فونیکسریمکسبهتام

بازرسی خودروهای آموزش رانندگی توسط بازرسان برابر با دستورالعمل است

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: بازرسی از صندوق عقب خودروهای آموزش رانندگی توسط بازرسان موسسه راهگشا برابر با دستورالعمل های ابلاغی است.

بازرسی خودروهای آموزش رانندگی توسط بازرسان برابر با دستورالعمل است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ رمضان آفریدون افزود: این کار با هدف بازبینی کارت مربیگری، توجیه مربیان به منظور رعایت هرچه بهتر و دقیق تر قوانین و مقررات صورت می گیرد.
    وی با بیان اینکه خودروهای تعلیم رانندگی نباید فاقد زاپاس، جعبه کمک های اولیه و کپسول آتش نشانی باشد اظهارکرد: رانندگان باید از گذاشتن گاز پیک نیک و ظروف غذا در صندوق خودروهای آموزش اجتناب کنند و نسبت به نظافت و تمیزی وسایط نقلیه دراختیار بی تفاوت نباشند که در غیر این صورت بازرسان موسسه راهگشا با آنان بر اساس دستورالعمل ابلاغی برخورد خواهند کرد.
    رئیس شعبه موسسه راهگشا استان زنجان نیز گفت: بازرسی از خودروهای آموزش رانندگی به هنگام تعلیم رانندگی در سطح خیابان های شهر مورد تایید نیست و باید از این کار اجتناب کرد.
    سیدحسین علوی افزود: بازدید خودروهای آموزشگاهای رانندگی در حین تعلیم و در مقابل دید رهگذاران کار درستی نیست و در مردم ذهنیت منفی ایجاد می کند.
    وی اظهار کرد: مربیان تعلیم رانندگی باید محترم شمرده شوند و بهتر است بازرسان در محوطه آموزشگاه ها بازرسی های لازم را انجام دهند.
    یک مربی تعلیم رانندگی گفت: مربیان باید به دستورالعمل های ابلاغی از سوی راهگشا و راهنمایی و رانندگی پایبند باشند تا مشکلی در تعلیم رانندگی به هنرجویان پیش نیاید.
    این مربی افزود: بازدید و بازرسی صندوق عقب خودروها حین آموزش در خیابان های سطح شهر و مقابل انظار عمومی به هیچ وجه عمل درستی نیست و این کار موجب خجالت و سرخوردگی مربیان می شود.
    وی اظهارکرد: وقتی بازرسان با خودروهای پلاک شخصی و فاقد آرام به مربیان خودروهای آموزش رانندگی در حین تعلیم دستور توقف می دهند و از آنان درخواست کارت مربیگری و بازکردن درب صندوق عقب خودرو می کنند، شخصیت مربی در نزد کارآموز و رهگذران زیر سوال می رود.
    یکی دیگر از مربیان نیز گفت: بازبینی و بازرسی خودروهای آموزش رانندگی در اصل کار خوب و پسندیده ای است اما بهتر است این کار نه در مقابل دیدگان عموم بلکه در محوطه یا جلو آموزشگاها صورت گیرد.
    وی افزود: وقتی خودرو آموزش رانندگی حین تعلیم رانندگی از سوی بازرسان مورد بازرسی قرار می گیرد حاضران در محل و همچنین هنرجوها فکر می کنند مربی مرتکب جرم و خطایی شده است که مورد بازخواست قرار می گیرد و بالا زدن صندوق و عکس گرفتن از خودرو و مربی نیز در اذهان شاهدان ماجرا تاثیری منفی برجای می گذارد.
    این مربی از مسئولان ذیربط ازجمله راهنمایی و رانندگی خواست جلوی این شیوه نادرست را بگیرند و اجازه ندهند به شخصیت مربیان توهین شود.
    وی گفت: مربیان تعلیم رانندگی نیز مشکلات خاص خود را دارند و آنها از اینکه در مقابل کار سخت و پر استرس تحت پوشش بیمه قرار ندارند گله مند هستند و از مسئولان موسسه راهگشا انتظار دارند که این مشکل آنان را برطرف کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط