فونیکسریمکسبهتام

عبور احشام، عابران و خودروهای غیرمجاز از آزاده راه،دغدغه پلیس راه همدان

عصر خودرو- رئیس پلیس راه همدان گفت: عبور وسایل نقلیه غیرمجاز، احشام و عابران از آزاد راه موجب بروز سوانح فوتی و جرحی فراوانی در این محدوده شده است.

عبور احشام، عابران و خودروهای غیرمجاز از آزاده راه،دغدغه پلیس راه همدان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ رضا عزیزی روز چهارشنبه اظهارکرد: طبق ماده چهار قانونی ایمنی راهها ، ورود و عبور عابران پیاده و انواع وسایل نقلیه غیرمجاز و عبور دادن دام و احشام و توقف وسایط نقلیه در خطوط عبور ممنوع است .
    وی اضافه کرد: چنانچه خودروهای غیر مجاز از جمله ادوات کشاورزی و موتورسیکلت وارد آزاد راه شوند در صورت بروز هر گونه حادثه ای مقصر شناخته می شوند و راننده ای که وسیله نقلیه او مجاز به حرکت در آزاد راه باشد هیچگونه مسئولیتی در قبال سانحه فوتی، جریحی و خسارتی ندارد.
    وی بیان کرد: با این وجود برخی از اهالی روستاهای مجاور آزاد راه اقدام به تردد در شاهراه ها کرده و این موضوع مشکلاتی را در پی داشته است.
    رئیس پلیس راه استان همدان اظهار کرد: در حالیکه تردد تراکتور و موتورسیکلت در آزاد راه ممنوع است برخی از اهالی روستا نه تنها این موضوع را رعایت نکرده بلکه اقدام به تردد خلاف جهت خودروها می کنند.
    سرهنگ عزیزی افزود: به منظور تردد عابران و احشام زیرگذر و روگذرهایی پیش بینی شده است ولی بیشتر افراد از عرض آزاد راه تردد می کنند.
    وی بیان کرد: اهالی روستا باید بدانند که در صورت بروز سانحه رانندگی، به سرنشینان خودروهایی که مجاز به تردد در آزاد راه نیستند دیه تعلق نمی گیرد.
    وی گفت: عبور دادن احشام از عرض آزاد راه نیز ممنوع است و اواخر سال گذشته براثر برخورد یک دستگاه خودرو با گله احشام حدود 40 گوسفند تلف شدند.
    رئیس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: باید زمینهای کشاورزی با حریم آزاد راه 76 متر فاصله داشته باشد ولی بسیاری از کشاورزان تا مرز آزاد راه هم محصول کاشته اند.
    سرهنگ عزیزی افزود: بسیاری از اهالی روستاهای حاشیه اتوبان از قانون آزاد راهها مطلع نبوده و این امر نیازمند اطلاع رسانی از سوی نشریات و برگزاری جلسات در روستاها توسط دهیاران و با حضور کارشناسان پلیس راه است.
    استان همدان دارای 85 کیلومتر آزادراه است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو