فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل آزادراه تهران-شمال خبر داد:

آمادگی بنیاد برای مذاکره با قرارگاه خاتم درباره آزادراه تهران-شمال

عصر خودرو- مدیرعامل آزادراه تهران-شمال با بیان اینکه اولویت تأمین مالی اجرای قطعه دوم آزادراه تهران-شمال، فاینانس است، درباره ورود قرارگاه خاتم‌الأنبیا به اجرای آزادراه گفت: از حضور شرکت‌های توانمند داخلی استقبال می‌کنیم و آماده مذاکره با قرارگاه در این‌باره هستیم.

آمادگی بنیاد برای مذاکره با قرارگاه خاتم درباره آزادراه تهران-شمال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»به نقل از خبرگزاری فارس، چندی پیش بود که فرمانده قرارگاه خاتم‌الأنبیاء اعلام کرد قرارگاه خاتم ‌آمادگی این را دارد 40 درصد تأمین مالی اجرای آزادراه تهران - شمال را بپذیرد.

    سردار عبادالله عبداللهی‌خواستار آن شده بود که آزادراه تهران-شمال را به قرارگاه خاتم تحویل بدهند و قرارگاه ظرف زمان مشخص شده منطقی از سوی خودشان پروژه را به پایان رسانده و تحویل دهد.

    در این راستا موضوع را با مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال در میان گذاشتیم و از وی نیز در این‌باره پرس و جو کردیم.

    مهران اعتمادی گفت: قطعاً اگر قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء متقاضی ورود به اجرا و تکمیل آزادراه تهران-شمال است، ما آماده مذاکره هستیم و استقبال می‌کنیم تا در مذاکرات مختلف به نتیجه مناسب در این‌باره برسیم.

    مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال بیان کرد: هدف اصلی بنیاد و وزارت راه و شهرسازی به عنوان شرکای این پروژه، تکمیل آزادراه تهران-شمال است و چه بهتر که این پروژه با دستان توانمند شرکت‌های داخلی انجام شود.

    وی اظهار داشت: به هر حال هر گونه مشارکت مالی در پروژه آزادراه تهران-شمال را می‌پذیریم، به عنوان مثال در حال حاضر مشارکت هر 6 شرکت‌‌ فعال در قطعه یک آزادراه، 60-40 به صورت 60 درصد نقدی است.

    * جذب فاینانس اولویت اول تأمین مالی اجرای قطعه دو آزادراه

    اعتمادی بیان کرد: در منطقه یک آزادراه تونل 4 هزار و 800 متری تالون وجود دارد که پیشرفت مناسبی دارد؛ تونل تالون 80 درصد پیشرفت فیزیکی در ابنیه دارد.

    مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال با بیان اینکه منطقه 2 آزادراه تهران-شمال نیز بیش از 20 کیلومتر تونل دارد، ادامه داد: تلاش می‌کنیم ابتدا منطقه 2 آزادراه را شروع و اجرا کنیم و پس از پیشرفت فیزیکی، همزمان منطقه 3 را نیز شروع کنیم.

    وی بیان کرد: همچنین برای اجرای قطعه دوم آزادراه تهران-شمال نیز در کنار جذب فاینانس که اولویت ما است، به دنبال سرمایه‌گذار خصوصی هستیم‌، این مشارکت‌ها می‌تواند به صورت 70-30 درصدی یا 80-20 باشد.

    مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال تأکید کرد: اولویت اصلی ما برای اجرای قطعه دوم تأمین مالی از محل جذب فاینانس است، چون سود فاینانس کمتر از پنج درصد است و اقساط بلندمدت 15 تا 20 ساله دارد، حتی فاینانس کشور کره ‌سود کمتر از 2 درصد دارد و می‌توان اینگونه گفت که در واقع نفت را پیش‌فروش کرده‌ایم.

    اعتمادی اضافه کرد: در حال حاضر شرکت چینی هم در قطعه یک با سود 5.5 درصدی و راندمان معیار 103 کار می‌کند در حالی که راندمان برخی از شرکت‌ها پایین‌تر از این رقم است.

    مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال اظهار داشت: به هر حال در کنار هدف‌گذاری جذب فاینانس، آماده جذب سرمایه بخش خصوصی و پیمانکار داخلی برای تکمیل آزادراه تهران-شمال هستیم‌.

    در حال حاضر 6 پیمانکار ایرانی و یک پیمانکار چینی متولیان منطقه یک آزادراه تهران-شمال هستند تا این قطعه را طبق وعده وزیر راه و شهرسازی در بهار 96 تکمیل کنند، از بین این 6 شرکت، یک پیمانکار ایرانی‌ متولی اتصال انتهای قطعه یک به جاده موجود (کرج-چالوس) در منطقه شهرستانک است.

    قطعه یک آزادراه تهران-شمال به طول 32 کیلومتر از دره کن در دهکده المپیک شروع می‌شود و تا شهرستانک ادامه دارد. با تکمیل این قطعه 60 کیلومتر فاصله تهران تا شمال کمتر می‌شود، ‌جاده موجود بین تهران-کرج-شهرستانک 90 کیلومتر است که با احداث قطعه یک آزادراه به 32 کیلومتر کاهش می‌یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو