فونیکسریمکسبهتام

رئیس انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران:

۵۰ درصد سفرهای درون و برون شهری آینده با مترو انجام می شود

عصر خودرو- رئیس انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران گفت: مترو در کوتاه مدت ۱۰ درصد، در میان مدت حدود ۳۵ درصد و در بلند مدت نیز ۵۰ درصد از سفرهای درون و برون شهری را بر عهده خواهد داشت.

۵۰ درصد سفرهای درون و برون شهری آینده با مترو انجام می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سید ابوالفضل بهره دار افزود: این سفرها بیشتر در پرترددترین و پر تراکم ترین بخش شهر صورت می گیرد و به دلیل حجم زیاد جابجایی ها، استخوان بندی اصلی سفر های شهری را تشکیل می دهد؛ ضمن اینکه سایر سفر ها به طور عمده مکمل این سفرها و در مسیر عمود بر خطوط مترو خواهد بود.
    بهره دار ادامه داد: امروزه تصور اداره شهرهای بزرگ توسعه یافته بدون نظام حمل ونقل ریلی مانند تصور آسمان خراش های بدون آسانسور، تصوری دور از ذهن است و این تصور چهره واقعی بسیاری از کلان شهرهای جهان سوم است.
    وی خاطر نشان کرد: نبود نظام حمل ونقل ریلی شهری در شهرهای بزرگ علاوه بر ساختار اجتماعی- اقتصادی آن شهرها، باعث شکل گیری ساختار تورم توام با رکود اقتصادی کشور می شود که به موجب آن از یک سو باعث افزایش هزینه های تولید کالا و خدمات و از سویی دیگر به عنوان مانعی برای رشد اقتصادی مبدل می شود.
    بهره دار تصریح کرد: هنگامی که جامعه برای انجام یک سفر هزینه ای به مراتب بیشتر از سایر جوامع بپردازد، این امر سبب افزایش هزینه های تمام شده کالاها، خدمات و سطح عمومی قیمت ها در جامعه می شود و همچنین با شکل گیری بسیاری از هزینه های مرئی و نا مرئی، رشد تولید در اقتصاد کند و کندتر و در نهایت به رکود و مزمن شدن آن منجرمی شود.
    رئیس انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران ادامه داد: با این استدلال، نباید نظام حمل ونقل ریلی به ویژه مترو را در یک شهر بزرگ در چارچوب اقتصاد خرد در نظر گرفت بلکه به آن باید به عنوان بنگاهی اقتصادی با ترازی مثبت و با هدف کسب سود نگاه کرد.
    به گزارش دبیر خانه نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران 2016، بهره دار به تحولات ناشی از حضور مترو در زندگی شهری از جمله کاهش اتلاف وقت و انرژی، افزایش سلامت روانی و جسمی، کاهش مرگ ومیر و صدمات ناشی از تصادفات رانندگی،کاهش استهلاک وسایل نقلیه شخصی اشاره کرد.
    وی به برگزاری اجلاس جهانی شوراها و شهرداران در روز های 30 و31تیر ماه جاری در تهران اشاره کرد که قرار است
    نشستی تخصصی مترو با محور آشنایی با دستاوردهای نوین در توسعه مترو در حاشیه اجلاس یاد شده هم برپا شود که محور اصلی این نشست تخصصی پیرامون ساخت و بهره برداری از مترو است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو