فونیکسریمکسبهتام

معرفی سریع‌ترین خودروهای خیابانی جهان

پرواز روی جاده‌های شهر

عصر خودرو- این خودروها قابلیت استفاده در جاده‌های شهری و برون‌شهری را دارند و استفاده از آنها با حفظ قوانین رانندگی محلی مجاز است.

پرواز روی جاده‌های شهر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛اگر قانون محدودیت سرعت در جاده‌های اکثر کشورها را جدی نگیریم، طراحی و ساخت خودروهایی که با داشتن قدرت کافی بتوانند عطش انسان را برای رسیدن به سرعت‌های غیرقابل باور کاهش دهند، هر روز بیشتر از گذشته شدت می‌گیرد و این تولیدکنندگان بدون توجه به محدودیت در تلاش برای شکستن رکورد سرعت در محصولاتشان هستند.

    خودروهای پرسرعت، براساس معیارهای مشخصی درجه‌بندی می‌شوند، ولی مشخص است که در نهایت، فقط یک خودرو می‌تواند عنوان سریع‌ترین خودروی جهان را به دست بیاورد.با جست‌وجو در اینترنت خواهید دید که فهرست‌های متعددی از سریع‌ترین خودروهای جهان در زمان‌های مختلف منتشر شده است اما خودروهایی که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت، خودروهایی هستند که در جدیدترین بررسی کارشناسان نشریه تلگراف، منتشر شده در پنجم جولای 2016 در رده‌بندی پرسرعت‌ترین خودروهای جهان در جایگاه یک تا دهم قرار گرفته‌اند.

    این خودروها قابلیت استفاده در جاده‌های شهری و برون‌شهری را دارند و استفاده از آنها با حفظ قوانین رانندگی محلی مجاز است. در این تقسیم‌بندی، خودروهای تغییریافته و همچنین نمونه‌های منحصربه‌فردی که به تولید انبوه نرسیده‌اند، جایی برای خود نخواهند داشت و معیار نهایی انتخاب برترین خودرو نیز رسیدن به شتاب صفر تا 100 کیلومتر (60 مایل بر ساعت) در کمترین زمان ممکن در میان آنها بوده است.

    10. پاگانی هوآیرا (Pagani Huayra)

    حداکثر سرعت: 372 کیلومتر در ساعت

    این خودرو که زاییده افکار سوپراسپرت ایتالیایی هوراشیو پاگانی است، فضای داخلی پیچیده‌ای دارد و به یک موتور 6 لیتری V12 توربوشارژ دوقلو مجهز است. این موتور نمونه‌ای است که برای مرسدس بنز ای‌ام‌جی طراحی و ساخته شده و پاگانی آن را برای نصب روی این خودرو توسعه داده است.

    تمام قسمت‌های هوآیرا از فیبر کربن ساخته شده و یک میلیون و 314 هزار دلار (حدود چهار میلیارد و 650 میلیون تومان) قیمت دارد. این خودرو را ریچارد هاموند در برنامه تلویزیونی تخت گاز مورد آزمایش و بررسی قرار داده است.

    9. زینوو اس‌تی1 (Zenvo ST1)

    حداکثر سرعت: 376 کیلومتر در ساعت

    این خودرو در شرکت دانیش واقع در دانمارک طراحی و سال 2009 رونمایی شد. زینوو به یک موتور V8 8/6 لیتری توربوشارژ دوقلو مجهز است و می‌تواند 1250 اسب بخار قدرت تولید کند. صفر تا 100 آن 3 ثانیه و صفر تا 200 آن نیز حدود 9/8 ثانیه است و از سیستم روشن شدن بدون کلید، ناوبری ماهواره‌ای، سیستم انتقال قدرت چهارچرخ تلسکوپی و الکترونیکی نیز بهره می‌برد.
    نکته قابل توجه این است که 15 خط تولید برای آن در نظر گرفته شده که 3 خط در آمریکا قرار دارد.قیمت پایه آن هم 660 هزار پوند (حدود سه میلیارد و 88میلیون تومان) است.


    8. مک‌لارن اف1 (McLaren F1)
    حداکثر سرعت: 386 کیلومتر در ساعت

    این مدل از قدیمی‌ترین خودروهای سرعتی در جهان است که راه پیشرفت و توسعه را بخوبی طی کرده و نمونه ابتدایی آن که توسط گوردون موری طراحی و در خودروسازی بریتانیایی مک‌لارن تولید شد، سرعتی حدود 372 کیلومتر داشت، اما نسخه‌ای که سال 1992 به بازار عرضه شد، توانست رکورد قبلی خود را پشت سر بگذارد و به عدد 386 کیلومتر بر ساعت برسد.

    تولید این مدل سال 1998 متوقف شد، اما همچنان در ردیف پرسرعت‌ترین خودروها قرار دارد. مک‌لارن اف1 که به یک موتور 1/6 لیتری 12 سیلندر ب‌ام‌و مجهز است طراحی داخلی متفاوتی دارد؛ به این شکل که راننده در وسط و جلوتر از صندلی‌های دیگر است. این طراحی کمک بسیار زیادی به افزایش قدرت دید راننده هنگام رانندگی می‌کند. از این خودرو 106 دستگاه تولید شده است.

    7. کوئنیگ‌سِگ سی‌سی‌آر (Koenigsegg CCR)

    حداکثر سرعت: 395 کیلومتر در ساعت

    این خودرو که در کشور سوئد تولید شده، در نمایشگاه خودروی ژنو سال 2004 رونمایی شد و اولین خودرویی بود که توانست مک‌لارن اف1 را شکست دهد. سی‌سی‌آر به یک موتور 7/4 لیتری V8 توربوشارژ مجهز است که می‌تواند 806 اسب بخار قدرت تولید کند. صفر تا 100 آن 7/3 ثانیه و صفر تا 200 آن نیز 3/9 ثانیه به طول می‌کشد.
    تولید این مدل در سال 2006 متوقف شد و از هر دو نمونه سی‌سی‌آر و سی‌سی‌ایکس فقط 14 دستگاه تولید شد و نتوانست در کتاب رکورد گینس جایی برای خود به دست بیاورد، زیرا برای ثبت در این کتاب باید حداقل 30 دستگاه از یک مدل تولید شده باشد.

    این نکته را هم اضافه کنیم که نسخه سی‌سی‌ایکس به طور انحصاری برای بازار آمریکا و دریافت استانداردهای امنیت و انتشار گازهای گلخانه‌ای آن کشور طراحی شده بود.


    6. سالین اس7 توئین توربو (Saleen S7 Twin Turbo)

    حداکثر سرعت: 400 کیلومتر در ساعت

    اولین نمونه سالین اس7 در کالیفرنیا با تکیه بر فناوری شرکت انگلیسی رِی مالوک (Ray Mallock) و سال 2003 رونمایی شد و بعدها توسط استیو سالین توسعه پیدا کرد و فیل فرانک، لایه‌هایی از معماری و طراحی یونانی را به آن اضافه کرد. این خودرو به یک موتور 7 لیتری سوپراسپرت V8 توربوشارژ فوق سریع مجهز است.
    ابتدا از توربوشارژ Aero که 60 درصد نیروی بیشتر تولید می‌کرد، بهره می‌برد و سال‌های بعد، جای آن را یک جفت توربوشارژ Garrett گرفت که از خانواده بوگانی بود و آن را به یک غول تندرو تبدیل کرد که توانایی تولید 750 اسب بخار را داشت. صفر تا 100 مدل اس7 حدود 9/5 ثانیه طول می‌کشد. تولید این خودرو تا سال 2009 ادامه داشت.


    5. اس‌اس‌سی آلتیمیت آئرو (SSC Ultimate Aero)
    حداکثر سرعت: 412 کیلومتر در ساعت

    مدل آئرو تا زمانی که بوگاتی ویرون ظهور نکرده بود، سریع‌ترین خودروی جهان بود. تولید آن از سال 2006 شروع شد و تا سال 2012 ادامه داشت. این خودرو ابتدا به یک موتور 2/6 لیتری سوپرشارژ متعلق به شورولت کوروت سی5 آر (Corvette C5R) مجهز شده بود و می‌توانست 782 اسب بخار قدرت تولید کند اما سال 2013 نمونه توسعه‌یافته آن به نام آئرو ایکس‌تی (Aero XT) تولید شد که این بار به یک موتور توربوشارژ دوقلوی 7 لیتری V8 مجهز شد که می‌توانست 1004 اسب بخار قدرت تولید کند.

    این خودرو در آزمایش‌های شبیه‌سازی شده توانسته به سرعت بالای 439 کیلومتر بر ساعت نیز دست پیدا کند.

    4 ـ بوگاتی ویرون سوپراسپرت (Bugatti Veyron SuperSport)

    حداکثر سرعت: 432 کیلومتر در ساعت

    این خودرو که توسط شرکت‌های فولکس واگن آلمان و بوگاتی اتوموبیلز فرانسه طراحی و تولید شده و توسعه یافته و تا مدت‌ها پرچمدار سریع‌ترین خودروی جهان در کتاب‌ گینس بود، اولین بار سال 1998 برای علاقه‌مندان سرعت عرضه شد، اما به دلیل ایراد فنی‌ در سیستم محدودکننده سرعت از صدرنشینی حذف شد.
    بوگاتی ویرون به یک موتور 8 لیتری W16 توربوشارژ مجهز است که در نمونه پایه آن - که یک میلیون و 700 هزار دلار (حدود شش میلیارد تومان) قیمت دارد و می‌تواند 1014 اسب بخار قدرت تولید کند و در نمونه اختصاصی‌اش که قیمت 2 میلیون و 700 هزار دلار (حدود 9 میلیارد و 544 میلیون تومان) برای آن در نظر گرفته شده ـ توانایی تولید قدرت 1200 اسب بخار دارد.

    صفر تا صد این خودرو 46/2 ثانیه است و در هر 100 کیلومتر فقط به 17 لیتر بنزین نیاز دارد که در نوع خود بی‌نظیر است.

    3. هنسی ونوم جی‌تی (Hennessey Venom GT)

    حداکثر سرعت: 434 کیلومتر در ساعت

    ونوم جی‌تی، ساخت شرکت مهندسی هنسی آمریکاست و روی شاسی خودروی لوتوس اگزایگ (Lotus Exige) تولید شده است. این خودرو به یک موتور 7 لیتری V8 توربوشارژ مجهز است که توانایی تولید قدرت 1451 اسب بخار را دارد. شاسی آن 1244 کیلوگرم وزن دارد و از جنس فیبر کربن است.
    این خودرو، پنجم فروردین 94 در ایستگاه هوایی لیمور در شهر ناوال واقع در کالیفرنیا مورد آزمایش قرار گرفت و توانست بوگاتی ویرون را پشت سر بگذارد. این خودرو به گیربکس شش سرعته ریکاردو نیز مجهز است؛ گیربکسی که در فورد جی‌تی نیز به کار گرفته شده است.

    در حال حاضر، 29 دستگاه از آن تولید شده و به همین خاطر تاکنون نتوانسته در کتاب رکوردهای گینس جایی برای خود به دست آورد ( برای ثبت در گی

    نس دست‌کم باید 30 دستگاه از آن تولید شود). قیمت متوسط هنسی ونوم جی‌تی حدود 2/1 میلیون دلار (حدود چهار میلیارد و 242 میلیون تومان) است.

    2. اف‌اف جی‌تی9- آر 9 (ff GT9-R9)

    حداکثر سرعت: 420 کیلومتر در ساعت

    این خودرو، از افراطی‌ترین مدل‌های پورشه 911 است و جان فتهور آن را به طور انحصاری برای مسابقات رانندگی در اف‌اف9 (ff9) که مرکز تیونینگ شرکت پورشه است، تولید کرده است. موتور این خودرو، چهار لیتری است و توانایی تولید 1120 اسب بخار قدرت را دارد. شتاب صفر تا صد آن نیز 5/2 ثانیه طول می‌کشد.
    تزئینات داخلی آن از چرم آبی‌رنگ پوشیده شده و نورپردازی جذابی دارد. جالب است بدانید، فقط 19 دستگاه از این خودروی خاص طراحی شده است. این مدل جزو اولین خودروهایی بود که مجوز تردد در جاده‌های شهری و بین شهری را به دست آورد.

    تولید جی‌تی9 در سال 2013 به علت ورشکستگی شرکت اف‌اف9 متوقف شد. قیمت این خودرو بین150 هزار تا 540 هزار پوند (702 میلیون تا دو میلیارد و 527 میلیون تومان) تعیین شده است.

    1. کوئنیگ‌سِگ وان:1 (Koenigsegg One:1)

    حداکثر سرعت: 439 کیلومتر در ساعت

    در دنیای واقعی شاید آزمایش این خودرو امکان‌پذیر نباشد، ولی «وان:1» با اعتماد به نفس، خود را به بالای این جدول رسانده، اما سوالی که به ذهن خطور می‌کند، این است که آیا نداشتن امکانات کافی برای امتحان و آزمایش این خودرو باعث سرزنش تولیدکنندگانش خواهد شد؟

    نمونه اولیه این خودرو سال 2014 معرفی شد و تا سال 2015 هفت نمونه از آن تولید شد. تولیدات این شرکت، اولین محصولاتی بودند که از فناوری سبز پیروی می‌کردند. این خودرو یک موتور آلومینیومی 5 لیتری V8 چهار لیتری دارد که می‌تواند یک مگاوات برق تولید کند.

    صفر تا 400 این خودرو به صورت تقریبی حدود 20 ثانیه است و برای متوقف کردن این خودرو در چنین سرعت خارق‌العاده‌ای طبق محاسبات انجام شده فقط حدود 10 ثانیه زمان نیاز است. لاستیک‌های این خودروی شگفت‌انگیز را شرکت میشلین طراحی کرده و ساخته و در ساخت ترمزهای آن نیز از فیبر مخصوصی استفاده شده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو