فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو خبر داد

بهره‌برداری از آزادراه تبریز - بازرگان تا یک ماه دیگر

عصر خودرو- مدیر عامل سازمان منظقه آزاد ماکو آخرین وضعیت آزادراه تبریز - بازرگان و نیز اتصال راه‌آهن ترکیه به خط راه‌آهن سراسری ایران را تشریح و اعلام کرد که با اجرای این پروژه‌ها، ماکو دالان ارتباطی ایران به اروپا می‌شود.

بهره‌برداری از آزادراه تبریز - بازرگان تا یک ماه دیگر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، حسین فروزان در ارتباط با آخرین وضعیت آزادراه تبریز - بازرگان اظهار کرد: سال گذشته کلنگ زنی این پروژه انجام و عملیات اجرایی آن آغاز شد و طی روزهای آتی نقشه‌های آن قطعی می‌شود که امیدواریم ظرف یک ماه آینده آزادراه به مرحله بهره برداری برسد. 

    وی ادامه داد: این یک پروژه ملی است و قطعا یکی از زیرساخت‌های اساسی و بزرگ خدماتی در منطقه خواهد بود که قطعا آینده منطقه را تضمین می‌کند.

    مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین در مورد آخرین وضعیت اتصال راه‌آهن ترکیه از ترابوزان به بازرگان خاطر نشان کرد: این مسئله بر اساس توافق بین رییس جمهور ایران و ترکیه صورت گرفته و موجب خواهد شد دریای سیاه به شبکه سراسری ایران وصل شود.

    فروزان با اشاره به اینکه این خط آهن از ترابوزان به ارزروم، از ارزروم به کارس و از کارس به بازرگان خواهد بود، عنوان کرد: قرار است در ادامه این مسیر راه آهن بازرگان تا تبریز به شبکه سراسری مد نظر قرار گیرد و مطالعات لازم در این زمینه آغاز شده است.

    وی همچنین درباره اتصال خط راه‌آهن آذربایجان به هیران گفت: این خط، مسیر دیگری است و از ارس به ایران وارد می‌شود که محدود است در  حالی که راه‌آهن ترکیه طولانی بوده و جنوب منطقه را به شمال ترکیه وصل می‌کند که در حال حاضر در سطح مطالعات است، اما اگر به این مقوله به صورت جدی وارد شویم سال آینده می‌تواند به عنوان یک پروژه ملی مد نظر  قرار گیرد.

    مدیر عامل منطقه آزاد ماکو ادامه داد:‌ مطمئنا راه اندازی این خط آهن موجب تغییر شرایط اقتصادی ماکو خواهد شد و منطقه را به دالان ارتباطی ایران به اروپا تبدیل می‌کند و جزو اولویت های اصلی ماست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو