد تصادفات جاده‌ای در سه ماهه نخست امسال در استان را مربوط  به انواع سواری عنوان کرد و گفت: 12 درصد مربوط به کامیون و تریلیر، 11 درصد وانت بار، 3 درصد موتورسیکلت و 2 درصد سایر موارد بوده است.

    50 درصد تصادفات در ساعات 12 تا 20 رخ داده است

    وی با اشاره به اینکه 3 درصد از تصادفات امسال در استان در ساعات 24 تا 4 صبح رخ داده، افزود: ساعات 4 تا 8 صبح 10.2 درصد از کل تصادفات رخ داده، در ساعات 8 صبح تا 12 ظهر 12 درصد، 12 ظهر تا 16 25.3 درصد و از ساعات 16 تا20 نیز 26.9 درصد تصادفات اتفاق افتاده است.

    رئیس پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: از ساعات 12 ظهر تا 20 در مجموع 50 درصد تصادفات در جاده‌های استان کرمانشاه به وقوع پیوسته است.

    وی با بیان اینکه 22 درصد از تصادفات جاده‌ای در استان در بزرگراه‌ها رخ داده، اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال 44 درصد از تصادفات در راه‌های اصلی، 23 درصد در راه‌های فرعی و 11 درصد در راه‌های روستایی رخ داده است.

    سرهنگ شیری عنوان کرد: 26 درصد تصادفات در استان از کیلومتر 30 به بعد اتفاق افتاده، و 37 درصد از تصادفات مربوط به واژگونی بوده همچنین 3 درصد نیز عابران تشکیل می‌دهند و تصادف وسیله نقلبه با وسیله نقلیه نیز 50 درصو بوده است.

    صدور بیش از 128 هزار قبض جریمه

    این مقام انتظامی از صدور 128 هزار و 807 فقره قبض جریمه در سه ماهه نخست امسال در استان خبر داد و بیان کرد: 31 هزار و 247 فقره تخلف حادثه ساز اعمال قانون شد.

    وی بیان کرد: ارتکاب به تخلف از سوی رانندگان در مدت مذکور 18 درصد کاهش داشته و  14 مورد گواهینامه به مدت 6 ماه ابطال شد همچنین 214 وسیله نقلیه به علت تخلفات حادثه ساز توقیف شد.

    رئیس پلیس راه استان کرمانشاه افزود: 1284 مورد نیز تست روحی و جسمی رانندگان انجام و از این تعداد تست 136 نفر مثبت اعلام شد.

    سرهنگ شیری از کشته شدن 28 هزار و 800 نفر در جاده‌های کشور طی سال 85 خبر داد و افزود: در این سال 600 هزار نفر بر اثر سوانح جاده‌ای مجروح شدند که آمار کشته‌ها در سال 94 به 17 هزار و 500 نفر در کشور رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو