فونیکسریمکسبهتام

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری یزد خبر داد:

فعالیت ۴۰ دوربین کنترل ترافیک در سطح شهر یزد

عصر خودرو- مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری یزد از فعالیت ۴۰ دوربین کنترل ترافیک در سطح شهر یزد خبر داد.

فعالیت ۴۰ دوربین کنترل ترافیک در سطح شهر یزد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، علیرضا اسدالله‌‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با ارائه گزارشی از روند اجرای کار در این مرکز اظهار داشت: هدف اصلی مرکز کنترل ترافیک توسعه سیستم‌های کنترل هوشمند ترافیک در سطح شهر است.

    وی با بیان اینکه نصب این دوربین‌ها در کنار رعایت قوانین از سوی مردم موجب روان شدن ترافیک شهری شده است، ادامه داد: سیستم نظارت تصویری در بیش از 40 نقطه یزد با دوربین‌ها و سنسورهای کنترل ترافیک فعال است.

    مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری یزد با اشاره به اینکه نصب این دوربین‌ها به ویژه در تقاطع‌ها در روان شدن ترافیک بسیار تاثیرگذار بوده است اضافه کرد: همچنین اطلاعات کسب شده از این سیستم‌های نظارتی در این مرکز برای مباحث مختلف برنامه‌ریزی شهری در اختیار شهرداری و دیگر نهادهای حاکمیتی قرار می‌گیرد.

    وی تصریح کرد: با استقرار نماینده قانونی سازما‌ن‌هایی از قبیل تاکسیرانی، پلیس راهور و آتش‌نشانی در مرکز کنترل ترافیک نسبت به هماهنگی‌های لازم، کنترل عوامل و اعمال قانون تخلفات راهنمایی ورانندگی به صورت نا محسوس اقدام می‌شود.

    اسدالله‌پور در ادامه با اشاره به توسعه سیستم‌های کنترل هوشمند ترافیک در سطح شهر و استان است اظهار داشت: اهمیت سرعت عمل در امر برطرف کردن ترافیک به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم، کسب اطلاعات شهری و هدایت مسیر خودروهای امدادی آتش نشانی همچنین کمک به خودروهای مرکز فوریت‌های پزشکی در زمان وقوع حادثه از مهمترین فواید مرکز کنترل ترافیک در شهر است.

    وی با اشاره به قانونمند شدن بیش از پیش مردم در سطح معابر بیان داشت: توقف در پشت خطوط در چهارراه‌ها، رعایت سرعت مجاز در سطح معابر شهری، کاهش تصادفات در تقاطع‌ها،  رعایت بیش از پیش مقررات راهنمایی و رانندگی و ارتقای سطح فرهنگ ترافیک ازجمله دستاوردهای مرکز کنترل ترافیک است.

    مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری یزد اظهار داشت: از دیگر دستاوردهای ترافیکی شهرداری در سال جاری، برقراری ارتباط دوربین‌های نظارت ترافیک شهر با صدا و سیمای مرکز استان و اعلام وضعیت ترافیک چندین نوبت در طول روز بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو