فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان:

۷۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در اصفهان راه اندازی خواهد شد

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: در سال جاری ۷۰ کیلومتر مسیر رفت و برگشت دوچرخه در سطح شهر و به ویژه حاشیه رودخانه زاینده رود راه‌اندازی خواهد شد.

۷۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در اصفهان راه اندازی خواهد شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»به نقل از مهر، علیرضا صلواتی شامگاه شنبه در نشست خبری که به مناسبت گزارش اقدام و عمل شهرداری اصفهان در حوزه حمل و نقل و ترافیک برگزار شد ضمن عرض تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه چشم انداز معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان نظام و سیستم مدیریتی متناسب با کاربری ها و یکپارچگی بین حمل و نقل و عمومی است، اظهار داشت: همچنین کاهش خودروهای تک سرنشین و توسعه حمل و نقل عمومی و تشویق شهروندان برای استفاده از این ناوگان در دستور کار است.

    وی با بیان اینکه در سیاستگذاری شهر اصفهان در حوزه حمل و نقل و ترافیک سه محدوده از شهر اصفهان در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: یکی از این محورها محدوده مرکزی شهر است که خیابان چهار باغ محور اصلی آن تلقی می‌شود و خیابان‌های حلقه اول ترافیکی نیز جزء آن محسوب شده و سیاست آرام سازی ترافیک شهر و توسعه معابر پیاده روی و دوچرخه سواری در این محدوده در نظر گرفته شده است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان رینگ دوم ترافیکی شهر اصفهان را یکی دیگر از محدوده‌های سیاستگذاری شده حوزه حمل و نقل شهرداری تا سال 1414 اعلام کرد و افزود: سیاست‌های در نظر گرفته شده برای این محدوده مدیریت حمل و نقل همگانی و حفظ و توسعه مسیرهای مطلوب با اولویت دهی حمل و نقل همگانی است.

    وی بزرگراه‌های حلقه سوم ترافیکی شهر اصفهان را نیز از دیگر سیاست‌های برنامه 1414 شهرداری اصفهان در حوزه حمل و نقل و ترافیک عنوان کرد و افزود: در این محدوده افزایش سرعت مطمئن و روان سازی ترافیک در دستور کار قرار گرفته است.

    سهم حمل و نقل عمومی در اصفهان در سال 1400 به 45 درصد افزایش می‌یابد

    صلواتی در ادامه با بیان اینکه در برنامه پنج ساله حمل و نقل عمومی عمر ناوگان اتوبوسرانی باید از هفت به چهار سال و در بخش تاکسیرانی باید به میانگین عمر پنج سال برسیم،  اضافه کرد: همچنین سهم سفر شهروندان با حمل و نقل عمومی در حال حاضر 18 درصد است که در قالب برنامه پنج ساله باید به 45 درصد برسد.

    وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر سهم جابجایی مسافر توسط مترو کمتر از یک درصد و سهم دوچرخه نیز چها درصد است، افزود: در قالب برنامه پنج ساله باید سهم مترو به 10 درصد و سهم دوچرخه به 15 درصد افزایش یابد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه برنامه‌ریزی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان کاهش سالانه 10 درصد میزان سفر خودروهای شخصی تا سال 1400 است، ابراز داشت: باید با فرهنگسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی پاک به این مهم دست یابیم.

    معاونت حمل و نقل عمومی تنها 25 نیروی متخصص دارد

    وی در ادامه به وضعیت تحصیلی و تخصصی کارکنان حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اشاره کرد و افزود:‌باید توجه داشته باشیم که در حال حاضر این معاونت تنها با دارا بودن 25 نفر نیروی متخصص در این حوزه فعالیت دارد و سیاستگذاری‌های ترافیکی را انجام می‌دهد.

    صلواتی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در چهار حوزه حمل و نقل پاک، حمل و نقل همگانی، حمل و نقل هوشمند و آموزش و فرهنگسازی همگانی فعالیت‌های مورد نیاز در دست انجام است، بیان داشت: در حوزه حمل و نقل پاک تاکنون 15 کیلومتر مسیر موجود دوچرخه سواری را بهسازی کرده‌ایم و در حال حاضر 50 ایستگاه تحویل دوچرخه نیز در شهر اصفهان راه‌اندازی شده است.

    70 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

    وی با بیان اینکه در سال جاری نیز 70 کیلومتر مسیر رفت و برگشت دوچرخه در سطح شهر و به ویژه حاشیه رودخانه زاینده رود راه‌اندازی خواهد شد، اضافه کرد: همچنین در سال جاری زمان بهره وری ایستگاه‌های دوچرخه افزایش یافته ضمن اینکه خدمات تعمیر دوچرخه در ایستگاه‌های دوچرخه شهر اصفهان نیز به صورت رایگان انجام  می‌شود.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال جاری حدود 30 ایستگاه مکانیزه دوچرخه سواری در مرکز شهر ایجاد می شود، بیان داشت:یکی از مشکلات شهروندان پارک کردن  دوچرخه است در همین راستا تا پایان تابستان 500 گیره دوچرخه جهت پارک در محله‌های پرتردد شهر نصب می‌شود.

    وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل هوشمند توسعه زیرساخت‌ها، افزایش نظارت، افزایش رضایتمندی مسافر، ارتقای سطح کیفی کارکنان و محیط زیست و منابع انسانی در دستور کار است، ابراز داشت: در این راستا باید توجه داشت که در سال جاری طرح مطالعاتی شش خط اتوبوس تندرو را در شهر اصفهان انجام داده‌ایم در کنار این مطالعات امکان‌سنجی راه‌اندازی تراموا را نیز انجام داده‌ایم.

    صلواتی در ادامه با بیان اینکه راه اندازی خط سه اتوبوس تندرو از ارغوانیه تا میدان امام علی (ع) در دستور کار است، اضافه کرد:  این پروژه تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

    وی اضافه کرد: همچنین عملیات اجرایی خط چهار BRT  نیز آغاز شده است و زیرسازی اصلی به اتمام رسیده و عملیات اجرایی ایستگاه‌ها آغاز شده و تا ماه‌های آینده تحویل شهروندان خواهد شد.

    معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه خط پنجم BRT نیز از میدان جمهوری تا میدان آزادی نیز اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: این خط نیز تا پایان سال جاری تحویل شهروندان خواهد شد.

    وی همچنین با بیان اینکه خط ششم BRT  نیز از میدان لاله تا میدان بزرگمهر راه‌اندازی خواهد شد، اضافه کرد: این پروژه نیز یکساله تحویل خواهد شد.

    12 خطBRT  تا پایان برنامه 1400 در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

    صلواتی تعداد خطوط پیش‌بینی شده برای شهر اصفهان تا سال 1400 را 12 خط اعلام کرد و گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته طی برنامه پنج ساله هر شهروند با حداکثر 400 متر پیاده روی به حمل و نقل عمومی انبوه دسترسی پیدا کند.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه خط یک مترو اصفهان تا پایان مرداد تا ایستگاه تختی امتداد می‌یابد، اضافه کرد: تا پایان خرداد ماه سال آینده نیز به صفه می‌رسد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در خصوص خط تراموا نیز گفت: این خط از عاشق آباد آغاز و تا میدان جمهوری ادامه می‌یابد و در میدان جمهوری نیز به دو خط جمهوری – آزادی و جمهوری – شهدا امتداد می‌یابد.

    وی با بیان اینکه موازی خط مترو خطوط تراموا نیز راه‌اندازی شده است، افزود: در بحث تراموا با شرکت‌های مختلف وارد مذاکره و تفاهم نامه شدیم تا هر کدام زودتر به نتیجه برسد قرار داد را منعقد خواهیم کرد.

    صلواتی در ادامه به دیگر برنامه‌های حمل و نقل شهرداری اصفهان در اینده اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر 36 تابلو الکترونیکی راهنمای مسیر نصب شده است که این تعداد تا پایان سال به 57 تابلو می‌رسد.

    وی با بیان اینکه سامانه‌های ثبت تخلف و عبور از چراغ  قرمز در حال حاضر 88 دوربین است و تا پایان سال به 188 دوربین خواهیم داشت، افزود: تعداد دوربین‌های ثبت تخلف سرعت نیز در حال حاضر 101 مورد است که تا پایان سال به 201 مورد افزایش خواهد یافت.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه 38 مسیر خط BRT  نیز به دوربین ثبت تخلف تجهیز خواهد شد، گفت: دوربین‌های ثبت تخلف نیز در سطح شهر اصفهان 164 دوربین داریم و تا پایان سال به 364 عدد می رسد که با این اقدام همه شهر اصفهان تحت نظارت تصویری قرار می‌گیرد.

    وی در خصوص فرهنگ و آموزش نیز بیان داشت: در سال گذشته پارک‌های ترافیک را به مدارس بردیم و هشت هزار و 500 دانش آموز را آموزش دادیم.

    صلواتی با بیان اینکه در کتاب‌های درسی اول و پیش دبستانی کتاب درسی ترافیک را تدوین کردیم، اضافه کرد: این طرح از امسال آغاز خواهد شد.

    1500 پارکینگ جدید در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

    وی در ادامه با بیان اینکه توسعه پارکینگ‌ها در سطح شهر اصفهان نیز در دست انجام است، اضافه کرد: باید توجه داشت که تا پایان سال جاری نیز با همکاری آموزش و پرورش 1500 پارکینگ در سطح شهر اصفهان راه‌اندازی خواهد شد و برای این امر 40 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در خصوص جایگاه‌های کوچک سوخت اصفهان نیز گفت: تاکنون 16 جایگاه راه‌اندازی شده است که صف بنزین در اصفهان را شکسته و این آمار تا 50 ایستگاه ادامه خواهد داشت.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر 95 پل عابر پیاده در شهر اصفهان وجود دارد، اضافه کرد: تاکنون 26 عدد از این پل‌ها مکانیزه شده و با توجه به واگذاری اختیارات این پل‌ها به معاونت حمل و نقل و ترافیک سعی خواهیم کرد مکانیزه کردن همه این پل‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

    صلواتی در ادامه این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو نیز بیان داشت: شاید سخت‌ترین پروژه پس از BRT  سه‌ شنبه‌های بدون خودرو بود که در حال حاضر نیز خیای نگران اجرای این طرح هستیم.

    وی  با بیان اینکه پیوست فرهنگی و اطلاع رسانی برای این پروژه نیز تعریف شده است، اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که دسترسی هیچ پارکینگی در محدوده خیابان چهارباغ محدود نشده است و امکان استفاده از آنها در سه شنبه‌های بدون خودرو وجود دارد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اضافه کرد: پیاده رو سازی خیابان چهار باغ آرزوی سی ساله شهروندان اصفهانی است که به دنبال تحقق آن هستیم.

    عبور از چراغ قرمز بیشترین تخلف رانندگی اصفهانی‌ها

    وی عبور از چراغ قرمز را بیشترین تخلف رانندگی شهروندان اصفهان عنوان کرد و گفت: باید توجه داشته باشیم که 42 درصد از میزان جرایم رانندگی به حساب شهرداری واریز شود و این در حالی است که در حال حاضر در این زمینه شهرداری 80 میلیارد تومان از دولت طلبکار است.

    صلواتی با اشاره به عمر ناوگان اتوبوسرانی نیز گفت: 1200 دستگاه اتوبوس در شهر وجود دارد که از این تعداد حدود 600 دستگاه بالای 10 سال سن دارند.

    وی بابیان اینکه اتوبوس‌های جدید با ارتفاع پایین وارد ناوگان می شود و این می‌تواند برای سالمندان بسیار مناسب باشد، ابراز داشت: 500 دستگاه اتوبوس تا دی ماه سال آینده وارد ناوگان اتوبوس‌رانی می‌شود.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: از این پس برای رانندگان اتوبوس یک کد تعریف می شود که شهروندان می توانند در صورت شکایت و یا تشویق راننده از این کد استفاده کنند همچنین در صورت شکایت و یا اتوبوس دودزا می تواند به سامانه پیامکی 30003137 نظر خود را اعلام کنند

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو